Archiwum kategorii: Ardor Auctions

Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/

Mercedes 230 W123 1979 – Warszawa

Pięknie zachowany 43-letni samochód z pewnością może robić wrażenie. Zwłaszcza, gdy jest to Mercedes 230 W123, czyli popularna “beczka”, tak zawsze przez wszystkich podziwiana i szanowana. Wysokim komfortem i niezwykłą wytrzymałością mechaniczną zapracowała sobie na świetną opinię, podtrzymywaną przez lata przez użytkowników. “230” bez litery E w oznaczeniu to wersja z czterocylindrowym silnikiem M115 zasilanym gaźnikiem Stromberga. Ten egzemplarz ma przykuwający uwagę żółty kolor i żółte tablice pojazdu zabytkowego. Wygląda tak, jak każdy klasyczny Mercedes wyglądać powinien… i jest do wzięcia na aukcji Ardor Auctions.
Czytaj dalej Mercedes 230 W123 1979 – Warszawa

Jaguar XJS V12 Convertible 1995 – Warszawa

Jaguar XJS V12 Convertible to następca E-Type’a, który w fabrycznej wersji cabrio debiutował 13 lat po wersji coupe, w 1988 roku. XJS dzielił z E-Type’em niską sylwetkę z długą maską, niezależne zawieszenie tylnej osi i silnik V12, choć kształty otrzymał zgodne z nową modą, a komfort zapewniał o wiele wyższy, przez co lepiej sprawdzał się w dalekiej podróży. Przez 20 lat produkcji model XJS nie zestarzał się ani odrobinę, a dziś przyciąga uwagę jako klasyk. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji, dzięki czemu możemy odnaleźć pod jego maską ostatnią, 6-litrową odmianę kultowego silnika V12, czyli najlepszą, najbardziej dopracowaną i pożadaną na rynku sześciolitrówkę.
Czytaj dalej Jaguar XJS V12 Convertible 1995 – Warszawa

BMW 325i E30 1988 – Warszawa

BMW 325i E30 przetrwało próbę czasu i uważane jest za jedno z najlepszych dzieł bawarskiej marki. W dwudrzwiowym nadwoziu, bez wątpienia należy do niemieckich kanonów piękna. 170-konna jednostka i napęd na tył dopełniają wrażeń i szczególnie dobrze smakują w wersji ze skrzynią manualną. Takie zestawienie uchodziło za cenione i poszukiwane zawsze, z czasem zdobycie dobrego i nie skażonego domorosłymi przeróbkami egzemplarza stawało się coraz trudniejsze. Dziś już jest niemal niemożliwe, a egzemplarz taki jak ten prezentowany przez Ardor Auctions to rzadkość. W dużym stopniu oryginalny, bez tuningu, za to z opcjonalną szperą. Z pewnością jest to interesująca propozycja dla każdego tęskniącego za bawarską motoryzacją z lat 80-tych.
Czytaj dalej BMW 325i E30 1988 – Warszawa

Jaguar XJ Sovereign XJ40 1990 – Warszawa

Jest brytyjski, jest luksusowy i ciekawy. XJ40 był najdokładniej testowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek opracowała firma Jaguar Cars. Jego pierwsze projekty powstały już na początku lat 70-tych, a produkcja wystartowała w 1986 roku. Model zachował odwołania do klasycznych linii modelu XJ. Jego nadwozie ubierają chromowane detale, a wnętrze to świetna skóra i prawdziwe, drewniane wykończenia. Niezależnie od zastosowanego silnika jeździ świetnie, a na dodatek w obecnych czasach kosztuje o wiele mniej, niż mógłby sugerować jego wyrafinowany wygląd. To pokłosie jego znakomitej sprzedaży przed laty, w wyniku czego na rynku odnajdziemy zarówno zaniedbane, jak i zadbane egzemplarze. Ten zapowiada się całkiem ciekawie, a cena wywoławcza na aukcji nie jest wysoka.
Czytaj dalej Jaguar XJ Sovereign XJ40 1990 – Warszawa

Lexus SC 400 1993 – Warszawa

Lexus SC 400 to luksusowe coupe, które przebojem wdarło się na rynek w 1990 roku. Projektowane bez ekstrawagancji, było zgodne z ówczesną modą. Eleganckie, komfortowe i luksusowe, skonstruowane tak precyzyjnie, jak tylko potrafił wówczas koncern Toyota. Konstrukcyjnie auto bazowało na Toyocie Soarer, choć było lepiej wyposażone i napędzane innymi silnikami. Po latach wciąż wygląda efektownie, a jego wspaniała, 4-litrowa jednostka V8 może służyć za wzorzec kultury pracy.
Czytaj dalej Lexus SC 400 1993 – Warszawa

Volkswagen Transporter T4 1991 – Warszawa

„Nie ma kariery bez T4”. To powiedzenie dobrze odzwierciedlało status, jakiego doczekała się czwarta generacja Transportera w czasach rodzącego się w Polsce kapitalizmu. Te samochody pokonywały nieliczone ilości kilometrów, ciężko pracując i w pełni zasługując na zasłużony respekt. Ten egzemplarz w wersji 8-osobowej zachowany jest w całkiem niezłym stanie. Swoje nietypowe malowanie i widoczne na zdjęciach wyposażenie zawdzięcza służbie w duńskiej armii. Jego przebieg (czy też odczyt licznika, jak woli napisać dom aukcyjny) to aktualnie 130 tysięcy kilometrów.
Czytaj dalej Volkswagen Transporter T4 1991 – Warszawa

Citroen DS 20 Pallas 1974 – Warszawa

Citroen DS debiutował na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku i okrzyknięty został wówczas przybyszem z kosmosu. Jego nadwozie było futurystyczne i opływowe, hydropneumatyczne zawieszenie zapewniało niezrównany komfort, a hamulce – fantastyczną skuteczność. Nawet prawie dwie dekady później, u schyłku produkcji, samochód był o wiele bardziej nowoczesny, niż większość konkurencji. W międzyczasie jeszcze go udoskonalono… w 1967 zmieniono przód na bardziej aerodynamiczny i przypominający rekina, pojawiły się wówczas również światła kierunkowe podążające za skrętem kół w zakręcie. Poprawiono wyciszenie i wentylację kabiny, powiększano i wzmacniano silniki. Citroen DS 20 Pallas to wersja z samego końca produkcji. Posiada luksusowe wyposażenie, obejmujące między innymi półautomatyczną skrzynię biegów.
Czytaj dalej Citroen DS 20 Pallas 1974 – Warszawa

Chevrolet C10 Apache Pickup 1963 – Warszawa

Chevrolet C10 to kultowy amerykański pickup. Narodził się w 1959 roku i był pierwszym na rynku samochodem tej klasy z niezależnym przednim zawieszeniem. Niemal co roku przechodził modyfikacje. Rok 1963 miał zmodyfikowaną ramę i zawieszenie, a wizualnie był to ostatni rocznik z zagiętą przednią szybą i okrągłymi ramkami reflektorów. Dziś jest to najbardziej poszukiwany rocznik wśród C10 pierwszej generacji, produkowanej do 1966 roku. Bazowa wersja – taka jak prezentowana przez dom aukcyjny Ardor Auctions – miała grill lakierowany na biało i rzędowy, sześciocylindrowy silnik pod maską. Jak każde C10, napędzany jest na tylną oś.
Czytaj dalej Chevrolet C10 Apache Pickup 1963 – Warszawa

Mercedes G55 AMG W463 2005 – Warszawa

Mercedes klasy G drugiej generacji (W463) znajdował się w produkcji w latach 1990–2018. Nawet gdy był wciąż dostępny w salonach, uznawany był za przyszłego klasyka, a dziś coraz częściej wybierany jest jako auto kolekcjonerskie, okazjonalnie sprawiające przyjemność, lecz przede wszystkim będące pewną lokatą kapitału. Jaki egzemplarz wybrać, by z czasem zyskać jak najwięcej? Warto szukać możliwie rzadkich wersji, w możliwie doskonałym stanie. Mercedes G 55 AMG Kompressor napędzany silnikiem M113 z doładowaniem mechanicznym produkowany był w latach 2004-2012. Zważając na jego wymiary, masę i aerodynamikę, osiągi miał absurdalne. W latach 2004-2006 było to 476 KM, 700 NM, pierwsza setka w 5,6 s i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 210 km/h.
Czytaj dalej Mercedes G55 AMG W463 2005 – Warszawa

BMW 316i Coupe E36 1996 – Warszawa

Zaskakujące jest, jak bardzo może zmienić się postrzeganie modelu na przestrzeni lat. BMW E36 w nadwoziu coupe to przez szereg lat był sztandarowy model młodych gniewnych, a obładowane tunigiem auta były godnymi następcami samochodów pokroju Opla Calibry czy wcześniej Manty. Dziś jednak takich samochodów już nie ma. Kolejne pokolenie częściej wybiera Audi niż BMW, a klasyczne linie bawarskiego coupe zdecydowanie wracają do łask i mody. Stylistyka BMW z lat 90-tych z boczną linią z charakterystycznym podcięciem Hofmeister-Knick i niepowtarzalnymi podwójnymi okrągłymi przednimi światłami schowanymi za szybką jest ponadczasowa, jak przystało na dobry design. Takie BMW 316i Coupe E36 wyposażone w automatyczną skrzynię biegów na pewno nie jest demonem szybkości, ale zachowane w bardzo dobrym, oryginalnym stanie sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie, dając przy tym wiele przyjemności przy spokojnej jeździe.
Czytaj dalej BMW 316i Coupe E36 1996 – Warszawa