Archiwum kategorii: BB OldTimer Garage

Miejsce, w którym grupa wyspecjalizowanych fachowców nieustannie pracuje nad odtworzeniem duszy wyjątkowych samochodów z lat 50-tych, 60-tych i 70-tych oraz przywróceniem ich do stanu z czasów świetności.

Przyjmujemy do renowacji tylko rzadko spotykane samochody i wkładamy w naszą pracę całe serce, dzięki czemu udaje nam się zachować wyjątkowego ducha z dawnych lat. Proces renowacji nie kończy się na oddaniu samochodu klientowi. W celu utrzymania wysokiej jakości i wartości samochodu, oferujemy naszym partnerom stały i autoryzowany serwis.

Marcos 1500 GT 1967 – 44000 EUR – Bielsko-Biała

Pierwszym projektem marki Marcos był debiutujący w 1960 roku Xylon, w 1964 ukazał się 1800 GT wykorzystujący silnik Volvo, a od 1966 roku w ofercie był 1500 GT, wykorzystujący silniki Forda serii Kent. Wszystkie te pojazdy łączyła konstrukcja – drewniane monocoque i nadwozie z włókna szklanego, w podobnym stylu, jak konstrukcje samolotów. Modele 1800 GT i 1500 GT łączył kształt nadwozia, niezwykle niska sylwetka coupe stworzona Dennisa i Petera Adamsów. Auto ma jedynie 108 cm wysokości, a konstrukcja jego siedzeń zamocowana jest poniżej linii podłogi. Marcos to konstrukcja stworzona wprost z myślą o udziale w sporcie motorowym, używana z sukcesami do dziś w seriach wyścigowych samochodów historycznych organizowanych przez FIA i HSCC (Wielka Brytania). Według Marcos International Car Club, powstały jedynie 82 egzemplarze Marcos 1500GT z drewnianym podwoziem i silnikiem Ford Kent. Nie trzeba zapewne dodawać, że większość z nich, jak na konstrukcję brytyjską przystało, miała kierownicę z prawej strony… tu mamy europejską specyfikację, a to czyni prezentowany, odrestaurowany egzemplarz prawdziwie unikalnym.
Czytaj dalej Marcos 1500 GT 1967 – 44000 EUR – Bielsko-Biała

Maserati Mexico 1971 – 177000 EUR – Bielsko-Biała

Maserati Mexico to znakomity klasyk dla wytrawnych smakoszy. Łączy elegancką karoserię stworzoną przez Vignale z doskonałą jednostką V8 o rodowodzie wyścigowym, zapewniając dodatkowo wręcz luksusowe warunki podróży dla czterech dorosłych osób. Stworzone na skróconej płycie podłogowej modelu Quattroporte, powstało w zaledwie 480 egzemplarzach, a jeżeli mówimy o wersji z większym, wzmocnionym silnikiem 4,7 l, takiej jak w ogłoszeniu, jest to jedna z zaledwie 175 wyprodukowanych sztuk. Wyposażone w 5-stopniową skrzynię manualną ZF, przerzuca moc na tylne koła. Choć może nie jest to tanie w eksploatacji auto, musimy mieć świadomość, że jest znacząco tańsze i mniej technicznie skomplikowane od samochodów Ferrari, z którymi wówczas konkurował. A elegancja i unikatowość są na równie wspaniałym poziomie. Nie bez znaczenia jest fakt, że auto jest po pełnej odbudowie blacharskiej i mechanicznej, co z pewnością może umilić jego eksploatację.
Czytaj dalej Maserati Mexico 1971 – 177000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 79000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT to mały, sportowy samochód, stworzony przez słynną turyńską firmę karoseryjną na bazie mechaniki Fiata 1500. Był to model wypełniający pożądaną wówczas niszę – eleganckich coupe o unikalnym stylu i niepowtarzalnej stylizacji, zamkniętych w rozmiarach mniejszych niż propozycje firm Maserati czy Ferrari. Choć bazą był popularny Fiat, Ghia nie miała się czego wstydzić. Dzięki aerodynamice i niskiej masie własnej (ledwie 950 kg) samochód osiągał prędkość maksymalną 180 km/h. Tu najważniejszy był styl, klasa i finezja projektu. To nie było auto dla przeciętnego Kowalskiego – jego cena na poziomie 2,2 mln lirów umieściła go w jednej lidze razem z Porsche 356. Zbudowano tylko 846 egzemplarzy, a szacuje się, że do dziś przetrwała mniej niż setka. Co ciekawe, w renowacji tych ciekawych samochodów wyspecjalizowała się polska firma – BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 79000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat 1100 TV Trasformabile – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Gdy patrzymy na jego piękne linie, możemy mieć wrażenie, że jest to dzieło jednej ze słynnych włoskich firm karoseryjnych. Vignale, Ghia, Bertone, Pininfarina? Jednak nie. Fiat 1100 TV Trasformabile to dzieło wewnętrznego zespołu Fiata, departamentu Carrozzerie Speciali, zbudowany pod kierunkiem inżyniera Fabio Luigi Rapi. Powstał w 1955 roku na bazie popularnego sedana 1100/103. W jego stylistyce można odkryć wpływy amerykańskie, choć tu wszystko wygląda jak w zminiaturyzowanej formie, doskonale dopasowanej do europejskich warunków. Chociaż nie było to auto pierwotnie zaprojektowane do wyścigów, Fiat 1100 TV Trasformabile był atrakcyjnym wyborem dla kierowców prywatnych zespołów ze względu na ponadprzeciętne osiągi silnika, doskonałe przednie zawieszenie i niską masę. „TV” w jego nazwie to w końcu skrót od „Turismo Veloce”, czyli dosłownie – „szybkiej turystyki”. Mimo, że nie zdobył żadnych tytułów w wyścigach sportowych, brał udział w Targa Florio z 1957, a co najważniejsze w Mille Miglia z 1956 roku, co kwalifikuje go do udziału z innymi prestiżowymi klasycznymi samochodami w ponownie uruchomionym wyścigu Mille Miglia, będącym aktualnie bodaj najsłynniejszą sportową imprezą dla właścicieli klasycznych samochodów. Nakład produkcji to jedynie 142 egzemplarze, a ten jest świeżo po renowacji w polskiej firmie BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat 1100 TV Trasformabile – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 87000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT to mały, sportowy samochód, stworzony przez słynną turyńską firmę karoseryjną na bazie mechaniki Fiata 1500. Był to model wypełniający pożądaną wówczas niszę – eleganckich coupe o unikalnym stylu i niepowtarzalnej stylizacji, zamkniętych w rozmiarach mniejszych niż propozycje firm Maserati czy Ferrari. Choć bazą był popularny Fiat, Ghia nie miała się czego wstydzić. Dzięki aerodynamice i niskiej masie własnej (ledwie 950 kg) samochód osiągał prędkość maksymalną 180 km/h. Tu najważniejszy był styl, klasa i finezja projektu. To nie było auto dla przeciętnego Kowalskiego – jego cena na poziomie 2,2 mln lirów umieściła go w jednej lidze razem z Porsche 356. Zbudowano tylko 846 egzemplarzy, a szacuje się, że do dziś przetrwała mniej niż setka. Co ciekawe, w renowacji tych ciekawych samochodów wyspecjalizowała się polska firma – BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 87000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Dino Spider 1968 – 147000 EUR – Bielsko-Biała

Dziś Fiat kojarzony jest z miejskimi samochodzikami, choć jeszcze pół wieku temu marka była prawdziwą potęgą, wypełniającą każdą, nawet najbardziej luksusową niszę na rynku. Jeszcze w latach 60-tych Fiat miał w ofercie dwa samochody z genialnym silnikiem V6 stworzonym przez Alfredo Ferrari, służącym za podstawę do homologacji silnika Formuły 2. Również kształty tych samochodów były wyjątkowe. Auta tworzono z pięknymi karoseriami od Pininfariny (Fiat Dino Spider) lub Bertone (Fiat Dino Coupe). Fiat Dino Spider powstawał w wersji 2000 w latach 1966-69, (zbudowano 1163 sztuki) oraz w wersji 2400 (powstało 420 sztuk). Moc 160 KM, pięciobiegowa skrzynia i hamulce tarczowe przy wszystkich kołach czyniły z niego prawdziwie elegancki pocisk. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej serii, jest po kompletnej odbudowie przeprowadzonej przez polską firmę BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat Dino Spider 1968 – 147000 EUR – Bielsko-Biała

Mercedes 560 SL R107 1989 – Bielsko-Biała

Wśród szarych, srebrnych i czarnych współczesnych samochodów, takie auto jest jak promyk słońca w pochmurny dzień. Kolor DB877 Petrol Blue Green Metallic jest absolutnie wyjątkowy. Gdzieś pomiędzy zielenią, a błękitem, świetnie pasuje do wnętrza w odcieniu Dattel. Efekt wzmacnia fakt, że ten Mercedes 560 SL R107 prezentuje się świetnie. Nowy lakier, nowe wnętrze, auto jest również po serwisie mechanicznym. To klasyczny SL, ale prezentujący się niemal jak z salonu. Mercedes 560 SL to finalna wersja generacji R107. Od zaprezentowanego w 1971 roku modelu 350 SL/450 SL nie różnił się ani jednym elementem karoserii, będąc wówczas najdłużej produkowanym Mercedesem w historii. Czym się wyróżnia? Ma większy silnik od poprzedników, ma poduszkę powietrzną kierowcy, ma felgi o średnicy o cal większej i ma wzmocnione hamulce z systemem ABS. Ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji, co jest dodatkowym smaczkiem. Co oferuje? Pewne prowadzenie bez rezygnacji z komfortu, piękne brzmienie mocnej V8-mki i otwarty dach nad głową. No i te kolory. Piękna sprawa.
Czytaj dalej Mercedes 560 SL R107 1989 – Bielsko-Biała

Volkswagen Karmann Ghia Typ 34 1965 – 54000 EUR – Bielsko-Biała

Tak jak pierwszy Karmann Ghia Typ 14 powstał w oparciu o podwozie Volkswagena (wówczas Garbusa), tak i Typ 34 wykorzystywał mechanikę z Wolfsburga. W tym przypadku było to większe podwozie Typ’u 3, czyli produkowanego od 1961 roku tylnosilnikowego modelu VW 1500/1600. Podobnie jak u poprzednika, tak i tutaj było to dzieło trzech firm. Za projekt nadwozia odpowiedzialna była włoska firma Ghia i jej projektant Sergio Sartorelli, za mechanikę wspomniany wcześniej Volkswagen, a za ręczny montaż i produkcję firma Wilhelm Karmann z Osnabrück. Od 1961 do 1969 roku zbudowano 42505 sztuk – niewiele, co wynikało to z astronomicznej ceny, dorównującej wówczas Porsche 356. Również dziś nie jest to tani klasyk, szczególnie gdy mówimy o egzemplarzu odrestaurowanym od podstaw, takim jak ten.
Czytaj dalej Volkswagen Karmann Ghia Typ 34 1965 – 54000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Fiat Ghia 1500 GT to mały, sportowy samochód, stworzony przez słynną turyńską firmę karoseryjną na bazie mechaniki Fiata 1500. Był to model wypełniający pożądaną wówczas niszę – eleganckich coupe o unikalnym stylu i niepowtarzalnej stylizacji, zamkniętych w rozmiarach mniejszych niż propozycje firm Maserati czy Ferrari. Choć bazą był popularny Fiat, Ghia nie miała się czego wstydzić. Dzięki aerodynamice i niskiej masie własnej (ledwie 950 kg) samochód osiągał prędkość maksymalną 180 km/h. Tu najważniejszy był styl, klasa i finezja projektu. To nie było auto dla przeciętnego Kowalskiego – jego cena na poziomie 2,2 mln lirów umieściła go w jednej lidze razem z Porsche 356. Zbudowano tylko 846 egzemplarzy, a szacuje się, że do dziś przetrwała mniej niż setka. Co ciekawe, w renowacji tych ciekawych samochodów wyspecjalizowała się polska firma – BB OldTimer Garage.
Czytaj dalej Fiat Ghia 1500 GT 1967 – 94000 EUR – Bielsko-Biała

Intermeccanica Italia Spyder 1968 – 210000 EUR – Bielsko-Biała

Costruzione Automobili Intermeccanica to firma założona w 1959 roku w Turynie przez urodzonego na Węgrzech Franka Reisnera i jego żonę Paulę. Intermeccanica swoją działalność zaczynała jako dostawca części dla marek Renault, Peugeot, Simca czy DKW, dodatkowo zajmując się pakietami wzmacniającymi seryjne silniki. Dopiero w 1963 roku Intermeccanica pojawiła się na turyńskim Motor Show z własnym projektem samochodu – modelem Apollo GT, który zapoczątkował linię produkcji luksusowych samochodów klasy GT. Jednak prawdziwy sukces Intermeccanica odniosła dopiero z niesamowitym projektem Italia. Intermeccanica Italia to samochód o włoskiej stylistyce do złudzenia przypominającej Ferrari, wyposażony w amerykańskie serce w postaci V8 od Forda. W sumie zbudowano nieco ponad 500 sztuk coupe i kabrio, a jeden z nich został kompleksowo odrestaurowany przez polską firmę BB OldTimer Garage. Samochód jest niezwykle stylowy, a 350 koni mechanicznych w zestawieniu z manualną skrzynią biegów gwarantuje tu istne szalone wrażenia z jazdy.
Czytaj dalej Intermeccanica Italia Spyder 1968 – 210000 EUR – Bielsko-Biała