Bentley Turbo RL 1991 – 79900 PLN – Warszawa

Jest brytyjski, jest luksusowy, wydaje się być stateczny i spokojny, ale głebokie wciśnięcie gazu i odczekanie pewnej chwili całkowicie odmienia wrażenia. Co tam się skrywa? Potężny silnik V8 o pojemności 6,75 l wyposażony został w jedną z największych turbosprężarek, jakie mogliśmy odnaleźć w auyach osobowych na przełomie lat 80. i 90. A jak turbo solidnie dmuchnie, to nawet przeszło dwie tony masy własnej zdaje się dostać skrzydeł. Bentley Turbo RL to rzadka wersja, bo oprócz turbosprężarki poszczycić się może również wydłużonym rozstawem osi. 5,379 m, 2,45 T, poniżej 7 sekund do setki i tylko 1211 wyprodukowanych sztuk, tak to wygląda w liczbach.

Bentley Turbo RL
Rocznik: 1991
Przebieg: 188000 km
Pojemność: 6750 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 320 KM

Cena: 79900 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka, boczki drzwi, deska i podsufitka,
– drewniane wykończenie deski, drzwi, stolików oraz lusterek do makijażu z przodu i z tyłu,
– elektrycznie podnoszone szyby,
– elektrycznie ustawiane lusterka,
– elektrycznie ustawiane fotele z pamięcią ustawień i podgrzewaniem,
– klimatyzacja automatyczna,
– centralny zamek,
– radio Becker z epoki z ukrytym modułem Bluetooth,
– stoliki dla pasażerów tylnej kanapy,
– centralny wyłącznik prądu.

Jest to Bentley Turbo RL (wersja Long), jedna z 768 sztuk wyprodukowanych z kierownicą po lewej stronie.

Samochód pochodzi z Japonii, a sprowadziłem go do Polski w 2017 roku, w stanie oryginalnego zachowania. Wyprodukowano go w 08/1991, ale modelowo jest to 1992 roku.

Posiada turbodoładowany silnik V8 o pojemności 6,75 litra oraz mocy 320 koni i 600 Nm. Przy tej masie robi setkę poniżej 7 sekund i jest jedną z najszybszych limuzyn z tamtych lat. Turbina w nim zamontowana była przez wiele lat największym turbo seryjnie zamontowanym w samochodzie osobowym.

Bentley jest wpisany do rejestru zabytków oraz posiada żółte tablice. Jest to potwierdzenie pełnej oryginalności samochodu i podniesienie prestiżu tego egzemplarza, a warto wspomnieć, że ten model obecnie jest już na ścieżce wzrostu wartości, więc można spokojnie potraktować go jako ciekawą lokatę kapitału. Stan zachowania tego egzemplarza jest dobry, mechanicznie jest sprawny, a dodatkowo posiada zakonserwowane podwozie. Samochód użytkowany jest tylko przy ładnej pogodzie, miał okazję gościć w kilku produkcjach wideo oraz ostatnio na łamach Classicauto.

Telefon: +48 501 657 033
Miejscowość: Warszawa