Archiwum kategorii: Bizzarrini

Bizzarrini 5300 GT Strada 1968 – SPRZEDANE

Giotto Bizzarrini był dyrektorem wykonawczym i niezależnym projektantem Ferrari, współpracował z Lamborghini przy legendarnym silniku V12 oraz projektował dla Iso. Bizzarrini dostrzegł potencjał w Grifo i uzyskał zgodę prezesa Iso, Renzo Rivolty, na produkcję wersji o wysokich osiągach pod własnym nazwiskiem. Samochód został nazwany Bizzarrini 5300 GT Strada i był dostępny do sprzedaży od 1964 roku. Bizzarrini 5300 GT Strada było wyposażony w niezależne przednie zawieszenie, tylne z osią de Dion, hamulce tarczowe i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wczesne egzemplarze były napędzane small-blokiem V8 Chevroleta o pojemności 5,4 litra, zasilanym przez trzy gaźniki Weber, a późniejsze wyposażone w 7-litrowy silnik i gaźnik Holley. Strada produkowała 365 KM i była w stanie osiągnąć 100 km/h w mniej niż siedem sekund, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Strada wystawiona na aukcji została po raz pierwszy zarejestrowana w stanie Maryland w USA 8 maja 1968 roku przez Jamesa Petersa, który zapłacił za samochód 35000 dolarów, co stanowiło ponad dwukrotność ceny standardowego GT Ferrari w tamtym czasie. W kwietniu 1990 roku Bizzarrini zostało zakupione przez Hervé Ogliastro, który wysłał samochód do Salvatore Diomante — niegdyś odpowiedzialnego za prowadzenie fabryki Bizzarrini — w celu dokonania pełnej renowacji. W 1997 roku egzemplarz po gruntownej renowacji został wystawiony na concours d’elegance Bagatelle i pozostał w rękach właściciela do 2017 roku, kiedy zakupił je Pan Guikas. Z oryginalnością potwierdzoną przez eksperta Bizzarrini, Jacka Koobsa de Hartog, samochód sprzedany został za 680 tysięcy euro, czyli ponad 3 miliony złotych.
Czytaj dalej Bizzarrini 5300 GT Strada 1968 – SPRZEDANE

Bizzarrini 5300 GT Strada 1968 – Francja

Bizzarrini 5300 GT Strada to wyjątkowo niskie, dwuosobowe coupe klasy gran turismo. Produkowane było przez byłego inżyniera Alfa Romeo, Ferrari i Iso – Giotto Bizzarrini’ego, jednego z twórców Ferrari 250 GTO. Bizzarrini 5300 GT Strada było ukoronowaniem jego ciągłego dążenia do perfekcji. Silnik umieszczono z przodu, lecz cofnięto o tyle, by uzyskać idealny rozkład masy. Giotto nie przepadał za skomplikowanymi włoskimi tworami, więc w poszukiwaniu silnika skierował się do Chevrolet’a. Silnik V8 Corvette’y tchnął życie w samochód zwany na początku Iso Grifo A3/C. Owoc prac był olśniewający, szybszy niż Ferrari 275 GTB, budowany zarówno w wersji torowej, jak i drogowej. Okaz wystawiony na aukcji jednym z około 130 wyprodukowanych. To Bizzarrini 5300 GT Strada o aluminiowym nadwoziu, po renowacji, we wspaniałym czerwonym kolorze nadwozia i z jasną skórą we wnętrzu. Szacowana wartość tego cuda to 600 000 – 900 000 EUR (ok. 2,6 – 3,9 mln PLN).
Czytaj dalej Bizzarrini 5300 GT Strada 1968 – Francja

Bizzarrini 5300 GT Strada 1967 – UK

Giotto Bizzarrini uznawany jest za ojca legendarnego Ferrari 250 GTO, a ten samochód jest twórczym rozwinięciem jego idei. Bizzarrini 5300 GT Strada zachwyca sylwetką, choć projektowane było wyłącznie z myślą o szybkości. To samochód z silnikiem Chevroleta Corvette umieszczonym z przodu, lecz cofniętym niezwykle mocno, aby obniżyć linię maski i osiągnąć idealny rozkład masy. Oto jedna z najlepiej zachowanych sztuk… których wiele nie było, gdyż produkcja zamknęła się w ilości zaledwie 133 egzemplarzy.
Czytaj dalej Bizzarrini 5300 GT Strada 1967 – UK

Bizzarrini Strada 5300 1967 – SPRZEDANE

Giotto Bizzarrini uznawany jest za jednego z najbardziej uzdolnionych motoryzacyjnych inżynierów lat 50-tych i 60-tych. Pracował nad tak epokowymi autami, jak Ferrari 250 TR, Ferrari 250 GT SWB i Ferrari 250 GTO. Jego wybuchowy charakter skierował go w stronę Lamborghini, dla którego zaprojektował silnik V12 i Iso Rivolty, z który opracował wspaniałe Iso Grifo. Bizzarrini Strada 5300 to samochód sprzedawany pod jego własnym nazwiskiem, który narodził się jako Iso Grifo A3/C. Wykorzystuje kuloodporny silnik V8 Corvetty i wspaniałą stylistykę Giorgetto Giugiaro. Wyposażone w lekką aluminiową karoserię, było bestią stworzoną do podoboju torów wyścigowych. To samochód z silnikiem z przodu, lecz cofniętym niezwykle mocno, aby obniżyć linię maski i osiągnąć idealny rozkład masy. Licytowany egzemplarz został odrestaurowany w 2009 roku i przejechał od tej pory mniej niż 1000 km. Cena tego supersamochodu z pewnością może robić wrażenie – samochód został wylicytowany za ponad milion dolarów.
Czytaj dalej Bizzarrini Strada 5300 1967 – SPRZEDANE