Archiwum kategorii: Aston Martin

Aston Martin DB4GT Zagato 1961 – SPRZEDANY

Aston Martin DB4GT zaprezentowany w 1960 roku w Londynie, z nadwoziem projektu Ercole Spady z włoskiego studia Zagato, to niezwykle rzadki okaz fabrycznej wyścigówki wyprodukowanej w zaledwie 19 egzemplarzach. W prezentowanej, ultralekkiej specyfikacji MP209 stworzono zaledwie 3 sztuki, z których żadna nie jest taka sama. Pochodzący z teamu Essex Racing Stable samochód używany był nie tylko do testów. Dwukrotnie prowadzony w RAC Tourist Trophy przez Jima Clarka, dwukrotnego mistrza świata Formuły 1, szczyci się międzynarodową historią wyścigową, mając za sobą również starty w zawodach historycznych w Le Mans czy Goodwood TT. Samochód poprawiony aerodynamicznie przez Zagato i lżejszy od produkcyjnego DB4GT o prawie 230 kg, skrywał pod maską 3,8-litrowy, sześciocylindrowy, rzędowy silnik z częściami wykonanymi z magnezu. Oferował ponad 310 KM i znacznie większy moment obrotowy niż konkurencyjne Ferrari. Powstał w końcu, by móc wygrywać z 250 GTO. Ten niesamowity egzemplarz pozostający w rękach jednej rodziny od 1971 roku, czyli od 47 lat, to nie tylko możliwość zdobycia perły do kolekcji. Aston Martin DB4GT Zagato staje się złotym kluczem do wszystkich znaczących imprez sportowych przeznaczonych dla klasycznych samochodów na świecie. Na aukcji sprzedany został za ponad 10 milionów funtów, czyli około 49,3 miliona złotych. To piąty najdroższy samochód roku 2018.
Czytaj dalej Aston Martin DB4GT Zagato 1961 – SPRZEDANY

Aston Martin DB7 V12 Vantage Volante 2003 – SPRZEDANY

Aston Martin DB7 to brytyjskie gran turismo zaprojektowane przez Iana Calluma oraz Keitha Helfeta. Podobnie jak XK8 od Jaguara, zbudowany on został w oparciu o model XJS, jednak był zdecydowanie mocniejszy i bardziej luksusowy. Jego smukła sylwetka nie musiała stylizować się na retro, jest elegancka i absolutnie ponadczasowa. Początkowo oferowany jedynie z sześciocylindrowym turbodoładowanym silnikiem, swoją pełnię blasku otrzymał w 1999 roku, wraz z wersją V12 Vantage o pojemności 6 litrów i mocy 420 koni mechanicznych. Aston Martin DB7 V12 Vantage Volante to wersja z otwartym dachem, będąca jednym z najszybszych kabrioletów w historii marki. Jego prędkość maksymalną ograniczono do 266 km/h, choć zdolny był podobno osiągnąć granicę 300 km/h. W latach 1999-2003 powstało ich 2059 sztuk, co wśród produktów tak ekskluzywnej firmy czyni go jednym z bardziej popularnych modeli. Przy ograniczonym budżecie, z tym samochodem najłatwiej wejść w świat legendarnej marki. Ten egzemplarz ma dziś jedynie 40 tysięcy kilometrów przebiegu i pochodzi z zawsze cenionego rynku szwajcarskiego.
Czytaj dalej Aston Martin DB7 V12 Vantage Volante 2003 – SPRZEDANY

Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – USA

Aston Martin DB AR1 Zagato to inkarnacja niezwykle udanego projektu z lat 60-tych o nazwie DB4GT Zagato. Stworzony ponownie we współpracy z legendarną firmą karoseryjną z Mediolanu, powstał w 99 sztukach i wzbudził duże poruszenie wśród kolekcjonerów. Zaprojektowany z myślą o klimacie Kalifornii Aston Martin DB AR1 posiadał miejsce dla tylko dwóch osób, nie posiadał natomiast żadnego, nawet składanego dachu. Samochód wyposażony został w 440-konne V12 pod maską i aktywny, sportowy wydech, obdarzający auto niesamowitym dźwiękiem. Wraz z debiutem na Los Angeles Auto Show w 2003 roku, wszystkie 99 limitowanych egzemplarzy sprzedano na pniu. Stworzone podczas brytyjsko-włoskiej współpracy modele DB7 Zagato i DB AR1 Zagato są do dziś uważane przez wielu za dwa najatrakcyjniejsze Astony, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Prezentowany okaz to szesnasty wyprodukowany Aston, o nadwoziu wykończonym kolorem Tungsten Silver, z białą skórą we wnętrzu ozdobioną pikowaniem i przebiegiem wynoszącym szalone 97 mil. Z pewnością byłby wspaniałym dodatkiem do stajni każdego konesera. Jesteśmy bardzo ciekawi jaką cenę osiągnie na aukcji domu RM Sotheby’s 8 grudnia w Kalifornii, bo wycena opiewa na kwotę 325 – 375 tysięcy dolarów, czyli 1,2 – 1,4 miliona złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – USA

Aston Martin DB5 1965 – SPRZEDANY

“James… czy to naprawdę konieczne, żeby jeździć tak szybko? – Częściej, niż sądzisz!” Tłem do tego dialogu była brawurowa jazda Pierce’a Brosnana Astonem Martinem DB5 po krętych górskich drogach nad Monako, oczywiście “w towarzystwie” Ferrari F355 z uroczą Famke Janssen za sterami. Pewnie ani Astona, ani Bonda przedstawiać Wam nie trzeba, ale to właśnie filmowy okaz będzie przedmiotem aukcji Bonhams podczas Goodwood Festival of Speed 2018. Do przygód słynnego agenta w filmie GoldenEye wykorzystane zostały co prawda aż 3 egzemplarze DB5, lecz dwa z nich służyły do celów kaskaderskich i możecie domyślić się w jakim stanie skończyły kręcenie odcinka przygód Jamesa Bonda. A zastanawialiście się kiedyś, dlaczego wybrano akurat Astona jako samochód Bonda? Oczywiście agent jej Królewskiej Mości nie mógł jeździć zagraniczną konstrukcją, jednak pozostawał jeszcze Jaguar i Bentley. Pod uwagę brano dwa modele tych marek E-Type’a i Continentala, jednak pierwszego uznano za zbyt powszechnego, a drugi pasował bardziej do Pana w w średnim wieku. DB5-tka Astona Martina odhaczyła jednak wszystkie wymagane pola: brytyjski, ręcznie zbudowany, ekskluzywny i drogi, a jednocześnie wystarczająco młodzieńczy. Klasyczne, proporcjonalne, zaprojektowane przez Carrozzeria Touring nadwozie, pozwoliło stworzyć rozpoznawalny natychmiast kształt, który zapewnił firmie Aston Martin spokój aż do 1970 roku. Nowa jednostka projektu Tadka Marka dawała maksymalną moc 240 KM przy 5500 obr./min., a czterobiegowa przekładnia Davida Browna była całkowicie zsynchronizowana, w rezultacie DB5 spełniał także wymogi sprawności i osiągów. W egzemplarzu prezentowanym na aukcji znajdziecie nawet uchwyt do szampana, wraz z butelką identycznego co w filmie trunku. Ten wspaniały okaz kultowego samochodu naznaczonego przez kult tajnego agenta 007 sprzedany został za 1961500 funtów, czyli ponad 9,59 miliona złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB5 1965 – SPRZEDANY

Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

Lagonda to luksusowe GT od Astona Martina oraz jeden z najbardziej ekscentrycznych samochodów z Newport Pagnell, który swoją nazwę zawdzięcza producentowi luksusowych samochodów: marce Lagonda. W 1947 roku firma ta zostaje bowiem kupiona przez koncern Aston Martin i przez jakiś czas funkcjonuje jako jej część pod nazwą: Aston Martin Lagonda. Po latach submarka Lagonda wróciła jako nazwa modelu. Aston Martin Lagonda jest jedną z najbardziej egzotycznych limuzyn w historii motoryzacji, a jej niezwykłość najlepiej podsumowuje magazyn Autocar: „Gdziekolwiek zostanie zaparkowany, ściąga więcej spojrzeń niż Ferrari czy Rolls Royce”. Gdy był produkowany, jego cena przewyższała Rolls Royce’a, choć samochód przedstawiał kompletnie odmienną filozofię – był futurystyczny, niepowtarzalny w sylwetce i proporcjach oraz oferował jedyne w swoim rodzaju wnętrze, z pierwszą w historii cyfrową deską rozdzielczą. Pomiędzy 1974 a 1990 rokiem powstało jedynie 645 egzemplarzy długiej na 5,25 m i niskiej na 1,3 m torpedy, napędzanej przez 280 KM generowanych przez jednostkę V8. Za projekt tej szczególnej limuzyny odpowiedzialny był William Towns, ten sam, który w latach sześćdziesiątych zaprojektował DBS V12. Piękny przedstawiciel drugiej serii, Aston Martin Lagonda z 1984 roku, sprzedany został na aukcji za 88 tysięcy dolarów, czyli 299,5 tysiąca złotych.
Czytaj dalej Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – SPRZEDANY

Aby ożywić sprzedaż i zainteresowanie marką Aston Martin, Ford w 2002 roku podjął współpracę z legendarnym, włoskim producentem i stylistą nadwozi, Zagato. Właściciel brytyjskiej marki powierzył Włochom zadanie stworzenia nowej, limitowanej edycji samochodu klasy grand touring, który utrzymany będzie w klimacie kultowego DB4 GT z lat 60-tych oraz V8 Vantage Zagato z lat 80-tych. Zagato nie zawiodło pokładanych w nim nadziei i stworzyło samochód jeszcze bardziej pociągający niż ówczesny Aston Martin DB7. Stworzone wówczas DB7 Zagato i DB AR1 Zagato są do dziś uważane przez wielu za dwa najatrakcyjniejsze Astony Martiny, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Aston Martin DB AR1 Zagato po raz pierwszy zaprezentowany został w 2003 roku podczas Los Angeles Auto Show. Był ekscytującym roadsterem, oferującym wspaniałe, 440-konne V12 pod maską i aktywny, sportowy wydech, obdarzający auto niesamowitym dźwiękiem. W zestawieniu wyjątkowym stylem i luksusem, jaki oferował, z miejsca stał się jednym z najbardziej pożądanych Astonów Martinów współczesnych czasów. Egzemplarz wystawiony na aukcji jest dwunastym z zaledwie 99 wyprodukowanych egzemplarzy i posiada minimalny przebieg 1958 mil. Skonfigurowany w zestawieniu lakieru Racing Green z jasnobrązowym wnętrzem, prezentuje się przepięknie. Wylicytowany został za 307,5 tysięcy dolarów, czyli około milion złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB AR1 Zagato 2003 – SPRZEDANY

Aston Martin DB5 Vantage 1965 – SPRZEDANY

Powojenna ewolucja Astona Martina zrobiła duży krok naprzód w 1958 roku, za sprawą wspaniałego modelu DB4. Klasycznie proporcjonalne nadwozie zaprojektowane przez Touringa otrzymało konstrukcję Superleggera i nowy silnik stworzony przez polskiego konstruktora, Tadka Marka. Wprowadzony w lipcu 1963 roku Aston Martin DB5 otrzymał jednostkę powiększoną do 4 litrów. DB5 od ostatniego DB4 z zewnątrz różnił się jedynie detalami, jednak pod tym płaszczykiem znalazło się miejsce na liczne ulepszenia, w tym atermiczne szyby, boczne podnoszone elektryczne, mocniejsze hamulce i alternator, a także wskaźnik ciśnienia oleju jako wyposażenie standardowe. Od września 1964 roku DB5 dostępny był również z zasilanym trzema gaźnikami silnikiem Vantage o mocy 314 KM, w który wyposażone zostało zaledwie 65 samochodów. Jednym z nich jest okaz wystawiony na aukcji. Numer “2214/L” został po raz pierwszy sprzedany przez importera w Lizbonie. Do dziś egzemplarz zachował się w imponująco oryginalnym stanie. Ciemnoniebieskie, skórzane fotele noszą jedynie niewielkie ślady zużycia. Ten rzadko używany przedstawiciel brytyjskiej marki sprzedany został za 830300 funtów, czyli około 3956454 złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB5 Vantage 1965 – SPRZEDANY

Aston Martin DB AR1 2003 – Belgia

Pebble Beach Concours d’Élégance, rok 2001. Syn Elio Zagato, Andrea, spotyka dyrektora generalnego Astona Martina, doktora Ulricha Beza. Wspominają niezwykle udany projekt z lat 60-tych, DB4GT Zagato i postanawiają podjąć współpracę raz jeszcze. Tak powstało stylowe coupe bazujące na supersamochodzie, jakim był DB7 V12 Vantage, przypominające linię oryginalnego DB4GT Zagato. Pozytywne przyjęcie prototypu spowodowało, że podjęto decyzję o produkcji samochodu w podobnej formie, lecz o otwartym nadwoziu. Zaprojektowany z myślą o klimacie Kalifornii Aston Martin DB AR1 posiadał miejsce dla tylko dwóch osób, i nie posiadał żadnego, nawet składanego dachu. Wyposażony został w sześciolitrowe V12, o zwiększonej mocy do 435 KM, (20 KM więcej niż w DB7 Vantage). Wraz z debiutem na Los Angeles Auto Show w 2002 roku, wszystkie 99 limitowanych egzemplarzy sprzedano na pniu. 23 z 99 wyprodukowanych sztuk wystawiony został właśnie na aukcji domu Bonhams. Z rzadko występującą w tym modelu manualną przekładnią i zaledwie 2000 mil na liczniku, jeden z najrzadszych i najbardziej egzotycznych Astonów Martinów obecnych czasów, wyceniony został na 250000 – 350000 euro, czyli około 1,1 – 1,5 miliona złotych.
Czytaj dalej Aston Martin DB AR1 2003 – Belgia

Aston Martin V8 1978 – SPRZEDANY

Aston Martin V8 może wydawać się podobny do amerykańskich muscle carów, jednak gdy wsiądziemy do środka, zobaczymy jego piękne i komfortowe wnętrze, przekonamy się, że to zupełnie inny wymiar luksusu. Na aukcji wystawiony został właśnie model V8 w eksportowej wersji kanadyjskiej. Jest jednym z zaledwie 8 sztuk specjalnych V8 stworzonych na ten rynek, a poznać go można po kształcie atrapy chłodnicy, wlocie powietrza na masce oraz tylnym spojlerze typu “fliptail”. Ukończony w marcu 1978 roku, przepłynął ocean by trafić do Grand Touring Automobiles w Toronto. Jednym z właścicieli tego egzemplarza był Kean Rogers, entuzjasta V8 Vantage i autor jednych z najdokładniejszych publikacji o modelu. Mechanicznie samochód otrzymał między innymi nowy, kompletny układ hamulcowy, nowe sprzęgło, zregenerowaną pompę wody i gaźnik. Jego silnik w roku 2005 został zmieniony na sześciolitrowy w fabrycznej specyfikacji “big bore” Vantage. Piękne oryginalnie zachowane wnętrze, wykończone jasną skórą Connolly, zaprasza by usiąść wygodnie za kierownicą. Wspaniały okaz wyceniony został na 300 – 350 tysięcy dolarów, czyli około 1 – 1,2 miliona złotych, a na aukcji osiągnął wartość 308000 dolarów.
Czytaj dalej Aston Martin V8 1978 – SPRZEDANY

Aston Martin Lagonda Series 2 1980 – SPRZEDANY

Lagonda to przedwojenne przedsiębiorstwo motoryzacyjne produkujące samochody w Wielkiej Brytanii. W 1947 roku zakupione przez koncern Aston Martin, przez jakiś czas funkcjonuje jako jej część pod nazwą: Aston Martin Lagonda. Po latach submarka Lagonda staje się tym, czym Daimler dla Jaguara lub Abarth dla Fiata, dlatego na tym wyjątkowym modelu możemy odnaleźć samo oznaczenie Lagonda. Za projekt tej szczególnej limuzyny odpowiedzialny był William Towns, ten sam, który w latach sześćdziesiątych zaprojektował DBS V12. Nowa, dystyngowana Lagonda Serii 2., korzystała z tej samej długiej płyty podłogowej co Aston Martin V8. Kosmiczny design deski rozdzielczej z dotykowymi guzikami, diodami i wyświetlaczami LCD, tworzy w nim futurystyczny, niesamowicie nowoczesny klimat. 5,2 metra długości, 1,8 metra szerokości i prawie dwie tony masy. To kolos, którego napędza 5.3-litrowe V8 o mocy ponad 280 koni mechanicznych. Wyprodukowano zaledwie 645 sztuk Lagondy, a ta wystawiona na aukcji posiada znaną i pewną historię, pozostając od nowości w rękach jednej rodziny. W trakcie renowacji zyskała nowy kolor Tickford Blue, a prace nad jej przywróceniem do pełnej świetności przekroczyły kwotę 150 tysięcy funtów. 30 czerwca licytowany bez ceny minimalnej osiągną wartość 40250 funtów czyli około 193434 złotych.
Czytaj dalej Aston Martin Lagonda Series 2 1980 – SPRZEDANY