Archiwum kategorii: beyond-classics

Sportowe I klasyczne pojazdy dla pasjonatów motoryzacji. Dokładnie sprawdzone i rzetelnie opisane. Wyszukane i sprowadzone przez nas. Przygotowane dla Ciebie.

Toyota Celica GT-S ASC Convertible 1984 – SPRZEDANA

Celica w wersji GT-S dostępnej jedynie na rynku USA, cechowała się wyposażeniem zaczerpniętym z wyższego modelu – Celica Supra. Auto miało dodatkowe poszerzenia nadkoli, w pełni niezależne zawieszenie, seryjną szperę, szerokie 7″ koła z oponami 225, kubełkowe fotele i bardzo bogate wyposażenie wnętrza. Dodatkowo wersja Convertible, wyprodukowana przy współpracy z firmą ASC powstała w liczbie 4.448 sztuk, z czego jedynie 200 wyprodukowano w roku 1984. W tym ten egzemplarz. To niezwykłe rzadki i dobrze utrzymany egzemplarz będący kwintesencją lat 80-tych: ostre, kanciaste rysy nadwozia, otwierane lampy i napęd na tył. Pojazdy te powstawały na bazie wersji GT-S w nadwoziu notchback w Japonii, następnie były wysyłane do firmy ASC w USA, gdzie dokonywano adaptacji na wersję cabrio. W momencie debiutu Celica Convertible była droższa niż topowy model Celica Supra.
Czytaj dalej Toyota Celica GT-S ASC Convertible 1984 – SPRZEDANA

Peugeot 205 Green 1990 – SPRZEDANY

Przełomowy model Peugeota wyprodukowany w latach ’83-’98 w ilości ponad 5,3 miliona sztuk. W swojej historii produkowany był w wielu wersjach limitowanych. Jedną z ciekawszych wersji miejskich był model Green produkowany od rok 1989 do 1991. Wyprodukowano łącznie około kilkunastu tysięcy sztuk, w charakterystycznym zestawieniu kolorystycznym – całkowicie biała karoseria oraz zielono-czarne wnętrze.
Czytaj dalej Peugeot 205 Green 1990 – SPRZEDANY

Opel Ascona B 1980 – SPRZEDANY

Opel Ascona B to ostatnia, która ma tylny napęd. W czasach inwazji przedniego napędu uczyniło to z niej idealną podstawę do budowy fabrycznego auta rajdowego. Od roku 1980 do 1982 tacy kierowcy, jak Walter Röhrl czy Ari Vatanen święcili nią triumfy w najtrudniejszych rajdach świata, jak Rajd Monte Carlo czy Safari. Walter Röhrl zdobył nawet tytuł w całym cyklu Rajdowych Mistrzostwach Świata Kierowców 1982. O ile wersja Ascona 400 jest przedmiotem kolekcjonerskiego obrotu, to z mniejszymi silnikami przez szereg lat było to przeciętne auto średniej klasy. Dziś już jednak nikt w ten sposób na to auto nie spojrzy. Dwudrzwiowa sylwetka jednoznacznie kojarzy się ze sportem, a chromowane zderzaki dodają jej szlachetności. Zestawienie pomarańczowego lakieru i beżowo-brązowego wnętrza idealnie wpisuje się w modę lat 70-tych. Cena tego egzemplarza jest niska, ale uwzględnia mankamenty blacharskie i brak badania technicznego.
Czytaj dalej Opel Ascona B 1980 – SPRZEDANY

Saab 900 Turbo T8 1986 – SPRZEDANY

Szwedzki producent samolotów myśliwsko-szturmowych Viggen przez dziesięciolecia kroczył własną drogą, budując wozy niezwykle dopracowane technicznie, bezpieczne i stylistycznie niepowtarzalne. Ten wspólny lotniczo-motoryzacyjny rodowód najłatwiej poczuć w najmocniejszych, doładowanych wersjach. Saab 900 Turbo kumuluje najlepsze cechy marki, gwarantując świetne osiągi i mnóstwo przyjemności z jazdy. Prezentowany egzemplarz pochodzi z pierwszej fazy produkcyjnej i jest to jedna z zaledwie około 1000 wyprodukowanych sztuk w dwudrzwiowej wersji sedan. Zachowany jest w pięknym, oryginalnym stanie, ma niewysoki przebieg i doskonale skomponowane i utrzymane wnętrze.
Czytaj dalej Saab 900 Turbo T8 1986 – SPRZEDANY