OWSM 2023

Audi 80 B4 1993 – 25300 PLN – Gdynia

Oto samochód, który doskonale możemy pamiętać z ery początku lat 90-tych, gdy konkurował na rynku z Mercedesami 190E i BMW serii 3. Wówczas w naszej rzeczywistości to już była klasa premium, a kto miał taki samochód – miał szacunek i poważanie. Audi 80 B4 na rynku ukazało się w 1991 roku, będąc gruntownie zmodernizowanym modelem B3. Wydłużono w nim rozstaw osi, przeprojektowano zbiornik paliwa, aby umożliwić składanie tylnej kanapy, zastosowano o cal większe felgi, zmieniono materiały we wnętrzu, a także przeprojektowano maskę, grill i światła. Pod maską zawitały nowe silniki, w tym niewysilony 2-litrowy, 90-konny ABT, który znalazł się w prezentowanym egzemplarzu. To co jednak może wzbudzić największe zaskoczenie, to minimalnym przebieg tego egzemplarza, wynoszący ledwie 39700 km. Lata jednak robią swoje, dlatego też właściciel po zakupie przeprowadził obszerny serwis oraz prace detailingowe, by auto mogło cieszyć jak nowe. Efekt z pewnością może zauroczyć.

Audi 80 B4
Rocznik: 1993
Przebieg: 39700 km
Pojemność: 1984 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 90 KM

Cena: 25300 PLN

Wyposażenie:
– elektryczny szyberdach,
– radio fabryczne Audi Beta 2 x 20W,
– centralny zamek,
– komplet kluczy serwisowych,
– system Procon-Ten,
– zbiór oryginalnych dokumentów (instrukcja obsługi samochodu, instrukcja obsługi radia, mapa serwisów Audi).

Audi zakupione zostało od pierwszego właściciela z Niemiec, starszy Pan rocznik 1938. Posiadam kserokopie wszystkich stron zarówno małego, jak i dużego briefu, które oczywiście przekażę nowemu nabywcy.

Stan techniczny Audi określam na wzorowy.
W zeszłym roku w kwietniu przeprowadziłem szereg prac w celu doprowadzenia go do perfekcji.
Zakres przeprowadzonych prac to:
– wymiana amortyzatorów tylnych,
– wymiana rozrządu,
– wymiana paska wielorowkowego,
– wymiana paska klinowego,
– wymiana wszystkich świec zapłonowych,
– wymiana filtra powietrza,
– wymiana oleju wraz z filtrem oleju,
– wymiana filtra paliwa,
– wymiana uszczelki pokrywy zaworów,
– wymiana katalizatora
– wykonanie geometrii,
– wymiana korektora siły hamowania,
– wymiana wahaczy na przedniej osi,
– wymiana obu drążków kierowniczych.
– wymiana kompletu opon na całoroczne oczywiście nowe Nokian WeatherProof.

Na wszystkie wymienione powyżej wymiany posiadam faktury, opisy, które przekażę nowemu właścicielowi.

Z kwestii estetycznych auto przeszło przez komplet zabiegów detailingowych w studiu Wójcik w Gdyni.
Dokładny zakres przeprowadzonych prac to:
– wieloetapowe mycie nadwozia i oczyszczenie lakieru,
– usunięcie wszystkich wgnieceń nadwozia metodą PDR,
– korekta lakieru one step,
– lakierowanie pokrywy silnika (lakier był wypalony przez słońce – w profesjonalnej lakierni maska została wyszlifowana do gołego metalu, a następnie polakierowana grubością warstwy niemal fabrycznej – zdjęcia z przeprowadzania tego zabiegu również posiadam),
– wymiana listew przedniego zderzaka,
– kompletna kosmetyka wnętrza wraz z praniem foteli,
– czyszczenie komory silnika,
– zabezpieczenie lakieru w tym przypadku klasycznie woskiem.

Dla pedantów jedyny element, który należałoby wymienić, to listwy plastikowe zderzaka tylnego. Posiadają w kilku miejscach niewielkie przetarcia. Niestety mimo ciągłego obserwowania wszelkich aukcji nie udało mi się do tej pory znaleźć oryginałów we wzorowym stanie.

Samochód jest obecnie przechowywany w ogrzewanym garażu.

Serdecznie zapraszam do kontaktu.

Telefon: +48 509 616 200
Miejscowość: Gdynia