Ford Mustang Mach 1 1973 to ostatni rocznik klasycznego Mustanga w zdecydowanie sportowym stylistycznie wydaniu. Choć widmo nadciągającego kryzysu paliwowego było blisko, mógł mieć pod maską 351 Cleveland, generujący w najmocniejszej odmianie 285 KM. Ale nie musiał. Jeżeli ktoś pragnął wóz, który wygląda niezwykle drapieżenie, lecz jest łagodnym cruiserem, czekała na niego podstawowa wersja Mach 1. A tam… pod maską tradycyjny układ V8, cylindry o pojemności 5 litrów, ale koni – w zależności od zastosowanej normy – doliczyć się można ledwie 136 albo 141. Dla miłośników muscle car – nikczemność, choć przy dzisiejszych możliwościach tuningowych amerykańskich silników nic nie stoi na przeszkodzie, żeby uzyskać moc właściciwe dowolną. Istotny jest fakt, że charakter jego sylwetki jest ponadczasowy i niepowtarzalny, stylizacja Mach 1 jest trafiona w punkt, a jego następca – Mustang II – wygląda przy nim jak karykatura.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach 1 1973 – Warszawa
Ardor Auctions
Dom Aukcyjny Ardor – Jedyny w Polsce dom aukcyjny motoryzacji klasycznej i zabytkowej. Samochody zabytkowe to coś zdecydowanie więcej, niż maszyny, które mają nas przewieźć z punktu A do B. To styl życia. To coś, co pozwala poczuć nam się kimś wyjątkowym. To właśnie dla odczuwania takich emocji powstał Dom Aukcyjny Ardor Auctions. http://ardorauctions.pl/
Mazda MX-5 2000 – Warszawa
Druga generacja MX-5 została zaprezentowana w 1997 roku i wprowadzona do sprzedaży w 1998 roku na rok modelowy 1999. Najbardziej zauważalną zmianą było usunięcie chowanych reflektorów. Model NB MX-5 charakteryzował się również wzrostem mocy silnika w stosunku do pierwszej serii. Własności jezdne Miaty są już legendarne, a stworzone całe serie wyścigowe poświęcone temu modelowi cieszą się ogromnym zainteresowaniem w Europie. Lekka i prosta konstrukcja nadaje się idealnie do tuningu sportowego. Taki właśnie okaz po modyfikacjach możecie sobie sprawić biorąc udział w aukcji Ardor.
Czytaj dalej Mazda MX-5 2000 – Warszawa
FSO Polonez 1.5 C 1983 – Warszawa
FSO Polonez 1.5 C to tak zwana wersja kryzysowa. To świadectwo niedoborów w fabryce, poszukiwana dziś ze względu na rzadkość występowania. Czym się charakteryzuje? Brak bocznych listew i chromowanych wstawek na zderzakach, brak tylnej wycieraczki, brak obrotomierza we wnętrzu. Auto ma na liczniku przebiegu jedynie 110 kilometrów, lecz odpowiedź na pytanie, czy licznik się przekręcił albo został wymieniony, czy po prostu egzemplarz został zaniedbany mimo braku eksploatacji dadzą tylko oględziny na żywo.
Czytaj dalej FSO Polonez 1.5 C 1983 – Warszawa
Porsche 911 Carrera 996 1999 – Warszawa
Komfort, elegancja i sportowe geny. Pierwsze chłodzone cieczą Porsche 911 debiutowało w 1998 roku wraz z generacją 996, otwierając w dziejach marki nowy rozdział. Mimo powiększenia karoserii zachowało cechy charakterystyczne dla 911 i zostało poprawione aerodynamicznie. Zachowało sportowy charakter, lecz stało się bardziej praktyczne i komfortowe, we wnętrzu oferując więcej miejsca, i lepiej spisując się na dłuższych trasach. Ten egzemplarz ma niewysoki przebieg, pochodzi z rynku japońskiego i zdecydowanie przykuwa uwagę nieszablonowym odcieniem lakieru. Wyposażony jest w zautomatyzowaną przekładnię Tiptronic z możliwością ręcznej zmiany biegów i silnik bokser o pojemności 3,4 l, generujący 300 koni mechanicznych. Sprawi radość nie tylko wytrawnym kierowcom, będąc pewną lokatą kapitału.
Czytaj dalej Porsche 911 Carrera 996 1999 – Warszawa
Alfa Romeo 33 1992 – Warszawa
Nuova 33 to Alfa Romeo 33 końcowej serii, produkowana od 1983 roku i dwukrotnie modernizowana, w 1986 i 1989 roku. Wyróżnia się kanciatą sylwetką i wyjątkową jednostką napędową, zapewniającą jej całkowitą odmienność wśród ówczesnej kompaktowej konkurencji oraz zainteresowanie miłośników motoryzacji – tak dekadę i dwie temu, jak i dziś. To, co czyni z niej coś więcej niż samochód do przemieszczania się z punktu A do pubktu B, to silnik i bardzo nisko osadzony środek ciężkości, co również wiąże się z silnikiem. Auto gwarantuje fantastyczne brzmienie… i tu znów wracamy do jego serca, a jest nim 4-cylindrowy bokser. Nawet w wersji o tak niewielkiej pojemności skokowej, jak 1,3 l, generuje żwawe 90 KM i ma sportową duszę.
Czytaj dalej Alfa Romeo 33 1992 – Warszawa
Mercedes 280 W114 1974 – Warszawa
Mercedes 280 W114 debiutował w roku modelowym 1973, zastępując model oznaczony jako 250 2.8. Napędzany był rzędowym silnikiem M110.921, który zasilany gaźnikiem Solex 4A1 zdolny był wygenerować moc 160 KM, przekazywaną na tylną oś. To pozwoliło w pełni cieszyć się z dynamicznej jazdy i możliwości, jakie dała nowa, w pełni niezależna konstrukcja tylnego zawieszenia, debiutująca w modelach W114/W115. 11,3 s do setki i prędkość maksymalna na poziomie 185 km/h to nie są zapewne osiągi, które kojarzą się z sylwetką kojarzoną najczęściej z taksówkami na polskich drogach przed laty. Ale Mercedes zawsze dawał możliwość wyboru swoim klientom, więc były i takie… ten prezentowany pochodzi z drugiej serii produkcyjnej, wyróżniającej się między innymi większymi tylnymi lampami i szerszą listwą chromowaną na tylnej klapie, brakiem trójkątnych uchylanych szybek w przednich drzwiach, większymi lusterkami i bezpieczną kierownicą. Mercedes 280 W114 drugiej serii budowany był w latach 1973 – 1976, powstało 25 tysięcy sztuk, co biorąc pod uwagę niemal 2 miliony wszystkich W114/W115 czyni z niego rzadki model.
Czytaj dalej Mercedes 280 W114 1974 – Warszawa
Range Rover Classic 1995 – Warszawa
Range Rover Classic rodził się w 1970 roku, na zawsze odmieniając rynek aut łączących zdolności terenowe z szosowymi. Miał urok konia roboczego, zapewniającego niezbedny komfort w trasie i wspaniałą wytrzymałość mechaniczną. Z latami był modernizowany, by zejść ze sceny na początku 1996 roku, niemal dwa lata po uruchomieniiu produkcji następcy, modelu P38. Nie wszyscy jednak polubili kierunek, w jakim zmienił się w połowie lat 90. Range Rover. Ci, którzy kochali klasykę, wciąż mogli korzystać z jego rozwiązań pod płaszczem Land Rovera Discovery, który tak naprawdę był głęboką modernizacją tej klasycznej konstrukcji. Jak głęboką, możemy zobaczyć na przykładzie tego restomoda, zmodernizowanego na bazie Discovery II. Ma on pod maską dodatkowo wzmocniony silnik TD5, ma więcej elektroniki i unowocześnione wnętrze, ale z zewnątrz to wciąż poczciwy Classic.
Czytaj dalej Range Rover Classic 1995 – Warszawa
Mercedes 560 SEC C126 1989 – Warszawa
Mercedes 560 SEC to przepiękne i ponadczasowe coupe, luksusowy symbol doskonałości. Ponieważ warianty coupe w hierarchii Mercedesa są tradycyjnie usytuowane nad sedanami, SEC był droższy i lepiej wyposażony niż sedany, i występował tylko z silnikami V8. 560 SEC był najwyższą dostępną wersją silnikową C126, do oferty wprowadzoną w 4 lata po debiucie modelu, w 1985 roku. Ze względu na swój nowoczesny wygląd czy zderzaki z tworzywa sztucznego długo nie uznawano tej serii za przynależącą do kategorii samochodów klasycznych, lecz dziś co do jego statusu nikt nie ma najmniejszych wątpliwości, a dowodem są stale rosnące ceny. Czy potwierdzi to ta aukcja? Przekonamy się już wkrótce.
Czytaj dalej Mercedes 560 SEC C126 1989 – Warszawa
Volkswagen T2 Westfalia 1977 – Warszawa
Volkswagen T2 Westfalia to fabryczny kamper. Idealny na dłuższe wycieczki lub na kemping, ma uroczą tapicerkę w kratę, szafki i rozkładane stoliki Westfalia, fabryczny podnoszony dach, a także dwa łóżka łóżko, małą kuchenkę, zlew, podumowując – wszystko co trzeba, by pojechać w Bieszczady, do Toskanii, Portugalii, czy gdziekolwiek dusza zapragnie. Wszędzie będzie przyjęty ciepło i z uśmiechem. Doskonale wpisuje się w filozofię życia „slow life”, pozwala podróżować bez pośpiechu i kontemplować piękno otaczającej nas przyrody.
Czytaj dalej Volkswagen T2 Westfalia 1977 – Warszawa
Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa
Daimler Double Six to najwyższa wersja modelu Jaguar XJ. Z powstaniem tego modelu związana jest anegdota. Gdy XJ40 debiutował w 1986 roku, jego komora silnika była za wąska, by pomieścić standardowy silnik V12. Był to świadomy ruch konstruktorów Jaguara, którzy obawiali się, że nowy właściciel marki, brytyjski koncer Leyland, będzie planował zamieścić w Jaguarze silniki Rovera V8. Taki ruch mógłby zabić rozwój własnych silników Jaguara, więc przed nim się zabezpieczono, zmniejszając ilość miejsca pod maską. W rezultacie V8 tam nie weszło, ale nie mieścił się też silnik V12, co pozostwiło Jaguara bez topowej jednostki, który był jego wizytówką od lat 70. Na debiut królewskiej wersji trzeba było poczekać aż 7 lat. XJ czwartej generacji z V12 pod maską otrzymał oznaczenie kodowe X81 i dostępny był wyłącznie w latach 1993 – 1994. Napędza go nowa wersja silnika V12, udoskonalona, wzmocniona i powiększona do pojemności 6 l. Moc maksymalna sięgnęła 311 KM, a prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Powstało tylko 1102 sztuk, co czyni go najrzadszym wariantem produkcyjnym serii XJ40.
Czytaj dalej Daimler Double Six XJ81 1993 – 119000 PLN – Warszawa