Autobianchi A112 Abarth 70 HP 1980 – REZERWACJA

Autobianchi A112 Abarth powstało, aby konkurować ze słynnym Mini Cooperem. Pomysł na stworzenie tego samochodu wyszedł od samego Carlo Abartha, który tworząc pierwszy 107-konny prototyp modelu A112 przekonał koncern Fiata, by zainwestować w stworzenie produkcyjnej wersji, mogącej być doskonałą bazą do sportu dla początkujących. Tak zrodził się samochód i markowe mistrzostwa, zwane oficjalnie Autobianchi A112 Abarth 70 HP Championship, a potocznie A112 Trophy, rozgrywane w latach 1977–1984. Zawody te były skierowane do młodych kierowców, którzy mogli za niewielkie pieniądze skosztować poważnej rywalizacji w ramach Rajdowych Mistrzostw Włoch. Prezentowane Autobianchi A112 Abarth 70 HP to model z lat 1979-82, czyli przedstawiciel piątej serii produkcyjnej. Pierwszy, w którym zrezygnowano z charakterystycznej czarnej, matowej maski, ale za to zastosowano elektroniczny zapłon i pięciostopniową skrzynię biegów. Samochód został gruntownie przygotowany do sportu i z pewnością może zaskoczyć swoimi osiągami. Wszak od zawsze wiadomo, że kluczem do szybkiej jazdy są niewielkie wymiary i piórkowa masa, a ta w tym przypadku wynosi mniej niż 700 kg.

Autobianchi A112 Abarth 70 HP
Rocznik: 1980
Pojemność: 1050 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 70 KM

Wyposażenie:
– 2 komplety kół (1 set semislick z homologacją drogową 5 sztuk + 1 set opona letnia)
– 1 komplet felg
– Rajdowe reflektory przednie Hella
– Płyta pod silnik
– Kierownica motorsportowa RRS
– Fotele kubełkowe Sparco Sprint
– Pasy bezpieczeństwa szelkowe 5 punktowe Sabelt
– Długie szpilki rajdowe
– Klatka bezpieczeństwa zgodna z zał. J
– Rozpórka Sparco
– Regulowane zawieszenie sportowe
– Wydech sportowy
– Hamulce tarczowe tył Fiat Uno Turbo (zgodnie z Homologacją FIA)
– Podnóżki kierowcy i pilota karbon
– Shortshifter
– Hydrauliczny hamulec ręczny
– Korektor siły hamowania

Autobianchi A112 Abarth 70HP w specyfikacji rajdowej zbudowany przez Retrotechnology (Robert Gabryszewski). Samochód przygotowany do startów w imprezach motorsportowych, takich jak HRSMP czy Classic Auto Cup, nie posiada KSS. Zbudowany głównie według homologacji FIA 5606. Wystartował między innymi w 1. Polskim Rajdzie Legend. W naszych rękach od niecałego roku zaliczył dwie imprezy na regularność (Rajd 1000 Liści/Rajd 1000 Minut).
Zarejestrowany na żółte tablice.
Samochód gotowy do startów.