Audi 100 GL C1 1974 – 48000 PLN – Poznań

Trudno dziś to sobie wyobrazić, ale w latach 60–tych niewiele osób pamiętało o przedwojennej marce Audi, a charakterystyczne 4 pierścienie kojarzyły się głównie z pyrkającymi „dekawkami” i chyba mało kto wyobrażał sobie wtedy, że w ciągu kilku dekad stanie się ona synonimem marki premium, obok takich wieloletnich potentatów w tej dziedzinie jak Mercedes, BMW, czy Porsche. Co ciekawe, w tamtym czasie to właśnie do właściciela tej pierwszej marki, czyli koncernu Daimler-Benz należało produkujące DKW Auto Union. Firma ta próbowała uruchomić w połowie lat 60-tych produkcję nowoczesnego modelu, jednak skończyło się na DKW F102, będącym hybrydą nowatorskich założeń z przestarzałym dwutaktem, co było tylko gwoździem do trumny dla renomy tego modelu. Dopiero przejęcie przez Volkswagena sprawiło, że fabryka, wraz z całą kadrą świetnych konstruktorów, nabrała wiatru w żagle. Udoskonalono konstrukcję F102 i zaczęto je sprzedawać jako Audi. Był to pierwszy powojenny samochód noszący tę nazwę. Początkowo nie nosił innych oznaczeń, gdyż VW nie planował rozwijania tego projektu. W tym momencie historii pojawia się Ludwig Kraus, czyli główny konstruktor Daimler-Benz, przez wiele lat pracujący dla Auto Union. Trochę z przekory, trochę z ambicji, w wielkiej tajemnicy, opracował od podstaw całkowicie nowy model, czyli prezentowane tutaj Audi 100 C1. Samochód był tak udany, że przez 8 lat produkcji wyprodukowano przeszło 800 tysięcy sztuk, kilkukrotnie więcej niż zakładano, a Audi stało się rozpoznawalną na całym świecie marką.

Audi 100 GL 1900
1974

AUDI 100 GL
Rocznik: 1974
Przebieg: x14600 km
Pojemność: 1900 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Moc: 115 KM

Cena: 48000 PLN

Silnik o mocy 115 KM sprawiał, że w swoich czasach auto miało więcej niż doskonałe osiągi i nawet dziś nie jest zawalidrogą. Setkę osiągał w 10 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 185 km/h. To w połączeniu z wysoką jakością wykonania, pewnym prowadzeniem, a także imponującą w tej klasie przestronnością wynikającą z nowoczesnej, przednionapędowej konstrukcji – konkurenci w tym czasie korzystali głównie z tylnego napędu, zajmującego sporo miejsca, które mogło być wykorzystane przez pasażerów auta – sprawiło, że auto było prawdziwym bestsellerem.

Prezentowany egzemplarz jest po renowacji, w bardzo dobrym stanie.

Telefon: +48 535 337 763
Miejscowość: Poznań