Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Renault 11 Turbo 1987 – Warszawa

Renault 11 Turbo w latach 80. było używane jako baza pod rajdówkę przez fabryczny zespół Renault. Takim autem Andrzej Koper wywalczył dwa tytuły mistrza Polski (1985 i 1988), a także startował w rajdowych mistrzostwach Europy. Model 11 narodził się w 1983 roku. Wyróżniał się nowoczesnym designem, przednim napędem i wieloma nowinkami technicznymi. Jego najmocniejsza wersja celowała naturalnie w Golfa GTI, choć poza zbliżonym poziomem dynamiki oferowała zdecydowanie wyższy komfort, miękkie fotele i niezbyt sztywne zawieszenie. Prezentowany egzemplarz jest już po zmianach liftingowych, które wprowadzono w 1986 roku. Jego przednie światła nawiązują do tych z R12, a jednostka napędowa uzyskała dodatkowe 10 KM. Ma też tylną oś skrętną z czterema drążkami przejętą z nowego Super5, co pozwoliło poszerzyć tył i poprawić prowadzenie w zakrętach.
Czytaj dalej Renault 11 Turbo 1987 – Warszawa

Ford Mustang GT 1966 – Warszawa

W kwietniu 1965 roku Ford wprowadził pakiet, który miał potencjał, aby zmienić oblicze Mustanga z dobrze wychowanego konia wierzchowego na wściekłego ogiera o ostrym charakterze. Tym pakietem był GT, czyli Grand Touring. Pakiet Grand Touring zapewniał kierowcy lepiej prowadzący się samochód o lepszych osiągach w jednym zgrabnym pakiecie. Rozpoznać go można po podwójnym układzie wydechowym i specjalnym korku wlewu paliwa z oznaczeniem GT, a przedni pas zdobią dodatkowe halogeny przy atrapie chłodnicy. Mechanicznie wyróżnia się szybszą przekładnią kierowniczą, wzmocnionymi hamulacami, sztywniejszymi amortyzatorami i grubszym przednim stabilizatorem.
Czytaj dalej Ford Mustang GT 1966 – Warszawa

Jaguar XJ6 4.2 Series II 1977 – Warszawa

Czerwień jego lakieru doskonale współgra z rasową, sportową sylwetką. To była jedna z najwspanialszych limuzyn drugiej połowy lat 70. Dziś jego stan może zrobić ogromne wrażenie. Piękna kolorystyka, wspaniale zachowane wnętrze i detale, które podkreślają klasę tego samochodu. A na deser – czarne polskie tablice rejestracyjne. Takie zestawienie to niezwykła rzadkość, dlatego warto spróbować szczęścia w nadchodzącej aucji Ardor Autions.
Czytaj dalej Jaguar XJ6 4.2 Series II 1977 – Warszawa

Mercedes 500 SL R129 1989 – Warszawa

Mercedes 500 SL to mocny i luksusowy roadster o ponadczasowej linii projektu Bruno Sacco, który sprawi przyjemność nie tylko przyspieszeniem, ale i dźwiękiem widlastej ósemki ukrytej pod maską. Ten egzemplarz z początku produkcji, w fenomenalnym kolorze Almandine Red Metallic, przyciągnie uwagę każdego. 320 KM zapewnia wyjątkową dynamikę i sprawia, że po naciśnięciu pedału gazu pięćsetka staje się prawdziwie sportowym samochodem. Ma jednak i drugie oblicze, które spodoba się ludziom delektującym się chwilą, kiedy w słoneczne, ciepłe dach zostaje otwarty, a wiatr wedrze się do kabiny. Sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych auto jest już zarejestrowane w Polsce, a jego przebieg to jedynie 77000 mil.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1989 – Warszawa

Jaguar XJ8 L X308 1998 – Warszawa

Jaguar XJ8 L X308 to wyjątkowe połączenie klasyki i nowoczesności. Z jednej strony ostatnia generacja modelu XJ ze stalowym nadwoziem, z drugiej pierwszy nowoczesny silnik V8 pod maską. Połączenie brytyjskiej tradycji i architektury silnika, której bardziej spodziewalibyśmy się po amerykańskich „muscle cars” niż po samochodzie, do którego pasuje wręcz ubiór formalny. To luksus w starym dobrym stylu, a ten egzemplarz dodatkowo zachęca wydłużonym rozstawem osi, co w zestawieniu ze skromną ilością miejsca na tylnej kanapie w krótkiej wersji, z pewnością jest korzystnym wyborem, jeżeli planujemy wozić z tyłu pasażerów.
Czytaj dalej Jaguar XJ8 L X308 1998 – Warszawa

Porsche Boxster 1997 – Warszawa

Tworząc Porsche Boxster, projektanci wykorzystali wiele wzorów ze sportowych wozów marki lat 50-tych i 60-tych, choć w samej realizacji wykorzystano wiele elementów z równolegle projektowanego 911 generacji 996. Stąd rodzinne podobieństwo, choć wrażenia z jazdy są zgoła inne. To efekt idealnego rozłożenia masy, co było efektem decyzji o umieszczeniu silnika centralnie. Po upływie 27 lat od rozpoczęcia produkcji śmiało można stwierdzić, że to był strzał w dziesiątkę. Każdy, kto kocha szybką jazdę bez dachu, pokocha i ten wóz, zwłaszcza gdy wyposażony jest w manualną skrzynię biegów.
Czytaj dalej Porsche Boxster 1997 – Warszawa

Mercedes 300 SEL W109 1969 – Warszawa

Mercedes 300 SEL W109 to szlachetna odmiana typoszeregu W108/W109. Ponadczasowe kształty naszkicowane ręką Paula Bracq’a po latach wciąż tchną klasą i dostojeństwem. W ogłoszeniu przedłużona wersja SEL, oferująca całe 10 centymetrów więcej miejsca na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, niż wersja SE. Wyposażona jak na swoje czasy niezwykle luksusowo – odnajdziemy tu pneumatyczne zawieszenie, elektryczne szyby i klimatyzację. Samochód jest w specyfikacji europejskiej, z widocznymi śladami eksploatacji czy też patyny, która niewątpliwie ma swój urok.
Czytaj dalej Mercedes 300 SEL W109 1969 – Warszawa

Mercedes SL 500 R129 1998 – Warszawa

Mercedes SL 500 to mocny i luksusowy roadster o ponadczasowej linii projektu Bruno Sacco, który sprawi przyjemność nie tylko przyspieszeniem, ale i dźwiękiem widlastej ósemki ukrytej pod maską. Ten egzemplarz z ostaniego etapu produkcji pochodzi z rynku japońskiego i ma klasyczne zestawienie kolorystyczne białego lakieru z czarnym wnętrzem, obniżone zawieszenie, pakiet stylizacyjny AMG i 18-calowe felgi. Jego przebieg to jedynie 44 tys. km. Moc maksymalna 306 KM to cecha wersji z silnikiem M113, uchodzącą za najmniej kapryśną z wszystkich V8 montowanych w tej generacji.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 1998 – Warszawa

Mercedes 450 SEL W116 1974 – Warszawa

Mercedes 450 SEL W116 to dostojna limuzyna klasy S, która w 1974 roku została okrzyknięta tytułem „European Car of the Year”. Tak jak samochód wówczas zrobił wrażenie na dziennikarzach, tak samo zaimponować może dziś… a może nawet bardziej, bo żyjemy w czasach, gdy nawet w luksusowych wyrobach motoryzacyjnych coraz trudniej odnaleźć rys indywidualności. Mercedesa z tamtych czasów nie da się pomylić z żadną inną marką. Od charakterystycznej gwiazdy na szczycie chromowanej osłony chłodnicy po charakterystyczne, karbowane tylne światła – to potrafiło rozpoznać nawet dziecko. Przy okazji to wóz pozbawiony słabych punktów. Luksus, świetna jakość wykonania, doskonały komfort jazdy i spory zapas mocy pod prawą nogą, a do tego wspaniały, ponadczasowy styl.
Czytaj dalej Mercedes 450 SEL W116 1974 – Warszawa

Jaguar XK8 Convertible 2000 – Warszawa

Jaguar XK8 był bezpośrednim następcą eleganckiego XJS-a. Oparty o tę samą płytę podłogową, otrzymał zupełnie nowy silnik i całkowicie odmienioną stylistykę. Zarówno luksusowe coupe, jak i eleganckie cabrio, zrywały ze stylistycznymi eksperymentami, pełnymi garściami sięgając do wielkiej i oczywistej spuścizny marki, czyli legendarnego modelu „E-Type”. Zawieszenie otrzymało zdecydowanie bardziej sportową charakterystykę, a silnik – w będącym nowością dla marki układzie widlastym ośmiu cylindrów – zaoferował 284 KM połączone z gładko pracującą, pięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. W efekcie powstał idealny kompan krótkich i długich przejażdżek. Czuje się dobrze zarówno na prostym asfalcie autostrady, jak i na pokręconych serpentynach górskich dróg, a podróżowanie nim to czysty relaks. Kiedy trzeba potrafi pójść z kopyta i miło zaskoczyć, ale równie dobrze radzi sobie przy bulwarowych prędkościach. Ten egzemplarz szczególnie przykuwa spojrzenia dzięki ognistej czerwieni lakieru.
Czytaj dalej Jaguar XK8 Convertible 2000 – Warszawa