Audi 100 Coupe S 1975 – Warszawa

Dziś Audi okupuje wszystkie elementy rynku, ale przeszło pół wieku temu sytuacja była zgoła odmienna. W ofercie były tylko skromne sedany, i dopiero Audi 100 Coupe S jako debiutujące na rynku w 1970 roku przełamało ten trend, będąc pierwszym model marki obliczonym na blask i sławę. Ówczesna prasa używała nawet porównań do Astona Martina DBS i Dino, choć mechanika niemieckiego auta była zdecydowanie bardziej powszednia i oparta o popularny, przednionapędowy model Audi 100 C1. Sprzedaż nigdy nie była masowa, choć po latach zainteresowanie tym klasykiem rośnie, na co wpływ ma z pewnością fantastyczna linia i design jego nadwozia.

Audi 100 Coupe S
Rocznik: 1975
Przebieg: 50200 km
Pojemność: 1921 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 115 KM

Cena: na zapytanie

Kolor: DIAMANT – Zweischicht Marathonblau L 96 M

Opracowując Audi 100 Coupé S, postanowiono nie odbiegać zbytnio od pierwotnego projektu narzuconego przez sedana. Debiut Audi 100 Coupé S miał miejsce we wrześniu 1969 roku na targach IAA we Frankfurcie, ale faktyczna premiera rynkowa nastąpiła ponad rok później, czyli w październiku 1970 roku. Bazując na sedanie, rozstaw osi został skrócony z 2675 do 2560 mm. Przód otrzymał nowe, dzielone okrągłe reflektory, rozwiązanie, które zostało wprowadzone po raz pierwszy w coupe i było oferowane jako opcja w sedanie w następnym roku. Rozmiar opony wzrósł z 165 do 185 mm w przekroju, ale pozostał nadal z 14-calowymi felgami. Ponadto przednie hamulce tarczowe były teraz wentylowane i miały czterotłoczkowe zaciski. Coupé S otrzymało silnik o pojemności 1,9 litra i mocy 115 KM. Wnętrze Audi 100 Coupé S wyglądało schludniej niż w sedanie. Zawierało częściowo tapicerowaną drewnianą deskę rozdzielczą, siedzenia z zagłówkami i 4-ramienną sportową ekskluzywną dla tej serii kierownicę, która miała również niewielką regulację wysokości.

Nasz egzemplarz jest po renowacji karoserii, tapicerki i mechaniki. Wiele rzeczy w tym samochodzie jest jeszcze oryginalnych i można na tej podstawie ocenić jak dobra była baza do naprawy tego samochodu. Samochód został sprowadzony z Francji. Samochód jest zarejestrowany, posiada polskie dokumenty i jest gotowy do użytkowania.

Więcej szczegółowych informacji udzielimy chętnie telefonicznie.

Zapraszamy do naszego salonu, żeby bliżej obejrzeć ten egzemplarz.

Oferujemy leasing na samochody zabytkowe.
Zapewniamy finansowanie na samochody zabytkowe i ubezpieczenie OC + AC.

Telefon: +48 601 612 755
Miejscowość: Warszawa

Kredyt na klasyka