Archiwum kategorii: Aston Martin

Aston Martin V8 Vantage X-Pack 1987 – SPRZEDANY

Zasilany gaźnikami 432-konny silnik V8 był pod koniec lat 80-tych prawdziwym ewenementem, nie pasującym do nowej wizji ekologicznie poprawnego świata. Za założenia konstrukcyjne tej jednostki odpowiadał polski inżynier Tadek Marek, a produkcja trwała od 1968 aż do 2000 roku. Tu ten silnik pracuje w prawdziwie brytyjskiej i szlachetnej konstrukcji, skryty pod długą maską i pięknym nadwoziem. Aston Martin V8 Vantage X-Pack oferowany był w latach 1986-89, był finalną wersją trzeciej, ostatniej serii modelu Vantage i zbudowany został w zaledwie 137 sztukach. Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w poszukiwaną manualną skrzynię biegów i posiada układ kierowniczy przełożony na lewą stronę. Ostatni właściciel zafundował mu kosmetyczną renowację, dzięki czemu cieszy nowym lakierem, nowymi wykładzinami i tapicerką. Posiada przebieg ok. 96 tys. km, lecz wygląda i jeździ jak nowy. Na aukcji uzyskał cenę 451 tys. USD (ok. 1,84 mln PLN).
Czytaj dalej Aston Martin V8 Vantage X-Pack 1987 – SPRZEDANY

Aston Martin Ulster 1935 – SPRZEDANY

Długo przed modelem DB5 i Jamesem Bond’em, Aston Martin słynął z tworzenia wozów o czysto wyścigowym charakterze. Ponad 100 lat tradycji w konstruowaniu samochodów pozwoliło stworzyć wiele niezapomnianych konstrukcji. Ukoronowaniem przedwojennego okresu był Aston Martin Ulster, wóz napędzany 1,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem i słynący z doskonałej trakcji. Zbudowano ich zaledwie 31 sztuk, z czego 10 należało do fabrycznego zespołu wyścigowego, a 4 otrzymały bardziej praktyczne, czteroosobowe nadwozie. Wśród tych ostatnich jest licytowany egzemplarz, kompleksowo odrestaurowany i sprzedany za ok. 4,2 mln PLN (wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Aston Martin Ulster 1935 – SPRZEDANY

Aston Martin DB6 Shooting Brake 1967 – SPRZEDANY

Legenda mówi, że pomysł na powstanie wersji Shooting Brake wyszedł od Davida Brown’a, prezesa zarządu Astona Martina, gdy na spotkaniu z inżynierami wskazał na swojego psa i poprosił, żeby zbudowali samochód, w którym mógłby on wygodnie usiąść. W rezultacie zbudowano taką wersję DB5, a pomysł na tyle spodobał się klientom, że w kolejnych latach zbudowano takich samochodów kilkanaście. Ten Aston Martin DB6 Shooting Brake powstał na specjalne zamówienie złożone na salonie w Nowym Jorku, a samochód przez niemal pół wieku pozostawał własnością jednej rodziny. Odrestaurowany w latach 90-tych, zachwyca niemal fabryczną prezencją. Ten idealny wóz na wakacje pojawił się na aukcji towarzyszącej Pebble Beach Concours d’Elegance. Uzyskana cena: ok. 682 tys. USD.
Czytaj dalej Aston Martin DB6 Shooting Brake 1967 – SPRZEDANY

Aston Martin V8 1988 – SPRZEDANY

Debiutował w 1969 roku, jednak jego sylwetka była tak wyśmienita, że Aston Martin V8 utrzymał się w produkcji przez długie 20 lat, wciąż pozostając symbolem brytyjskiego sportu w najlepszym wydaniu. Model ostatniej piątej serii zawiera najwięcej technicznych udoskonaleń, lecz rdzeń tu się nie zmienił – to wciąż aluminiowa V8-mka opracowana przez Tadeusza Marka, tutaj wyposażona w układ wtryskowy Weber/Marelli. Z zewnątrz wyróżnia się płaską maską, spojlerem na tylnej klapie i większymi, 16-calowymi kołami. To zdecydowanie nie był masowy model… w ciągu trzech lat produkcji (1986-89) powstało ich zaledwie 405 sztuk. Licytowany egzemplarz wyróżniał się pięknym zestawieniem kolorystycznym, niskim przebiegiem i skrupulatnym serwisem. Uzyskana cena to ok. 633 tys. PLN, już z prowizją domu aukcyjnego.
Czytaj dalej Aston Martin V8 1988 – SPRZEDANY

Aston Martin DB5 1964 – SPRZEDANY

Aston Martin DB5 zapisał się w pamięci jako pierwszy i najbardziej znany samochód Jamesa Bonda. To luksusowe GT może zachwycić zarówno wspaniałą karoserią autorstwa Carrozzeria Touring Superleggera, jak i mechaniką oraz osiągami, nie mającymi sobie równych wśród brytyjskich samochodów tego okresu. Za opracowanie jego aluminiowego silnika odpowiedzialny był polski konstruktor, Tadeusz Marek. W rezultacie 4-litrowe R6 osiągało 282 KM pozwalając rozpędzić Astona do setki w zaledwie 8 sekund. W latach 1963-65 zbudowano ich zaledwie 1021 sztuk. Na licytacji – przepiękny egzemplarz, mający 68800 mil oryginalnego przebiegu i zaledwie 1000 mil po pełnej odbudowie. Sprzedany został za ok. 3,16 mln PLN (z prowizją domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Aston Martin DB5 1964 – SPRZEDANY

Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

“Gdziekolwiek zostanie zaparkowany, ściąga więcej spojrzeń niż Ferrari czy Rolls Royce” – ten cytat z brytyjskiego pisma Autocar doskonale przedstawia, czym jest Aston Martin Lagonda. Wyprodukowany w zaledwie 645 sztukach jest jedną z najbardziej egzotycznych limuzyn w historii motoryzacji. Gdy był produkowany jego cena przewyższała Rolls Royce’a, choć samochód przedstawiał kompletnie odmienną filozofię – był futurystyczny, niepowtarzalny w sylwetce i proporcjach oraz oferował jedyne w swoim rodzaju wnętrze, z pierwszą w historii cyfrową deską rozdzielczą. Licytowany egzemplarz pochodzi z końca pierwszej serii produkcyjnej, może poszczycić się dopracowaną mechaniką i elektroniką, jest w stałym użytku, choć pokonał dotąd 28500 mil. Uzyskana cena: £50,600 (PLN 285,693) wliczając prowizję.
Czytaj dalej Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

Aston Martin DBS 1971 – SPRZEDANY

Choć był projektowany jako następca modelu DB6, był od niego zdecydowanie większy i mógł swobodnie przewieźć czterech pasażerów. Aston Martin DBS debiutował w 1967 roku, całkowicie zadziwiając swoją sylwetką. Był na wskroś nowoczesny i niezwykle elegancki. Dorównywał najlepszym włoskim sylwetkom tego okresu, będąc od nich zdecydowanie lepiej wykończony we wnętrzu. To kolejny wóz Agenta 007, grający “W tajnej służbie Jej Królewskiej Mości”. Uzyskana na aukcji cena – wciąż w granicach rozsądku, £74,300 (PLN 419,505) wraz z prowizją.
Czytaj dalej Aston Martin DBS 1971 – SPRZEDANY

Aston Martin DB5 1964 – SPRZEDANY

Aston Martin DB5 należy do kanonu największych motoryzacyjnych legend. Jest szybszy niż DB4 i bardziej proporcjonalny od DB6, ale na jego najwyższą cenę z tej trójki z pewnością wpływa fakt, że to pierwszy samochód kinowego Jamesa Bonda. Pochodzi z najlepszych czasów brytyjskiej motoryzacji, choć odnajdziemy w nim również międzynarodowe akcenty, jak aluminiowy silnik polskiego konstruktora Tadka Marka i karoseria “superleggera” (superlekka) stworzona przez włoski warsztat Carrozzeria Touring. Licytowany egzemplarz posiada rachunki z ostatnich prac serwisowych na kwotę ok. 280 tys. PLN, posiada silnik z nadwymiarowymi tłokami i najbardziej “filmowy”, srebrny odcień lakieru. Uzyskana cena wraz z prowizją: £595,100 (PLN 3,359,998).
Czytaj dalej Aston Martin DB5 1964 – SPRZEDANY

Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

Dawne zakłady Astona Martina z Newport Pagnell to z pewnością jedno z najbardziej klimatycznych miejsc w Wielkiej Brytanii i naturalny wybór na przeprowadzenie aukcji samochodów, części i gadżetów związanych z marką. Aston Martin Lagonda z kolei to jedna z najbardziej niezwykłych limuzyn w historii. Nawet po 40 latach ściągnie każde spojrzenie, a stworzono ich zaledwie 645 sztuk. Ten w pełni oryginalny egzemplarz przejechał dotąd tylko 1632 mile. Uzyskana cena przekroczyła oczekiwania – razem z prowizją nabywca zaplacil równowartość ponad 550 tys. PLN.
Czytaj dalej Aston Martin Lagonda 1984 – SPRZEDANY

Aston Martin DB4 1961 – SPRZEDANY

Rok 1958, targi London Motor Show, a tam – po raz pierwszy on, Aston Martin DB4. Wrażenie wywołał ogromne. Karoseria pochodziła z najwyższej półki – Carrozzeria Touring, silnik – niezwykła aluminiowa szóstka z podwójnym wałkiem rozrządu – to dzieło polskiego konstruktora, Tadeusza Marka (szkoda tylko, że oficjalny katalog RM Auctions z niewiadomych przyczyn uczynił go Czechem). Świeżo i pięknie odrestaurowany egzemplarz został sprzedany za 448000 euro (+ prowizja).
Czytaj dalej Aston Martin DB4 1961 – SPRZEDANY