Archiwum kategorii: Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 1995 – Warszawa

Choć zastępował model będący w produkcji przez 14 lat, Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 miał zadanie niełatwe. Wszak zastępował model, który już w czasie produkcji uchodził za kultowy. Po stronie nowości stały jednak mocne argumenty – lepsze prowadzenie, więcej przestrzeni we wnętrzu, wyższe bezpieczeństwo. Był bardziej praktyczny i miał automatycznie otwierany dach, a dziś już jest youngtimerem.
Czytaj dalej Volkswagen Golf Cabriolet Mk3 1995 – Warszawa

Mercedes 600 SEL W140 1992 – Warszawa

Mercedes 600 SEL W140 stanowił najwyższy model w ofercie, oferując wszystko czego mogły wówczas zapragnąć elity. Dwunastocylindrowy silnik, automatycznie domykające się drzwi i klapa bagażnika, zawieszenie obniżające się po przekroczeniu 160 km/h, wspomaganie kierownicy zmieniające siłę wspomagania w zależności od prędkości czy wreszcie atermiczne szyby o grubości 10 mm, zapewniające doskonałą izolację akustyczną. To limuzyna która potrafiła zaszokować swoimi rozmiarami, technologicznym rozmachem, jakością wykonania i wyposażeniem. Ten egzemplarz z pewnością może zachwycić stanem zachowania, miękkością welurowej tapicerki i zaskakująco niskim przebiegiem, jedynie 22 tys. km.
Czytaj dalej Mercedes 600 SEL W140 1992 – Warszawa

Mercedes SL 500 R129 2000 – Warszawa

Mercedes SL 500 R129 wciąż prezentuje się elegancko i szlachetnie. W odróżnieniu od wszelkich nowych konstrukcji stylizowanych tak agresywnie, że piesi uciekają sprzed maski na sam widok, tu wciąż możemy odnaleźć linie gładkie i smukłe, tak charakterystyczne dla Mercedesów ubiegłego wieku. Ten SL pochodzi z ostatniego etapu produkcji, uchodzącego za najbardziej dopracowany i najmniej kłopotliwy pod względem eksploatacyjnym. Wizualnie wyróżnia się między innymi bocznymi listwami w kolorze karoserii i opływowym kształtem lusterek, a we wnętrzu odnaleźć możemy bardziej nowoczesny kształt kierownicy. Prezentowany egzemplarz pochodzi z rynku amerykańskiego i ma na wyposażeniu poszukiwane akcesorium w postaci hard topa z panoramicznym dachem.
Czytaj dalej Mercedes SL 500 R129 2000 – Warszawa

Mercedes 280 C Coupe W114 1972 – Warszawa

Model W114/W115 debiutował w 1968 roku i uchodzi za model przełomowy, pierwszy po wojnie opracowany całkowicie od podstaw. W rok po premierze zaprezentowano jego wersję coupe. Miała długość i szerokość identyczną jak sedan, lecz była niższa o 4,5 centymetra i wyróżniała się dachem typu hardtop, czyli pozbawionym środkowych słupków. To styl i klasa w każdym calu. Ten Mercedes 280 C Coupe W114 to tak zwana seria 1.5, wypuszczona na rynek w połowie 1972 roku. Ma już pod maską ówczesną nowość, silnik M110, wyposażony w dwa wałki rozrządu i gwarantujący mu nowe brzmienie i wyjątkowy, wręcz sportowy charakter, szczególnie dobrze odczuwalny w konfiguracji ze skrzynią manualną. Piękna jest również jego konfiguracja kolorystyczna, z białym lakierem, czerwonym wnętrzem i klasyczną, białą kierownicą.
Czytaj dalej Mercedes 280 C Coupe W114 1972 – Warszawa

Triumph TR3A 1959 – Warszawa

Triumph TR3 to dużo stylu w niewielkim opakowaniu. Jego zamaszyste błotniki przypominają te z Jaguara XK120 i choć mówimy tu o samochodzie o wiele mniejszym i bardziej spartańskim, aby poczuć wiatr we włosach – jest idealny. Ten sportowy roadster debiutował jako seria TR2 w 1953 roku, a następnie TR3 od 1955 roku i jego dwie podserie, powszechnie znane (ale nigdy tak fabrycznie nie oznaczane) TR3A i TR3B. Prezentowany przez Ardor model TR3A był pierwszym, który otrzymał klamki zewnętrzne, wyróżniał się także szerszym grillem. Z pewnością nie jest jego mocną stroną izolacja przed otoczeniem, ale o to właśnie w brytyjskim roadsterze chodzi – abyś mogł poczuć zapach skoszonej trawy albo lasu we mgle. Ogromna kierownica daje dużo informacji o tym, co dzieje się pod wąskimi oponami, a drzwi służą jako podłokietnik. Moc 89 KM to w tak małym samochodzie wystarczająco dużo, by był niegdyś jednym z najpopularniejszych wyborów wśród kierowców rajdowych.
Czytaj dalej Triumph TR3A 1959 – Warszawa

Mazda MX-5 NB 1999 – Warszawa

Mazda MX-5 to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych roadsterów wszech czasów. Zaprojektowany tak, aby dawać frajdę jazdy, skutecznie czynił to we wszystkich generacjach. MX-5 prezentowana przez Ardor Auctions to generacja NB. Auto nie wygląda jak jedno z wielu. Wyróżnia się interesującym zielonym kolorem, beżową skórzaną tapicerką, dodatkami w postaci pięknej, drewnianej kierownicy Nardi i drewnianej dźwigni zmiany biegów, uchwytem hamulca ręcznego z drewna, drewnianą okleiną na konsoli środkowej i boczkach. Pod maską co prawda jest mniejsza z dówch oferowanych wówczas jednostek napędowych, ale wigoru nie można jej odmówić. 110 KM to absolutnie wystarczająco jak na tak małe i lekkie nadwozie, a samochód w tej stylizacji nie tylko jeździ świetnie, ale i wygląda stylowo.
Czytaj dalej Mazda MX-5 NB 1999 – Warszawa

Mercedes 300 SL R107 1986 – Warszawa

Żywot R107 trwał aż 18 lat, jest to więc najdłużej, po klasie G, produkowany Mercedes w historii. Jego następcą został model R129, produkowany w latach 1989-2001. R107 jako jeden z pierwszych seryjnych samochodów miał strefy kontrolowanego zgniotu z przodu i z tyłu, wzmocnioną płytę podłogową i zespół napędowy przemieszczający się w dół, pod kabinę pasażerską w razie wypadku. Po drugie, samochód miał idealnie dobrane rozmiary: nie był ani za duży dla Europejczyków, ani za mały dla Amerykanów. Mercedes 300 SL w ofercie znajdował się w końcowej fazie produkcji, w latach 1985–1989. Wizualnie wyróżniał się o cal większymi felgami, a jego największym atutem był nowa jednostka napędowa o pojemności 3 litrów i mocy 190 KM.
Czytaj dalej Mercedes 300 SL R107 1986 – Warszawa

BMW 745i Turbo Bavaria 1981 – Warszawa

745i to najwyższe oznaczenie modelowe w przypadku BMW serii 7 należącego do generacji E23. Odnajdziemy tu największy hit przełomu lat 70-tych i 80-tych, żywcem przeniesiony ze świata motorsportu. Mowa tu o turbosprężarce, pozwalającej wzmocnić benzynowy, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,2 litra wspomagany turbosprężarką. Rewolucyjna jak na tamte czasy jednostka generuje 252 konie mechaniczne i właśnie dlatego BMW zdecydowało się odejść od oznaczenia modelu, w którym dwie ostatnie cyfry oznaczały pojemność silnika. Prezentowany egzemplarz jest dodatkowo sygnowany emblematem „Bavaria”, co sygnalizuje topową wersję wyposażeniową.
Czytaj dalej BMW 745i Turbo Bavaria 1981 – Warszawa

Daimler Double Six XJ81 1993 – Warszawa

Szlachetna kolorystyka, doskonałe wyposażenie, niemal jednostkowa produkcja i silnik V12 pod maską. Choć początkowo sądzono, że jest to niewykonalne, i że XJ40 może posiadać pod maską jedynie sześciocylindrowe silniki, Brytyjczycy dopięli swego i Daimler Double Six XJ81 zadebiutował w styczniu 1993 roku. Ponad 300 koni mechanicznych z sześciolitrowej jednostki V12 umieściło go w najwyższej lidze. Pracuje aksamitnie i cicho, dając wspaniałe odczucia podczas jazdy. Wysoka cena i jedynie dwa lata produkcji sprawiły, że zbudowano ich jedynie 937 sztuk, a w efekcie najbardziej uszanowane egzemplarze są już dziś samochodami kolekcjonerskimi. Oferowany Jaguar przeszedł kompleksowe prace serwisowe i wygląda wręcz wyśmienicie.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – Warszawa

Chevrolet C10 Apache Pickup 1963 – Warszawa

Chevrolet C10 to kultowy amerykański pickup. Narodził się w 1959 roku i był pierwszym na rynku samochodem tej klasy z niezależnym przednim zawieszeniem. Niemal co roku przechodził modyfikacje. Rok 1963 miał zmodyfikowaną ramę i zawieszenie, a wizualnie był to ostatni rocznik z zagiętą przednią szybą i okrągłymi ramkami reflektorów. Dziś jest to najbardziej poszukiwany rocznik wśród C10 pierwszej generacji, produkowanej do 1966 roku. Bazowa wersja – taka jak prezentowana przez dom aukcyjny Ardor Auctions – miała grill lakierowany na biało i rzędowy, sześciocylindrowy silnik pod maską. Jak każde C10, napędzany jest na tylną oś.
Czytaj dalej Chevrolet C10 Apache Pickup 1963 – Warszawa