Archiwum kategorii: Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Citroen DS 20 1972 – Warszawa

Citroen DS to jeden z symboli Francji lat 50., 60. i 70. Samochód zaprojektowany przez rzeźbiarza i inżyniera lotniczego, innowacyjny na tak wiele sposobów, że wręcz trudno je zliczyć. Wyróżniał się niezrównanym komfortem i piękną stylistyka, na wiele lat wyznaczając standardy nowoczesności w motoryzacji. Dom aukcyjny opisał przedstawione auto z ostatniego roku produkcji jako Citroen DS20, choć rzut oka na kształt pedału hamulca i kolor szerwronu na tylnej klapie wskazuje, że mamy tu do czynienia z wersją nieco uboższą, czyli D Super. To oznacza, że ma hydropneumatyczne zawieszenie, ale już system hamulcowy i sprzęgło rozwiązane są w tradycyjny sposób, a wspomagania kierownicy brak. Nie jest to zła wiadomość, bo mniejsza ilość skomplikowanych systemów to znacznie tańsza eksploatacja. Silnik jest za to znacznie mocniejszy niż w wcześniejszym ID, czyli taki, jak w modelu DS 20, dwulitrowy, gaźnikowy, o mocy 98 KM.
Czytaj dalej Citroen DS 20 1972 – Warszawa

Porsche Boxster S 986 2002 – Warszawa

Jego design inspirowany był takimi historycznymi modelami Porsche, jak 356 Speedster i 550 Spyder, i już to zapewniło mu świetne sportowe proporcje. Koncept debiutował z początkiem 1993 roku, a wersja produkcyjna w 3 lata później, równolegle z droższym modelem 911 generacji 996, z którym projekt dzielił przednią maskę, błotniki, zderzak, przednie lampy, wnętrze i jednostkę napędową, która była pierwszym bokserem firmy chłodzonym cieczą. W 2000 roku wprowadzono nową odmianę Boxster S, która odznaczała się większym, mocniejszym silnikiem o pojemności 3.2 l, i z takim właśnie modelem mamy do czynienia na aukcji Ardor Auctions.
Czytaj dalej Porsche Boxster S 986 2002 – Warszawa

Mercedes E 320 S124 1994 – Warszawa

Mercedes E 320 S124 to ponadczasowa sylwetka, świetna mechanika, sześciocylindrowy silnik generujący 220 KM i na deser uniwersalne nadwozie typu kombi. Czy na co dzień, czy na weekendowy wyjazd – auto idealne, sprawiające przyjemność zarówno ponadczasowym wystrojem wnętrza, jak i komfortem jazdy. Ma wszystko co trzeba, by zakwalifikować je do najbardziej pożądanych youngtimerów i dlatego też rosnące z latami ceny najbardziej zadbanych egzemplarzy nie powinny nikogo dziwić. Oferowany na aukcji egzemplarz to model poliftowy, czyli przynależący już oficjalnie do E klasy. Ma piękną kolorystykę i bogate wyposażenie obejmujące klimatyzację, skórzaną tapicerkę i dodatkową, chowaną w podłodze kanapę dla pasażerów trzeciego rzędu – bodaj najbardziej poszukiwany element wyposażenia dodatkowego w tych samochodach.
Czytaj dalej Mercedes E 320 S124 1994 – Warszawa

Aston Martin DB7 Vantage Volante 2000 – Warszawa

Aston Martin DB7 Volante to nazwa, pod jaką ukazała się otwarta wersja najlepiej sprzedającego się gran tourera w historii marki. Był to rok 1996, dwa lata po wrsji coupe. Pod maską początkowo pracował sześciocylindrowy, doładowany kompresorem silnik, który w 1999 roku uzupełniony został o 6-litrową jednostkę V12 o mocy 420 KM w wersji Vantage, i taki właśnie samochód prezentowany jest na aukcji Ardor Auctions. Wizualnie samochód wyróżnia się większą atrapą chłodnicy i dużymi światłami przeciwmgielnymi. Wnętrze zostało uszyte z jeszcze lepszej jakościowo skóry, z jeszcze lepiej wykonanymi dywanami i nowymi wzorami dekorów (z drewna bądź włókna węglowego). DB7 Vantage stał się ikoną. Cieszył się uznaniem na całym świecie i wyznaczał nowe standardy wyrafinowania i niezawodności dla ręcznie robionych, luksusowych samochodów sportowych.
Czytaj dalej Aston Martin DB7 Vantage Volante 2000 – Warszawa

Triumph TR3A 1959 – Warszawa

Triumph TR3 to dużo stylu w niewielkim opakowaniu. Jego zamaszyste błotniki przypominają te z Jaguara XK120 i choć mówimy tu o samochodzie o wiele mniejszym i bardziej spartańskim, aby poczuć wiatr we włosach – jest idealny. Ten sportowy roadster debiutował jako seria TR2 w 1953 roku, a następnie TR3 od 1955 roku i jego dwie podserie, powszechnie znane (ale nigdy tak fabrycznie nie oznaczane) TR3A i TR3B. Prezentowany przez Ardor model TR3A był pierwszym, który otrzymał klamki zewnętrzne, wyróżniał się także szerszym grillem. Z pewnością nie jest jego mocną stroną izolacja przed otoczeniem, ale o to właśnie w brytyjskim roadsterze chodzi – abyś mogł poczuć zapach skoszonej trawy albo lasu we mgle. Ogromna kierownica daje dużo informacji o tym, co dzieje się pod wąskimi oponami, a drzwi służą jako podłokietnik. Moc 89 KM to w tak małym samochodzie wystarczająco dużo, by był niegdyś jednym z najpopularniejszych wyborów wśród kierowców rajdowych.
Czytaj dalej Triumph TR3A 1959 – Warszawa

Porsche Cayenne S 2004 – Warszawa

Porsche Cayenne debiutowało w 2002 roku, stanowiąc rewolucję w ofercie marki od zawsze zainteresowanej produkcją wyłącznie samochodów sportowych. Było to pierwsze auto marki od zakończenia produkcji modelu 928 wyposażone w silnik V8 i przede wszystkim pierwszy SUV oraz pierwsze seryjnie produkowane Porsche pięciodrzwiowe. Jak na SUVa, z miejsca wyróżniło się świetnym prowadzeniem i mocnymi silnikami. Wersja oznaczona jako Cayenne S była podstawową wśród jednostek V8, co oznacza 340 koni mechanicznych i napęd na cztery koła.
Czytaj dalej Porsche Cayenne S 2004 – Warszawa

Ford Escort Cabriolet 1991 – Warszawa

Ford Escort został wprowadzony na rynek w 1968 roku i był produkowany do 2002 roku, w sześciu kolejnych generacjach. Samochody V generacji były produkowane od 1990 do 1996 roku i były wówczas jednymi z najbardziej popularnych kompaktów na rynku. Silniki generowały od 59 KM w 1,3 l do 224 KM w 2-litrowej, turbodoładowanej wersji RS Cosworth. W środku gamy znajdował się silnik EFi o pojemności 1,6 litra (jak tutaj), który wytwarzał użyteczne 105 KM. W porównaniu do poprzedniego modelu Mk4 poprawiono właściwości jezdne i wyposażenie, na pokładzie znalazły się między innymi wspomaganie kierownicy, elektryczne szyby, centralny zamek czy system ABS. Mógł też znaleźć się otwierany dach, jak w tym egzemplarzu, czyniący z niego ponadczasowy kabriolet.
Czytaj dalej Ford Escort Cabriolet 1991 – Warszawa

Porsche Boxster 986 1997 – Warszawa

Porsche 986 to oznaczenie generacji, w której po raz pierwszy od czasów kultowego Porsche 550 Spyder pojawił się zgrabny roadster z silnikiem umieszczonym centralnie. Jego nazwa stworzona została poprzez połączenie słów „boxer” i „roadster”, idealnie pokazujące, z czym mamy do czynienia. Sześciocylindrowy silnik w przeciwsobnym układzie cylindrów występował w odmianach 2,5, 2,7 oraz 3,2 litra w wersji S. Ten niebanalny pojazd marki Porsche, świetnie łączący w sobie zalety samochodu sportowego i pojazdu codziennej użyteczności (dwa bagażniki), swoją premierę miał 26 lat temu, lecz ciągle wygląda aktualnie i posiada sporą rzeszę fanów. I nic w tym dziwnego, wystarczy chociaż raz przejechać się Porsche Boxsterem w piękny dzień po krętej drodze z odkrytym dachem, aby zrozumieć o co chodzi… zwłaszcza, gdy będzie miał skrzynię manualną, tak jak prezentowany egzemplarz.
Czytaj dalej Porsche Boxster 986 1997 – Warszawa

Chrysler Town & Country 1972 – Warszawa

Chrysler Town & Country to nazwa modelu funkcjonująca od 1941 roku i zazwyczaj oznaczająca duże kombi. Model z lat 1968–1973 to już szósta generacja modelu. Jego charakterystycznym elementem są tylne drzwi otwierane za pomocą klamki, na lewą stronę. W jego wnętrzu zając miejsce w trzech rzędach może aż 9 osób i to dobrze pokazuje, jak Amerykanie konstruowali wówczas auta rodzinne. Pod maską potężne V8 ze skrzynią automatyczną, w tym egzemplarzu w wersji o pojemności 6,5 l, generujace 194 KM. Rok 1972 ustanowił rekord sprzedaży modelu, na który złożyło się 6473 wersji sześcioosobowej i 14116 sztuk wersji dziewięcioosobowej, czyli takiej, jak prezentowana przez Ardor Auctions.
Czytaj dalej Chrysler Town & Country 1972 – Warszawa

Mercedes 600 SL R129 1992 – Warszawa

Mercedes 600 SL R129 daje przyjemność płynącą z otwartego nieba nad głową i prawdziwy dynamit pod prawą nogą, pozwalający na uzyskiwanie przyspieszeń, które daleko są od zdrowego rozsądku. To niewielki przecież samochód, który wyposażony w niemal 400-konny silnik zdaje się rozpędzać bez najmniejszego zawahania i wysiłku, przy perfekcyjnej kulturze pracy dwunastocylindrowego silnika. W latach 90-tych kosztował on mniej niż niemały dom, lecz dziś nawet najpiękniejszy egzemplarz można kupić o wiele, wiele taniej. Co do klasycznego charakteru tego roadstera nie można mieć wątpliwości, prognozy cenowe są korzystne i perfekcyjnie utrzymany egzemplarz powinien z kolejnymi latami zyskiwać na wartości.
Czytaj dalej Mercedes 600 SL R129 1992 – Warszawa