Archiwum kategorii: Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Mazda 323 GT-R 1993 – Warszawa

Mazda 323 GT-R to jeden z najwspanialszych samochodów, jakie opracowała w latach 90-tych Mazda. Wypuszczony w 1991 roku model był udoskonaloną wersją topowej Mazdy 323 GTX, który przygotowano aby spełnić wymogi homologacji FIA dla grupy A samochodów rajdowych. Aby zadość uczynić przepisom, zbudowano 2200 egzemplarzy GT-R. Zastosowano tu wzmocnioną skrzynię biegów, przygotowany do większych obciążeń silnik DOHC 16V (wersja BPD) o pojemności 1840 cm³ i turbosprężarkę VJ-23. Seryjna moc tego samochodu wynosi 186 KM, lecz w tym egzemplarzu podniesiono ją do 250 KM. Napęd przenoszony jest na 4 koła, a masa własna wynosząca jedynie 1210 kg zapewnia wyjątkowe wrażenia. W Rajdowych Mistrzostwach Świata największym sukcesem były dwa tytuły mistrzowskie wywalczone w klasie N w 1991 i 1993 roku. Choć apetyty Japończyków były większe i model nie doczekał się następcy na rajdowych trasach, kierowcy chwalili to auto za doskonałe prowadzenie i kompaktowe rozmiary. Dziś to niezwykle rzadki gość na rynku, ale szczególne parametry i doskonały, agresywny wygląd, zwiastują mu świetną przyszłość jako auto kolekcjonerskie. Cena wywoławcza tego egzemplarza, 66000 PLN, zdaje się być świetnym punktem wyjścia do licytacji.
Czytaj dalej Mazda 323 GT-R 1993 – Warszawa

Mercedes 300D W123 1983 – Warszawa

Nowy Mercedes 300D W123 w 1983 roku, za czasów PRLu, to był szok. Samochód pięknie wykonany, fenomenalnie komfortowy, z najmocniejszym wysokoprężnym silnikiem. A kto miał w czasach reglamentowanej benzyny samochód na olej napędowy, ten mógł się czuć prawdziwie wolny. To o takich samochodach się wówczas marzyło w naszej rzeczywistości, a nie o supersamochodach jak dziś. Ten prezentowany został zakupiony od pracownika fabryki, gdy miał przebieg zaledwie 5000 km. Przez niemal 40 lat pozostawał w rękach jednej rodziny, był garażowany i regularnie serwisowany. Cieszy fakt, że w znakomitym stanie przetrwał on do dziś, zachęcając wciąż do odbycia podróży, która będzie wędrówką nie tylko w czasie, ale i w przestrzeni. Cena wywoławcza to tylko 23000 PLN.
Czytaj dalej Mercedes 300D W123 1983 – Warszawa

Wartburg 311 1962 – Warszawa

Nazwę swoją wziął od wzgórza niedaleko Eisenach, podwozie odziedziczył po pojeździe IFA F9, a silnik jeszcze z jego poprzednika, DKW F89. Stylistyka powstała od czystej kartki i w odróżnieniu od techniki, jest po prostu ponadczasowa. Wartburg 311 debiutował na targach w Lipsku w 1956 roku. W zestawieniu z AWZ P70 i późniejszym Trabantem, był po prostu ekskluzywny i luksusowy. Jego brzmienie i dwusuwowa technika zawsze będą miały swoich zwolenników, a wnętrze wygląda świetnie nie tylko na zdjęciach. Ten Wartburg pochodzi z Poznania, miał zostać wygrany na loterii Głosu Wielkopolskiego i uroczyście wręczony szczęśliwej zwyciężczyni na placu Wolności w roku 1962. Poza nowym lakierem położonym kilkanaście lat temu, zachowany jest w bardzo oryginalnym stanie. Auto licytowane jest przez Ardor Auction, poczynając od kwoty 25 tys. zł.
Czytaj dalej Wartburg 311 1962 – Warszawa

BMW 2000 1967 – Warszawa

BMW 2000 to najwyższy model w całej gamie określanej mianem „Neue Klasse”. Linia początkowo obejmowała dwudrzwiowe BMW 1600, a także większe, czterodrzwiowe BMW 1800/2000. Zaprojektowany przez Wilhelma Hofmeistera samochód wyróżniał się nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi i futurystyczną sylwetką. To tutaj po raz pierwszy pojawiło się charakterystyczne podcięcie tylnej bocznej szyby na słupku C (Hofmeister-Knick), będące znakiem rozpoznawczym stylistyki BMW i stosowane do dziś. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w manualną skrzynię biegów i będące wyróżnikiem wersji 2000 prostokątne reflektory. Wejść w jego posiadanie można na aukcji online organizowanej przez Ardor Auctions.
Czytaj dalej BMW 2000 1967 – Warszawa

Porsche 944 1986 – SPRZEDANE

Porsche 944 to wspaniały przedstawiciel ery transaxle, czyli etapu w dziejach marki, kiedy to dla lepszego rozkładu masy postanowiono przenieść silnik do przodu samochodu, a skrzynię biegów do tylnej jego części. 944 wprowadzony na rynek od roku modelowego 1982, miał wypełnić lukę pomiędzy modelami 924 a 911 SC. Design nadwozia w dużej części był oparty na 924, jednak przedni spojler w kolorze nadwozia oraz znacznie szersze, kanciaste skrzydło na tylnej klapie, dały mu więcej sportowego charakteru. Zdecydowanie mocniejszy był za to silnik. Tym razem od początku przygotowany przez Porsche, 2,5-litrowy, czterocylindrowy, w europejskiej specyfikacji osiągający 163 KM. Wisienką na torcie pozostają tu chowane światła, tak bardzo przypominające klimat lat 80-tych. Porsche 944 to fantastyczny youngtimer, z mocnym silnikiem i dopracowaną mechaniką. Ten egzemplarz ma jedynie 30 tysięcy kilometrów przebiegu, dzięki czemu jest niczym kapsuła czasu.
Czytaj dalej Porsche 944 1986 – SPRZEDANE

Ford Mustang 1966 – Warszawa

Klasyczne piękno motoryzacji sprzed lat podziwia wielu, lecz nie każdy gotowy jest zaakceptować techniczne niedostatki motoryzacji sprzed lat. To właśnie dla tych ludzi powstają projekty typu „restomod”, łączące klasyczny styl z nowoczesną technologią. Dzięki rozległym modyfikacjom mechanicznym nawet zabytkowe auto nie musi ustępować osiągami i komfortem konstrukcjom współczesnym. Ten Ford Mustang z zewnątrz wygląda tak, jak amerykańska legenda wyglądać powinna, jednak ma gruntownie zmodyfikowane zawieszenie, hamulce i mocny, niemal 350-konny silnik. Oferuje również takie wygody, jak klimatyzacja, zestaw hi-fi czy kamerę cofania. To propozycja dla osób poszukujących kompromisu między zabytkowym charakterem wozu, a bezproblemową obsługą i wyjątkowymi osiągami.
Czytaj dalej Ford Mustang 1966 – Warszawa

Porsche 944 S2 Cabrio 1990 – Warszawa

Porsche 944 debiutowało w 1982 roku, będąc opartym na udanej platformie Porsche 924, która posiadała przedni silnik i napęd na tył. Z tyłu umieszczono również skrzynię biegów, zapewniając niemal idealny rozkład masy 50/50, co uczyniło 944 jednym z najlepiej prowadzących się samochodów swojej epoki. Czterocylindrowy silnik posiada wałki wyrównoważające, które nadawały silnikowi płynność pracy sześciocylindrowego silnika. W 1989 roku wprowadzono 944 S2 napędzane ulepszonym, 3-litrowym, 16-zaworowym silnikiem z dwoma górnymi wałkami rozrządu. 211 KM pozwalało osiągnąć pierwszą setkę w 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna sięgała 240 km/h. S2 był pierwszym modelem 944, który zaoferowano jako kabriolet ze specjalną karoserią skonstruowaną w ASC w Weinsbergu w Niemczech. Porsche 944 S2 Cabrio było produkowany tylko od 1989 do 1991 roku i powstało ich jedynie 6980 sztuk.
Czytaj dalej Porsche 944 S2 Cabrio 1990 – Warszawa

Opel Olympia 1936 – Warszawa

Opel Olympia to nazwa, która w historii niemieckiej marki użyta została kilkukrotnie. Po raz pierwszy zastosowano ją w lutym 1935 na Motor Show w Berlinie. Zatytułowano tak niewielki, pierwszy produkowany masowo w Niemczech model, chcąc uczcić planowane w 1936 roku Igrzyska Olimpijskie w Berlinie. Silnik o pojemności 1,3 l to jednostka czterocylindrowa o mocy 24 KM, zestawiona z trzystopniową skrzynią biegów przekazującą napęd na tylne koła. Samochód posiada niezależne zawieszenie z przodu, a z tyłu półeliptyczne resory piórowe. Rozpędzić może się do 95 km/h. Olympia dostępna była w dwóch wersjach, ta licytowana przez Ardor Auctions to dwudrzwiowy sedan z drugiego roku produkcji.
Czytaj dalej Opel Olympia 1936 – Warszawa