Archiwum kategorii: Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Porsche 911 Turbo 2001 – Warszawa

Porsche 911 Turbo – ta nazwa zawsze działała na wyobraźnię, podkreślając wyjątkowość modelu i jego wyśrubowane osiągi. Również wygląd nadąża tu za mechaniką, oferując kształty, które są zapowiedzią świetnych osiągów i fantastycznych wrażeń z jazdy. Szersze tylne błotniki, usztywnione zawieszenie i wzmocnione hamulce, a także napęd na wszystkie koła. To maszyna, która wprost wgryza się w asfalt i gwarantuje niezapomniane przeżycia, chodź gdy prowadzona jest spokojnie, może z powodzeniem towarzyszyć w długiej trasie, nie męcząc i zapewniając właściwy komfort. Ta dwoistość natury i konsekwentnie przez dziesięciolecia używany język stylistyki sprawiają, że jest to na wskroś poszukiwany model, będący pewną inwestycją. Cena wywoławcza: 160000 zł.
Czytaj dalej Porsche 911 Turbo 2001 – Warszawa

Volkswagen 1302 Hoffmann Speedster 1972 – Warszawa

Volkswagen 1302 Hoffmann Speedster to nie jest fabryczna wersja, lecz dzieło firmy zewnętrznej, która zawsze miała swoich miłośników. Obniżona linia przedniej szyby i dwuosobowe nadwozie dają mu bardziej sportowy sznyt. Co ciekawe, takie przeróbki mimo ciekawego stylu nigdy nie osiągały statusu kultowych, co skutkuje niewysokimi cenami, szczególnie jeżeli porównamy je z legendarnym Hebmuellerem Cabrio (Typ 14A), który tworzony był przecież według analogicznych założeń. Ile tu trzeba położyć? Co najmniej 9999 złotych i czekać na rozwój sytuacji, bo od takiej kwoty startuje aukcja.
Czytaj dalej Volkswagen 1302 Hoffmann Speedster 1972 – Warszawa

Puch 230 GE 1987 – Warszawa

Ta G klasa opuściła bramy fabryki w Austrii jako skromny, użytkowy Puch 230 GE, służąc zapewne przez pierwsze lata gdzieś w służbach państwowych. Po przejściu na emeryturę czekało go jednak drugie życie. Auto otrzymało silnik i oznaczenia Mercedesa 290 GD, ciemnoszary lakier, tapicerkę w kratę i elementy wyposażenia przydatnego w terenie (orurowanie, snorkel, większe opony AT). Teraz wygląda doprawdy bojowo i gotowy jest do nowych zadań. Cena wywoławcza: 70000 PLN.
Czytaj dalej Puch 230 GE 1987 – Warszawa

Mercedes S 500 W140 1995 – Warszawa

Mercedes W140 to luksusowa limuzyna klasy S z pięciolitrowym V8 pod maską, komfortowa i doskonale wyciszona. Imponująca luksusem i wyposażeniem wnętrza nawet dziś, na początku lat 90-tych była traktowana jak prawdziwy motoryzacyjny Olimp. 500 SE, w połowie 1993 roku przemianowany na S 500, zachwyca płynnie oddawaną mocą i ładnym brzmieniem silnika. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż pochodzi z rynku japońskiego, ma niewysoki przebieg i przeszedł w ostatnim czasie szereg prac, by prezentował się znakomicie zarówno od strony mechanicznej, jak i wizualnej. Nabywcy zapewni wiele przyjemności i z pewnością stanie się lubianym towarzyszem podróży.
Czytaj dalej Mercedes S 500 W140 1995 – Warszawa

Honda Prelude 1982 – Warszawa

Honda Prelude pierwszej generacji debiutowała w 1978 roku w Japonii, a w kolejnym roku w Europie. Była odpowiedzią na model Celica od Toyoty. Zbudowana na bazie modelu Accord, otrzymała bardziej sportowe proporcje – krótszy rozstaw osi, wydłużona maska, skrócony bagażnik. Wyróżniał ją również fakt, że duży szyberdach był tu elementem wyposażenia standardowego. Ciekawy jest również zestaw wskaźników, z połączonym zegarem prędkościomierza i obrotomierza, z dwiema wskazówkami poruszającymi się w jednej osi. W swojej epoce samochód zbierał świetne recenzje, Hondę chwalono za wysoką jakość wykonania, a sprzedażowy wynik robił wrażenie. W latach 1978-1982 sprzedano 313 tysięcy sztuk, z czego 80% poza Japonią. Auto nie było jednak nigdy hitem w Europie, dziś na ulicach jest już prawdziwą rzadkością. Cena wywoławcza tego egzemplarza, licytowanego przed dom aukcyjny Ardor Auctions, to jedyne 15000 złotych.
Czytaj dalej Honda Prelude 1982 – Warszawa

Mercedes 500 SL R129 1993 – Warszawa

Mercedes 500 SL R129 jest jednym z najdoskonalszych projektów, jakie wyszły spod ręki włoskiego projektanta, Bruno Sacco. W latach 1975-1999 stworzył on spójną koncepcję, dzięki której nikt nie miał wątpliwości, że Mercedesy małe, duże i sportowe należą do jednej rodziny. Te ostatnie do dziś są najbardziej pożądane, a gdy mają otwierany dach – przyjemność z podróżowania jest niezrównana. Ten egzemplarz proponuje dom aukcyjny Ardor Auctions. Cena wywoławcza: 65000 zł.
Czytaj dalej Mercedes 500 SL R129 1993 – Warszawa

Mercedes 300 SEL W140 1991 – Warszawa

Początek lat 90-tych to debiut nowej S-klasy, tworzonej bez oglądania się na oszczędności i kompromisy. Nigdy wcześniej żaden wielkoseryjny samochód nie ustawił poprzeczki tak wysoko, jeżeli chodzi o komfort i jakość wykonania. Mercedes 300 SEL W140 otrzymał silnik M104 o pojemności 3,2 l, który po raz pierwszy został wówczas wyposażony w sterowany elektronicznie wtrysk paliwa. Pozwoliło to uzyskać niezłe osiągi z rozsądnym spalaniem, co przy tych rozmiarach robiło wrażenie. Ten egzemplarz to wersja z długim rozstawem osi, którą projektowano jako podstawową, a dopiero tuż przed premierą stworzono również wariant z krótkim rozstawem osi. Cena wywoławcza: 35000 złotych.
Czytaj dalej Mercedes 300 SEL W140 1991 – Warszawa

BMW 520i E28 1982 – SPRZEDANE

Zadziornym spojrzeniem czterech oczu zdradza sportowy charakter, zachowując wszystkie cechy uniwersalnego sedana. BMW 520i E28 to już 40-letnia konstrukcja, ale z pewnością może zadziwić jakością wykonania i gracją, z jaką jeździ. Zaletą prezentowanego egzemplarza z pewnością jest również sześciocylindrowy silnik – jednostka M20 była montowana w BMW przez niemal 20 lat i uchodzi za wzór eleganckiej i gładkiej pracy. Cena wywoławcza na aukcji Ardor Auctions to jedynie 28000 złotych.
Czytaj dalej BMW 520i E28 1982 – SPRZEDANE

Mazda 323 GT-R 1993 – SPRZEDANA

Mazda 323 GT-R to jeden z najwspanialszych samochodów, jakie opracowała w latach 90-tych Mazda. Wypuszczony w 1991 roku model był udoskonaloną wersją topowej Mazdy 323 GTX, który przygotowano aby spełnić wymogi homologacji FIA dla grupy A samochodów rajdowych. Aby zadość uczynić przepisom, zbudowano 2200 egzemplarzy GT-R. Zastosowano tu wzmocnioną skrzynię biegów, przygotowany do większych obciążeń silnik DOHC 16V (wersja BPD) o pojemności 1840 cm³ i turbosprężarkę VJ-23. Seryjna moc tego samochodu wynosi 186 KM, lecz w tym egzemplarzu podniesiono ją do 250 KM. Napęd przenoszony jest na 4 koła, a masa własna wynosząca jedynie 1210 kg zapewnia wyjątkowe wrażenia. W Rajdowych Mistrzostwach Świata największym sukcesem były dwa tytuły mistrzowskie wywalczone w klasie N w 1991 i 1993 roku. Choć apetyty Japończyków były większe i model nie doczekał się następcy na rajdowych trasach, kierowcy chwalili to auto za doskonałe prowadzenie i kompaktowe rozmiary. Dziś to niezwykle rzadki gość na rynku, ale szczególne parametry i doskonały, agresywny wygląd, zwiastują mu świetną przyszłość jako auto kolekcjonerskie.
Czytaj dalej Mazda 323 GT-R 1993 – SPRZEDANA

Porsche 944 1986 – SPRZEDANE

Porsche 944 to wspaniały przedstawiciel ery transaxle, czyli etapu w dziejach marki, kiedy to dla lepszego rozkładu masy postanowiono przenieść silnik do przodu samochodu, a skrzynię biegów do tylnej jego części. 944 wprowadzony na rynek od roku modelowego 1982, miał wypełnić lukę pomiędzy modelami 924 a 911 SC. Design nadwozia w dużej części był oparty na 924, jednak przedni spojler w kolorze nadwozia oraz znacznie szersze, kanciaste skrzydło na tylnej klapie, dały mu więcej sportowego charakteru. Zdecydowanie mocniejszy był za to silnik. Tym razem od początku przygotowany przez Porsche, 2,5-litrowy, czterocylindrowy, w europejskiej specyfikacji osiągający 163 KM. Wisienką na torcie pozostają tu chowane światła, tak bardzo przypominające klimat lat 80-tych. Porsche 944 to fantastyczny youngtimer, z mocnym silnikiem i dopracowaną mechaniką. Ten egzemplarz ma jedynie 30 tysięcy kilometrów przebiegu, dzięki czemu jest niczym kapsuła czasu.
Czytaj dalej Porsche 944 1986 – SPRZEDANE