Kupić samochód marzeń, jeździć niewiele, zawsze dbać o stan i nie oddać w nieodpowiednie ręce. Takie zadanie w Polsce w latach 90. nie było łatwe, ale dzięki tym, którzy potrafili tego dokonać, można dziś podziwiać okazy takie jak ten. Ten Mercedes 190D 2.5 W201 opuścił fabrykę w roku 1992, widząc burzliwe zmiany polskiej transformacji i nadchodzącą już w projektach C klasę generacji W202. Pod jego maską pracuje Diesel, bo właśnie takie samochody wówczas darzono u nas największym szacunkiem, pamiętając jeszcze czasy niedoboru etyliny. Po przeszło 30 latach wóz przebył jedynie 16 tys. km, a jego stan wskazuje, że raczej nie brakowało mu troski i opieki. Dziś taki samochód to duma, a kiedy zdobią go dodatkowo wciąż zachowane czarne tablice, to duma jest tym większa.
Czytaj dalej Mercedes 190D 2.5 W201 1992 – Warszawa
Ardor Auctions
Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/
Chevrolet Corvette C5 1998 – Warszawa
Lekka konstrukcja, wielowahaczowe zawieszenie, układ transaxle i idealny rozkład mas. To nie są cechy, których spodziewalibyśmy się po amerykańskim samochodzie nawiązującym do legendy muscle cars. A jednak! Chevrolet Corvette C5 projektowany był z myślą o europejskim odbiorcy, miał robić wrażenie nie tylko przyspieszając na prostej, ale i na górskich serpentynach. W efekcie stał się alternatywą dla wozów Porsche czy Ferrari. Równie zgrabną, przewidywalną w prowadzeniu i przykuwającą uwagę na ulicy, a na dodatek charakterystyczną, z miejsca rozpoznawalną dzięki tyłowi z czterema owalnymi lampami. Chevrolet Corvette C5 oferuje doskonałą jednostkę 5,7 l V8 o mocy 345 KM, katapultującą go do pierwszej setki w 5,6 s i pozwalającą na osiągnięcie prędkości maksymalnej na poziomie 274 km/h. Jednocześnie to pierwsza Vette, która oferuje rozsądnych rozmiarów bagażnik, pali rozsądne ilości paliwa, a w wersji targa i z automatyczną skrzynią biegów – pozwala również na relaksujące podróże.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C5 1998 – Warszawa
Mercedes 600 SEL W140 1992 – Warszawa
Miał być większy, mocniejszy, doskonalszy, bardziej dopracowany i luksusowy od wszystkiego, co proponowała konkurencja… i taki właśnie był. Mercedes 600 SEL W140 to prawdziwy król lat 90-tych, wyposażony w nadwozie o przedłużonym rozstawie osi i królewski silnik V12, który osiągał moc około 400 koni mechanicznych. Do tego niepowtarzalne rozwiązanie w postaci środkowego lusterka sterowanego elektrycznie i drugie, w postaci wysuwanych antenek z tyłu samochodu. Oba te rozwiązania zniknęły wraz z liftingiem, ale prezentowany egzemplarz to wersja sprzed zmian, więc je tu odnajdziemy, podobnie jak żółte kierunkowskazy z przodu i z tyłu. Posiada długi rostaw osi i biały lakier, dzięki któremu zdaje się być jeszcze większy.
Czytaj dalej Mercedes 600 SEL W140 1992 – Warszawa
Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa
Cafe racer to seryjny motocykl przerobiony tak, by wyglądał i jeździł jak wyścigowy. Rasowy Cafe Racer powinien przypominać najlepsze motocykle wyścigowe z lat ich świetności: Nortona Manxa, AJS 7R, BSA Gold Star, czy Triumpha GP. Rockersi, używający Cafe Racerów w latach 60. i 70. w Wielkiej Brytanii, montowali w swych maszynach wąskie, niskie kierownice i wąskie wyścigowe siodełka. Okazuje się, że Honda CB 750 pasuje do tych przeróbek idealnie. Może nie jest mistrzem prędkości, ale dziś w Cafe Racerach chodzi bardziej o stylistykę niż wyścigowe możliwości. CB to prawdziwy wehikuł czasu, pachnący i pracujący jak klasyk. Dlatego ta stylizacja pasuje do niej idealnie.
Czytaj dalej Honda CB 750 Seven Fifty Cafe Racer 1997 – Warszawa
Suzuki GSX-F 650 Cafe Racer 2007 – Warszawa
Termin café racer powstał we wczesnych latach 60. za sprawą brytyjskich entuzjastów motocyklowych, gdzie maszyny wykorzystywano do krótkich przejażdżek pomiędzy barami. Motocykle dziś nazywane Cafe Racer stylizowane są na wzór motocykli biorących udział w wyścigach Grand Prix we wczesnych latach 60. Od strony technicznej Suzuki GSX-F 650 to Bandit 650, którego wyposażono w pełną owiewkę. Ogromnym atutem tego motocykla jest bardzo elastyczny silnik o mocy 85 KM chłodzony cieczą. Kiedy trzeba, GSX 650F potrafi być łagodny, ale jeżeli odkręcimy mocniej gaz, temperament silnika jest na tyle duży, że zadowoli nawet doświadczonych motocyklistów.
Czytaj dalej Suzuki GSX-F 650 Cafe Racer 2007 – Warszawa
Mercedes C 43 T AMG S202 1999 – Warszawa
Mercedes C 43 T AMG S202 to topowy i najbardziej sportowy model C-klasy, w uniwersalnym nadwoziu pozwalającym na niezwykle szybki wyjazd na wakacje. Emocje zapewnia tu mocarna jednostka V8, która generuje moc ponad 300 KM i brzmi przy tym znakomicie. Zmodyfikowane zawieszenie i wzmocniony układ hamulcowy pozwalają utrzymać moc w ryzach i są, podobnie jak silnik i stylizacja, dziełem AMG, nadwornego tunera Mercedesa. To wyjątkowo rzadki okaz. Między 1997 a 2000 rokiem zbudowano ich mniej niż 800 sztuk, co pozwala wierzyć w stały wzrost cen najlepiej utrzymanych egzemplarzy.
Czytaj dalej Mercedes C 43 T AMG S202 1999 – Warszawa
Mercedes 500 SL R129 1989 – Warszawa
Mercedes 500 SL to mocny i luksusowy roadster o ponadczasowej linii projektu Bruno Sacco, który sprawi przyjemność nie tylko przyspieszeniem, ale i dźwiękiem widlastej ósemki ukrytej pod maską. Ten egzemplarz z początku produkcji, w fenomenalnym kolorze Almandine Red Metallic, przyciągnie uwagę każdego. 320 KM zapewnia wyjątkową dynamikę i sprawia, że po naciśnięciu pedału gazu pięćsetka staje się prawdziwie sportowym samochodem. Ma jednak i drugie oblicze, które spodoba się ludziom delektującym się chwilą, kiedy w słoneczne, ciepłe dach zostaje otwarty, a wiatr wedrze się do kabiny. Sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych auto jest już zarejestrowane w Polsce, a jego przebieg to jedynie 77000 mil.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1989 – Warszawa
Lancia Thema 8.32 1990 – Warszawa
Lancia Thema była najbardziej elegancką odmianą „czworaczków”, czyli serii Tipo 4, obejmującej największe modele marek Fiat, Alfa Romeo, Lancia i Saab. Początkowo topową odmianą było w niej V6 produkcji francuskiej (z rodziny Peugeot Renault Volvo). Stan ten odmieniono w 1987 roku, kiedy zadebiutowała odmiana 8.32. Pod jej maską pracowała prawdziwa sesacja – silnik V8 wywodzący się z Ferrari, który tu zmodyfikowano, uzyskując zdecydowanie bardziej mięsiste brzmienie i bardziej przydający się w limuzynie mocniejszy dół skali obrotów. Nowością był wysuwany automatycznie przy wysokich prędkościach spojler na tylnej klapie, który można było również wysunąć samemu dla efektu. Świetne było także wnętrze, przygotowane i wykonane ręcznie przez firmę Poltrona Frau. To wszystko uczyniło samochód wyjątkowym, choć zawsze pozostał on elitarnym i rzadkim. Łącznie wyprodukowano 3527 egzemplarzy (w tym 1601 sztuk drugiej serii w latach 1988 – 1992, czyli w takiej specyfikacji, jak wóz prezentowany przez Ardor Auctions).
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1990 – Warszawa
Mercedes 300 SE W126 1986 – Warszawa
S klasa generacji W126 to uniwersalna i ponadczasowa limuzyna. Zaprojektowana z dużym inżynierskim rozmachem i naszkicowana z klasą, utrzymywała się w produkcji w latach 1979-1991, przechodząc tylko raz niewielki lifting w roku 1985. Mercedes 300 SE W126 to ten mocniejszych z dwóch dostępnych sześciocylindrowych wersji w drugiej fazie produkcji. 180 KM to moc wersji z katalizatorem, w zupełności wystarczająca do płynnej i dynamicznej jazdy.
Czytaj dalej Mercedes 300 SE W126 1986 – Warszawa
Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa
Daimler Double Six to najwyższa wersja modelu Jaguar XJ. Z powstaniem tego modelu związana jest anegdota. Gdy XJ40 debiutował w 1986 roku, jego komora silnika była za wąska, by pomieścić standardowy silnik V12. Był to świadomy ruch konstruktorów Jaguara, którzy obawiali się, że nowy właściciel marki, brytyjski koncer Leyland, będzie planował zamieścić w Jaguarze silniki Rovera V8. Taki ruch mógłby zabić rozwój własnych silników Jaguara, więc przed nim się zabezpieczono, zmniejszając ilość miejsca pod maską. W rezultacie V8 tam nie weszło, ale nie mieścił się też silnik V12, co pozostwiło Jaguara bez topowej jednostki, który był jego wizytówką od lat 70. Na debiut królewskiej wersji trzeba było poczekać aż 7 lat. XJ czwartej generacji z V12 pod maską otrzymał oznaczenie kodowe X81 i dostępny był wyłącznie w latach 1993 – 1994. Napędza go nowa wersja silnika V12, udoskonalona, wzmocniona i powiększona do pojemności 6 l. Moc maksymalna sięgnęła 311 KM, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Powstało tylko 1102 sztuk, co czyni go najrzadszym wariantem produkcyjnym serii XJ40.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa