Aston Martin

Aston Martin DB9 2009 – 297000 PLN – Świdnica

Aston Martin DB9 zastępował model DB7 i jeżeli ktokolwiek zastanawia się, dlaczego nie użyto nazwy DB8, odpowiedzią jest chęć podkreślenia rodzaju zastosowanego silnika, a dokładniej uniknięcia posądzenia o użycie plebejskiego V8. Tu orkiestrę gra królewskie, 6-litrowe V12, a nadwozie wykonane zostało z połączenia kompozytów i aluminium. W efekcie uzyskano konstrukcję o masie o 25% niższej niż u poprzednika i zarazem o dwukrotnie wyższej sztywności. Auto znajdowało się na rynku w latach 2005-2016, przechodząc tylko minimalne zmiany modernizacyjne. Faktem jest, że Brytyjczycy przy niemieckim wsparciu odrobili tę pracę domową wybitnie skutecznie. Auto jest piękne i zawsze było wzorem luksusowego gran tourera, zdolnego pokonywać duże dystanse w iście ekspresowym tempie. Po dotarciu do celu gwarantuje pełen relaks przy spokojnej przejażdżce.
Czytaj dalej Aston Martin DB9 2009 – 297000 PLN – Świdnica

Aston Martin V8 Vantage S 2013 – 290000 PLN – Zielonka

Aston Martin V8 Vantage S to niezwykle piękny i stylowy Brytyjczyk. Literka „S” na końcu oznacza tu specjalnie wyostrzoną i jeszcze bardziej dynamiczną wersję. Część zmian to stylistyka – inne zderzaki, progi, tylny dyfuzor, większe felgi. Ale to nie wszystko. Pod maską znalazł się zmodyfikowany silnik V8 o pojemności 4,7 l o mocy 430 KM (o 10 KM więcej niż w V8 Vantage).„Eska” otrzymała nową zautomatyzowaną skrzynię biegów Sportshift II o siedmiu krótkich przełożeniach, zmieniającą biegi o 20% szybciej niż poprzednia skrzynia Sportshift. Vantage S ma również twardsze zawieszenie i układ kierowniczy o mniejszym przełożeniu. W rezultacie jego zwinność i sportowy charakter mogą naprawdę zaskoczyć!
Czytaj dalej Aston Martin V8 Vantage S 2013 – 290000 PLN – Zielonka

Aston Martin Lagonda Series 2 1984 – 95000 EUR – Holandia

Aston Martin Lagonda powstał, by szokować. Lagonda jest wymieniana jednym tchem obok takich projektów, jak Lamborghini Countach, Lotus Esprit czy DMC Deloean – jako najbardziej odważna interpretacja stylu „składanego papieru”. W momencie wprowadzenia na rynek Lagonda była najdroższą limuzyną na świecie, jednocześnie była również pierwszym produkcyjnym samochodem na świecie, wyposażonym w awangardową, cyfrową deskę rozdzielczą. Ciekawostką jest, że sam koszt opracowania elektroniki w Lagondzie był czterokrotnie wyższy, niż budżet reszty samochodu. Tyle, że inne elementy fabryka miała już świetne – tak jak jego jednostka napędowa, V8 opracowane przez polskiego inżyniera, Tadeusza Marka. Prezentowany egzemplarz to Seria 2, która de facto była oryginalnym projektem tego modelu (Seria I to czterodrzwiowa wersja Astona Martin V8 o długim rozstawie osi). Łącznie w ciągu 12 lat wyprodukowano tylko 645 samochodów, z czego do drugiej serii należało 458 samochodów, w tym ta przepieknie skonfigurowana sztuka w kaliformijskim zestawieniu czerwonego lakieru i jasnobrązowego wnętrza.
Czytaj dalej Aston Martin Lagonda Series 2 1984 – 95000 EUR – Holandia

Aston Martin DB9 2011 – 615000 PLN – Kalisz

Aston Martin DB9 zastępował model DB7 i jeżeli ktokolwiek zastanawia się, dlaczego nie użyto nazwy DB8, odpowiedzią jest chęć podkreślenia rodzaju zastosowanego silnika, a dokładniej uniknięcia posądzenia o użycie plebejskiego V8. Tu orkiestrę gra królewskie, 6-litrowe V12, a nadwozie wykonane zostało z połączenia kompozytów i aluminium. W efekcie uzyskano konstrukcję o masie o 25% niższej niż u poprzednika i zarazem o dwukrotnie wyższej sztywności. Auto znajdowało się na rynku w latach 2005-2016, lecz jeżeli macie ochotę skosztować takiego samochodu w stanie nowego auta, właśnie macie taką sposobność. Ten egzemplarz pochodzi z kolekcji z Kuwejtu i przejechał dotąd jedynie symboliczne 126 kilometrów. Auto jest piękne i zawsze było wzorem luksusowego gran tourera. Może stanowić część kolekcji, ale może też służyć do tego, do czego został stworzony, czyli do pokonywania dużych dystansów w iście ekspresowym tempie.
Czytaj dalej Aston Martin DB9 2011 – 615000 PLN – Kalisz

Aston Martin DB11 Launch Edition 2017 – 519000 PLN – Warszawa

Żyjemy w czasach, gdy świat pędzi przed oczami, a techniczna rewolucja daje nam wciąż nowe możliwości, ale i odbiera to, czym fascynowaliśmy się jeszcze przed chwilą. Przykładowo taki Aston Martin DB11 to ostatni Aston z silnikiem V12 w historii. Choćby tylko przez to możemy mieć dziś pewność, że jest to „future classic”. Wrażenie z jazdy zapewnia fantastyczne. Napędza go 5,2-litrowy silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 608 koni mechanicznych, zespolony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią. Purysta doceni ręczne łopatki zmiany biegów, które są dostępne w prezentowanej wersji Launch Edition. Maksymalna prędkość to 322 km/h. Jest duży, ma prawie 5 metrów i waży dwie tony, ale wciąż jest zwinny i przyspiesza do setki w 3,9 sekundy. DB11 jest pierwszym nowym modelem od czasów DB9 (debiutującym w 2003) roku i wszystko w nim było nowe, począwszy od platformy z klejonego aluminium, poprzez aerodynamikę, po najnowszą elektronikę. Mimo debiutu w 2016 roku, jego kariera nie trwała długo. W maju 2023 pokazano DB12, jednak ten V12 już nie otrzyma, teraz już tylko silnik 4 l V8 M177 od Mercedesa…
Czytaj dalej Aston Martin DB11 Launch Edition 2017 – 519000 PLN – Warszawa

Aston Martin DB7 Vantage Volante 2000 – SPRZEDANY

Aston Martin DB7 Volante to nazwa, pod jaką ukazała się otwarta wersja najlepiej sprzedającego się gran tourera w historii marki. Był to rok 1996, dwa lata po wersji coupe. Pod maską początkowo pracował sześciocylindrowy, doładowany kompresorem silnik, który w 1999 roku uzupełniony został o 6-litrową jednostkę V12 o mocy 420 KM w wersji Vantage, i taki właśnie samochód prezentowany jest przez House od Classics. Wizualnie samochód wyróżnia się większą atrapą chłodnicy i dużymi światłami przeciwmgielnymi. Wnętrze zostało uszyte z jeszcze lepszej jakościowo skóry, z jeszcze lepiej wykonanymi dywanami i nowymi wzorami dekorów (z drewna bądź włókna węglowego). DB7 Vantage stał się ikoną. Cieszył się uznaniem na całym świecie i wyznaczał nowe standardy wyrafinowania, mocy i niezawodności dla ręcznie robionych, luksusowych samochodów sportowych. W tej wersji wypodukowano ich raptem 2000 sztuk, a ta ma tylko 28 tys. km przebiegu.
Czytaj dalej Aston Martin DB7 Vantage Volante 2000 – SPRZEDANY

Aston Martin DB5 1964 – SPRZEDANY

Mówiąc „projekt do renowacji” w Polsce rzadko myślimy o klasykach pokroju legendy z Newport Pagnell. Jeżeli jednak sprawdzimy rosnące ceny wszystkich materiałów i usług renowacyjnych, może okazać się, że tylko projekty tego formatu mają obecnie sens biznesowy. Czy dokonać pełnej renowacji, czy delikatnie odnowić zachowując wieloletnią patynę, jednocześnie usprawniając mechanicznie – to pytanie zadaje sobie wielu świadomych właścicieli klasyków. Być może takie pytania zadawać sobie będzie także osoba licytująca Astona Martina DB5, który wystawiony został na aukcji. Zgodnie z załączonym certyfikatem British Motor Industry Heritage Trust (BMIHT), samochód z kierownicą po prawej stronie, o numerze nadwozia DB5/1736/R, został ukończony na początku września 1964 roku w konfiguracji lakieru Sierra Blue i szarego wnętrza. Miesiąc później został wysłany do londyńskiego dealera Brooklands of Bond Street. Chociaż wczesna historia DB5 jest nieznana, wiadomo, że od listopada 1989 roku przez kolejne 16 lat DB5 przebywał u kolekcjonera w USA. Biorąc pod uwagę, że Aston Martin został odświeżony do obecnej konfiguracji Midnight Blue z beżowym wnętrzem i bardzo długo nie był używany, nakład pracy przy renowacji może okazać się spory. Rzadko zdarza się jednak tak dobrze zachowany egzemplarz z pasującymi do siebie numerami podwozia i silnika. Matowy lakier, kilka uszkodzonych elementów wnętrza, brak kilku chromowanych elementów nadwozia czy tylnej szyby, nie zniechęciły licytujących i samochód sprzedał się za 471875 euro.
Czytaj dalej Aston Martin DB5 1964 – SPRZEDANY