Archiwum kategorii: AutoGallery

Firma Autogallery powstała z pasji do motoryzacji dwóch współwłaścicieli, Rafała i Tomka. Drogi obojga wspólników zbiegły się najpierw na drodze zawodowej, a w międzyczasie okazało się że mają wspólną pasję – auta zabytkowe zza Wielkiej Wody. Powstał pomysł stworzenia firmy pod wspólnym szyldem, o nazwie Autogallery. Celem spółki jest pomoc w spełnianiu marzeń motoryzacyjnych ludzi, którzy nie mają wiedzy ani bezpośredniej możliwości zakupu takich pojazdów. Nasze wieloletnie doświadczenie w renowacji i naprawie aut zabytkowych, jak i wiedza na ich temat, pomaga nam w wybieraniu tylko najbardziej zadbanych i unikatowych modeli. Mamy nadzieję, że uda się nam spełnić również Twoje motoryzacyjne marzenia!

Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Legenda Eleanor narodziła się wraz z filmem „Gone in 60 seconds” z 1974 i słynnymi scenami pościgowymi z Mustangiem Mach 1 z ’73. Rok 2000 przyniósł remake filmu z główną rolą Nicolasa Cage i nową wersję kultowego Mustanga. Tym razem w głównej roli wystąpił Shelby GT500 w nadwoziu fastback ’67 przebudowany zgodnie z kanonami ówczesnego tuningu. Nowoczesne zawieszenie, hamulce, podrasowany silnik, dużo sztucznego tworzywa na nadwoziu i masywne felgi. Na fali popularności filmu zaczęły powstawać liczne repliki, choćby takie jak prezentowany egzemplarz. Tutaj właściwie każdy element mechaniki należy uznać z dzieło współczesnej inżynierii, a powstały efekt jedynie kształtem nawiązuje do legendy sprzed lat. Tak ustawiony 444-calowy stroker generuje z pewnością powyżej pół tysiąca koni mechanicznych, a całkowicie nowe, wielowahaczowe zawieszenie pozwala bezpiecznie przenieść je na asfalt. To dzieło sztuki, łączące świat klasycznej i współczesnej motoryzacji.
Czytaj dalej Ford Mustang Eleanor GT500 Tribute 1968 – 899000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette C3 1978 – 215000 PLN – Wrocław

Brzmi świetnie, jest mocny i ma jedną z najbardziej charakterystycznych i wyróżniających się sylwetek w historii amerykańskiej motoryzacji. Jej pełen siły kształt nieprzypadkowo przypomina rekina. To dzieło Larry’ego Shinody, wywodzące się z zaprezentowanego w połowie lat 60-tych konceptu Mako Shark II. Chevrolet Corvette C3 produkowany był w latach 1967–1982. Ten z ogłoszenia pochodzi z drugiej fazy produkcji, wyróżniającej się panoramiczną tylną szybą. Posiada mocno stuningowany silnik o pojemności 6,3 l V8, a także zmodyfikowane zawieszenie, wzmocnione hamulce i automatyczną skrzynię biegów oraz wspomaganie kierownicy, dzięki czemu jazda nim może być przyjemna i łagodna… o ile tylko nie zapragniemy skorzystać z 450 drzemiących tu koni mechanicznych.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C3 1978 – 215000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection 1959 – 680000 PLN – Wrocław

Pierwszy układ wtryskowy w seryjnie produkowanym aucie to układ Boscha w Gullwingu, czyli Mercedesie 300 SL z 1954 roku. To nie były jednak czasy, w których amerykańska motoryzacja mogłaby odstawać od europejskiej choćby o krok. Oferowana od 1953 roku Corvette C1 dostała układ wtryskowy jako opcję w drugiej z czterech serii pierwszej generacji, w 1957 roku. Zaoferowała wówczas 290 KM z silnika o pojemności 290 cali sześciennych (4,7 l), co pozwoliło reklamować auto hasłem „One HP per cubic inch” – jeden koń mechaniczny z cala sześciennego pojemności – rzadko kto mógł się poszczycić taką wydajnością w tamtych czasach. Ponieważ wersja wymagała srogiej dopłaty, w pierwszym roku sprzedano ich zaledwie 1040 sztuk. Prezentowana Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection to trzecia seria pierwszej generacji, druga w której można było zamówić wtrysk paliwa i pierwsza z poczwórnymi lampami z przodu. Wysokowydajny silnik z wtryskiem paliwa, w który wyposażony jest samochód, ma kompresję 11:1 i stosunkowo agresywny profil wałka rozrządu. Silnik był unikatem w owym czasie, generował moc ponad 1 KM z cala, co przy połączeniu z manualną 4-biegową skrzynią biegów gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy, jak i osiągi wykraczające poza erę ówczesnych samochodów. Stan tego egzemplarza jest wprost zjawiskowy.
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection 1959 – 680000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Carroll Shelby to człowiek legenda. Kierowca i konstruktor, który tworzył auta zawsze warte więcej niż suma ich części. Stworzony przez niego Shelby Mustang GT350 sam w sobie stał się legendą i wzorem, który z dumą i zaparciem odtwarzano przez dziesięciolecia. Wraz z rozwojem techniki, zwiększały się też możliwości. Tak zaczęły powstawać restomody – pojazdy wykorzystujące nowoczesną technikę skrytą pod klasycznymi kształtami. Ford Mustang z 1967 roku to z pewnością niebanalne auto dla każdego, kto kocha auta zabytkowe z epoki muscle cars. Tu detale są zgodne z oryginałem Shelby, lecz silnik został całkowicie przebudowany i wzmocniony przez Ford Racing do 450 koni mechanicznych i 550 Nm momentu obrotowego. Dopełnieniem jest pięciobiegowa manualna skrzynia Tremec o przełożeniach 2,95, 1,94, 1,34, 1,00, 0,63. Za hamowanie odpowiadają hamulce tarczowe z zaciskami czterotłoczkowymi. Auto dopracowane jest w każdym detalu, a poprawki mechaniczne spowodowały, że ten ponad 50-letni samochód prowadzi się, hamuje i przyspiesza jak współczesne auto sportowe.
Czytaj dalej Ford Mustang GT350 Tribute 1967 – 480000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Fastback 1968 – 239999 PLN – Wrocław

Ford Mustang Fastback 1968 to wśród wszystkich roczników klasycznych Mustangów konfiguracja pożądana najbardziej, do czego przyczynił się oczywiście słynny film Bullitt ze Stevenem McQueenem w roli głównej. W tym roku wyprodukowano w sumie 317423 Mustangów, 42582 z nich w kultowym nadwoziu „Fastback”. Jeżeli chcielibyśmy iść dalej w filmowym kierunku, musielibyśmy szukać wersji z silnikiem V8 390 cali sześciennych, manualną skrzynią biegów, w kolorze Highland Green i z pakietem GT. Ten prezentowany egzemplarz aż tak filmowy nie jest. Co prawda ma 4 stopniową manualną skrzynię biegów, ale pod jego maską odnajdziemy większy z dwóch dostępnych small blocków o pojemności 302 cali sześciennych, debiutujący w tym roku i występujący wówczas wyłącznie w wersji 230-konnej, z gaźnikiem 4-gardzielowym. Włożono w niego wiele pracy, by mógł cieszyć wszystkich miłośników wspaniałej amerykańskiej motoryzacji ze swojego najlepszego, przedkryzysowego okresu.
Czytaj dalej Ford Mustang Fastback 1968 – 239999 PLN – Wrocław

Ford Mustang Mach1 1969 – 215000 PLN – Wrocław

Ford Mustang Mach 1 to rumak zaopatrzony w pakiet opcji zorientowany na osiągi. Wygląda niezmiernie rasowo, co zawdzięcza rajdowym zapinkom na masce, opcjonalnym dodatkowym wlotem powietrza na masce, a także obniżonemu i nieco usztywnionemu zawieszeniu. Dostępny był wyłącznie w nadwoziu SportsRoof, czyli temu, które jeszcze rok wcześniej nazywane było Fastback. To wszystko działało na wyobraźnię nabywców, którzy już w pierwszym roku kupili 72,5 tysiąca egzemplarzy. Dziś to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych amerykańskich samochodów sportowych. Szczególnie szybki zdaje się być w kolorze czerwonym, tak jak prezentowany egzemplarz od AutoGallery. Posiada silnik o pojemności 351 cali sześciennych (5,7 l) o fabrycznej mocy 290 KM, sprzężony z manualną skrzynią biegów. Auto posiada również hamulce tarczowe z przodu i wspomaganie kierownicy, co czyni jazdę łatwiejszą.
Czytaj dalej Ford Mustang Mach1 1969 – 215000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback 1967 – 259000 PLN – Wrocław

Gdy debiutował, był jedyny w klasie, lecz tymczasem Pontiac Firebird, Mercury Cougar, Plymouth Barracuda i wchodzący na rynek Chevrolet Camaro sprawiały, że samochody nie sprzedawały się już same. Ford Mustang GT Fastback rocznik 1967 nabrał muskulatury, by stawić czoła konkurencji, i po raz kolejny odniósł sukces. Zmiany? 2 cale więcej długości, o 2,5 cala poszerzony przód, boczne wloty powietrza lakierowane w kolor karoserii. W tym roku zadebiutował również 390-calowy big block, i zarazem był to ostatni rocznik, w którym mogliśmy odnaleźć 289-calowy small block, taki jak w oferowanym samochodzie. W tym efektownie odrestaurowanym egzemplarzu wszystko zdaje się być zgodne z oryginałem, poza paroma udogodnieniami technicznymi – wspomaganie kierownicy na nowoczesnej przekładni, hamulce tarczowe ze wspomaganiem, automatyczna skrzynia biegów – wszystko to, co sprawa, że poruszanie się przeszło półwiecznym samochodem zza Wielkiej Wody może być przyjemnością, a nie ciężką, fizyczną pracą i walką o przetrwanie.
Czytaj dalej Ford Mustang GT Fastback 1967 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Ford Mustang GT Fastback z 1968 roku w wersji J-code. Ten rocznik to najpiękniejszy model klasycznego Mustanga. Dodatkowo jest to Fastback, czyli wersja nadwoziowa najbardziej poszukiwana przez kolekcjonerów i zarazem przedstawiająca największą wartość historyczną, kolekcjonerską oraz materialną. Po trzecie jest to model GT w wersji J-code, co oznacza, że mamy do czynienia z najmocniejszą fabryczną jednostką napędową small block. To wszystko otrzymujemy tu w pięknej i rzadkiej konfiguracji kolorystycznej białego lakieru z czerwonym wnętrzem. Auto zostało całkowicie odrestaurowane z dbałością o każdy detal, a wszystkie detale są zgodne z oryginałem. Wyśmienicie.
Czytaj dalej Ford Mustang GT Fastback 1968 – 259000 PLN – Wrocław

Chevrolet Camaro SS 1968 – 320000 PLN – Wrocław

Chevrolet Camaro to największy konkurent Mustanga w latach 60-tych i jedna z największych ikon tamtych lat. Nikt nie potrafi przejść obok niego obojętnie. Ten Chevrolet Camaro SS to skrupulatnie odrestaurowany klasyk. Przygotowany tak, by jeździć możliwie szybko, kompetentnie i bezpiecznie. Garb, który widzimy na jego masce to nie tyle ozdoba, co konieczność. Zamiast standardowych 396 cali mamy tu niebagatelne 502 cale sześcienne pojemności skokowej (całe 8,2 l). Auto ma regulowane zawieszenie, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach oraz wspomaganie kierownicy. Lakier lśni przepięknie, podobnie jak wszystkie chromy. Tak przygotowane Camaro nie tylko wygląda fenomenalnie, ale i jeździć potrafi tak, że włosy stają dęba na głowie.
Czytaj dalej Chevrolet Camaro SS 1968 – 320000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette C2 1964 – 345000 PLN – Wrocław

Chevrolet Corvette to jeden z najwspanialej wyglądających samochodów w historii, lecz równie pasjonująca jak jego sylwetka, jest przemiana tego samochodu na przełomie lat. Za ojca zmian uważany jest Zora Arkus-Duntov, genialny inżynier, który przekształcił Corvette ze stylowego samochodu sportowego w legendarną maszynę o wysokich osiągach. Zajmował się ewolucją Corvette przez 20 lat. Gdy zaczynał, pod maską Corvetty pracowały ledwie 6-cylindrowe jednostki, lecz już w debiutującej w 1963 roku generacji C2 pod maską znalazło się 327-calowe V8 w kilku wariantach mocy. Prezentowany rocznik ’64 to pierwszy, w którym zrezygnowano z dzielonego tylnego okna i ponoć była to jedna z głównych zmian, za którą optował Zora. Choć kolekcjonerzy wolą dziś oryginalne dzielone okno Shinody (co znajduje odzwierciedlenie w cenach), wzrost sprzedaży rocznika ’64 do 22229 sztuk pokazał, że kierunek spodobał się publiczności. Prezentowana Corvetta ma nie tylko fantastyczny stan, ale i doskonałą konfigurację. Począwszy od świetnego odcieniu lakieru Silver blue, przez opcjonalne koła z centralną śrubą, 4-stopniową skrzynię manualną, po klimatyzację i wspomaganie kierownicy. Jest kapitalna!
Czytaj dalej Chevrolet Corvette C2 1964 – 345000 PLN – Wrocław