Audi A8 D2 1998 – 20000 PLN – Warszawa

Wszystko jest tu na swoim miejscu, jak na niemiecką limuzynę przystało. Aluminiowa konstrukcja nadwozia zapewnia mu lekkość, a stały napęd na cztery koła wyjątkową trakcję. Samochód wykonany jest perfekcyjnie, nie rdzewieje, komfort zapewnia świetny, a o właściwe osiągi dba potężny silnik V8. Stylistyka jest stonowana, choć w nietypowym dla marki zestawieniu ciemnofioletowego lakieru z jasnym wnętrzem może wywoływać wrażenie pewnej awangardy, czy wręcz polotu. To Audi A8 D2 to niezły egzemplarz z drobnymi mankamentami. Dobry wybór dla tych, którzy lubią duże i komfortowe samochody i uważają, że w ciągu ostatnich dwóch dekad w motoryzacji nie dokonano żadnego znaczącego postępu.

Audi A8 D2
Rocznik: 1998
Przebieg: 247000 km
Pojemność: 4200 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 300 KM

Cena: 20000 PLN

Wyposażenie:
– klimatyzacja automatyczna dwustrefowa,
– nagłośnienie BOSE,
– czujniki parkowania tył,
– atermiczne szyby boczne,
– podwójne szyby boczne,
– spryskiwacze reflektorów przednich,
– elektrycznie sterowanie fotele przednie,
– sterowanie radiem z kierownicy,
– nawigacja,
– komputer pokładowy,
– podgrzewane przednie siedzenia,
– servotronic,
– tempomat,
– 8 poduszek powietrznych,
– elektryczne szyby i lusterka,
– centralny zamek z pilotem,
– ABS, ESP,
– elektrycznie sterowana roleta tylnej szyby,
– elektrycznie składane lusterka + opcja obniżenia lusterka pasażera po załączeniu biegu wstecznego,
– domykanie szyb z kluczyka,
– sportowe zawieszenie,
– telefon.

Sprzedam bardzo zadbaną limuzynę Audi – model A8 D2 z automatyczną skrzynią biegów ZF 5HP24 i stałym, legendarnym napędem na cztery koła Quattro. Benzyna, silnik V8 o oznaczeniu ABZ i pojemności 4200 cm3. Rok produkcji: 1998 r., kolor LC3U (bakłażan), przebieg 245000 km.

Najważniejsze informacje:
– samochód przyjechał do Polski z Holandii pod koniec 2016 roku, jestem jego trzecim właścicielem w kraju, zarejestrowany, ubezpieczony, z ważnym badaniem technicznym,
– pojazd całkowicie bezwypadkowy, konstrukcja jest cała, podłużnice, belki, osłony termiczne – wszystko na swoim miejscu. Samochód miejscami posiada drugi lakier, a na tylnym lewym nadkolu znajdziemy trochę szpachli (obszar o średnicy około 25cm więc zakładam, że była to wgniotka) – na miejscu udostępniam miernik grubości powłoki lakierniczej dla dokładnych pomiarów. Wszystkie szyby oryginalne i zgodne parami. Audi prezentuje się bardzo korzystnie,
– pojazd w 99% w fabrycznej konfiguracji, poprzedni właściciel dołożył chromowaną końcówkę układu wydechowego (cały układ jest oryginalny = kulturalny i cichy), zawieszenie od wersji S8 jest fabryczne, zgodne z VIN,
– do samochodu dołączona jest książka napraw (szczegóły poniżej), instrukcja obsługi oraz pozostałe faktury.

Samochód jest zwarty, sztywny, prowadzi się bardzo dobrze. Nic nie hałasuje, nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków. Silnik pracuje idealnie równo, cicho – nie kopci, nie dławi się, bez oporu wkręca się na wysokie obroty. Osobiście nie mam żadnych zastrzeżeń co do stanu technicznego pojazdu. Elektryka w pełni sprawna – klimatyzacja, szyby, lusterka – wszystko działa bez zarzutu. Piksele na wyświetlaczach panelu nawiewów na swoim miejscu, żadnych błędów na desce.

VIN: WAUZZZ4DZVN014133

Wykaz przebiegów (z historii serwisowej ASO oraz CEPIK):
(ASO) 03.2004 – 120.445 km,
(ASO) 10.2004 – 127.026 km,
(ASO) 02.2005 – 131.200 km,
(ASO) 10.2005 – 140.120 km,
(ASO) 08.2006 – 155.120 km,
(ASO) 10.2006 – 156.291 km,
(ASO) 01.2008 – 162.089 km,
(ASO) 03.2008 – 162.907 km,
(ASO) 09.2008 – 166.359 km,
(ASO) 10.2010 – 172.008 km,
(ASO) 03.2011 – 173.644 km,
(CEPiK) 11.2017 – 230.162 km,
(CEPiK) 11.2018 – 231.162 km,
(CEPiK) 11.2019 – 239.235 km.

Poprzedni właściciel informował mnie o tym, że diagnosta pomylił się podczas zapisu jednego z przebiegów, stąd „podejrzanie podobne odczyty” za 2017 i 2018 rok. Zostało to skorygowane, odpowiedni dokument wystawiony.

Samochód został bardzo mocno doinwestowany – zarówno przeze mnie jak i przez poprzedniego właściciela, który również pasjonuje się motoryzacją.

Wykaz inwestycji:
02.2017 – pasek klinowy, rolka zwrotna, łożysko wentylatora, termostat, przewód chłodnicy, końcówki drążka kierowniczego, regeneracja alternatora, regeneracja przekładni kierowniczej, wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody, wymiana świec zapłonowych, nowy filtr paliwa i powietrza,
05.2017 – wymiana wahaczy przód SWAG, czujnik temperatury, czujnik tempomatu,
06.2017 – tarcze i klocki, komplet na przód i tył ATE, regeneracja zacisków hamulcowych, wymiana płynu hamulcowego,
07.2017 – nowy akumulator Banner 95Ah,
08.2017 – naprawa skrzyni biegów (kosz forwardu + filtr + olej),
09.2017 – uszczelnienie całego silnika łączne z uszczelką głowicy + uszczelnienie miski olejowej, wymiana czujników (położenia wałków, temperatur, ciśnienia itp.),
04.2018 – wymiana drążków kierowniczych,
09.2018 – wymiana sprężyn zawieszenia przód Lesjofors + zbieżność,
06.2020 – zakup nowego kompresora klimatyzacji Lucas + nabicie układu,
06.2020 – wymiana oleju silnikowego (Motul 5W30) + komplet filtrów, nowa pompka spryskiwaczy, nowe pióra wycieraczek przedniej szyby, zakup nowego zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego (oryginalny Audi),
11.2020 – pełna regeneracja skrzyni biegów w Auto Józefów z gwarancją (konwerter, tarcze, przekładki, komplet tłoków, zabierak kosz B, komplet uszczelnień), wymiana oleju i regeneracja płyty sterującej z elektrozaworami (Ediparts Nadarzyn).
11.2020 – nowe świece zapłonowe NGK.

Tarcze i klocki przód oraz tył (ATE) są OK, zużycie na poziomie 25%. Na samochodzie założone są opony całoroczne Vredestein Quatrac 5 z końca 2017 roku – stan bardzo dobry.

Wady:
– lakier swoje lata ma, pewne zabiegi już przechodził, więc proszę być świadomym, że oznaki zmęczenia z pewnością znajdziemy, natomiast pomimo wieku pojazd prezentuje się bardzo ładnie – nie ma wstydu :),
– odprysk lakieru na rogu klapy bagażnika (około 8 cm) + minimalna, punktowa wgniotka, którą można usunąć metodą bez lakierowania,
– tempomat raz działa, a raz nie – pająk został wymieniony więc zakładam, że jest to kwestia samego sterownika – koszt naprawy 250 zł w Global Moto Service Warszawa,
– przejeżdżając przez śpiącego policjanta zahaczyłem przednim zderzakiem = pękniecie na około 10 cm,
– zapocenie prawej półosi od strony dyferencjału (zdjęcie),
– układ wydechowy jest trochę skorodowany (zdjęcie), ale póki co nie wymaga wymiany,
– rozlany wyświetlacz na tylnej półce od czujników parkowania – pomimo to wskazania są czytelne.

Z góry informuję, że wszelkie jazdy testowe dla „wstępnie zainteresowanych”, „rozglądających się”, „ciekawskich” tylko i wyłącznie na fotelu pasażera. Zgadzam się na sprawdzenie samochodu w warsztacie czy na stacji diagnostycznej.

Zapraszam do konstruktywnej rozmowy. Poważnie zainteresowanym z chęcią poświęcę dłuższą chwilę na spotkanie i prezentację samochodu.

Telefon: +48 668 345 879
Miejscowość: Warszawa