BMW 318i E30 to niewielki, niemiecki sedan, który zawsze miał swoich fanów. Stonowana stylistyka, zwarte rozmiary, dobry silnik i tylny napęd zawsze miały swoich amatorów. Znalezienie ładnego egzemplarza dziś nie jest łatwo. Ten pochodzi z Hiszpanii, ma jedynie 85 tysięcy kilometrów przebiegu i w pięknym kolorze malachitgruen prezentuje się fantastycznie. Pod maską ma znaną i lubianą jednostkę M10 z wałkiem rozrządu napędzanym łańcuchem. To ostatni rocznik, w którym można było zamówić to auto z tym silnikiem i zarazem ostatni z „epoki chromu”. Późniejsza „szeroka lampa” do dla wielu miłośników marki już nie to.
BMW 318i E30
Rocznik: 1987
Przebieg: 85681 km
Pojemność: 1766 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 102 KM
Cena: 40900 PLN
Nie jest to moje pierwsze BMW i zapewne nie ostatnie. Chciałbym dalej spełniać swoje motoryzacyjne marzenia stąd decyzja o sprzedaży. Owszem, marzyłem właśnie o takim modelu – w nadwoziu typu sedan i z silnikiem generacji M10. Stąd też jeśli poszukujesz e30-stki z silnikiem 6-cylindrowym i w nadwoziu coupé to to ogłoszenie nie jest skierowane do Ciebie.
Do kogo kieruję swoją ofertę?
Do osób, które docenią hiszpańskie pochodzenie tego samochodu. Oznacza ono brak korozji. Osobiście uważam, że kolor malachitgruen również jest atutem. Na codzień samochód przebywa w klimatyzowanym garażu podziemnym.
Moje e30 przeszło szereg prac mechanicznych i z pewnością racjonalny kupiec, o ile tak można nazwać osobę zainteresowaną klasykiem, również doceni fakt, ile czasu i pieniędzy poświęciłem, żeby BMW jeździło jak należy. Serwis mechaniczny został wykonany w warsztacie MD Auto Service BMW w Warszawie.
Co zostało wymienione, wykonane?
Tarcze i klocki z przodu (ATE), mocowanie wiązki elektrycznej, odpowietrzenie skrzyni korbowej (w tym czyszczenie i poprawienie mocowań przewodów), regeneracja aparatu zapłonowego wraz z wymianą kopułka i rozdzielacza, osłony prowadnic zacisku hamulcowego, uszczelka misy olejowej (duża i mała), tuleje wahacza, paski klinowe, uszczelnienie dyferencjału napędowego, poduszki silnika, pompa spryskiwacza wraz z wycieraczkami.
Oprócz tego, w I kwartale 2023 roku, w Strefie Rekinów przeprowadzono regeneracja lamp z przodu ora uszczelnienie lamp z tyłu.
To jednak nie wszystko. BMW, w III kwartale 2022 roku przeszło wymianę rozrządu. Opony letnie oraz opony zimowe są praktycznie nowe. Na zdjęciach widać, że letni zestaw to oryginalne BBS-y wraz z oponami Yokohama.
Osoba, która zapewne czyta to ogłoszenie zastanawia się nad prawdziwością przebiegu. Otóż, e30-stce prowadzono książkę serwisową do 2005 roku. Wówczas miała 69 393 kilometry przebiegu. Do 2013 roku nie posiadam żadnych dokumentów potwierdzających przebieg auta. Zgodnie z dokumentacją hiszpańską, od 2013 roku regularnie e30 przechodziła przegląd, a jej przebieg rósł minimalnie. W zasadzie, od 2013 roku do 2021 roku pokonała 2115 kilometrów. Każdy kto oglądał to auto od spodu – każdy kto miał z nim bezpośrednio do czynienia wyrażał podziw dla jego stanu zachowania.
BMW jest w stanie bardzo, bardzo dobrym, ale nie idealnym. Klimatyzacja nie działa. Jest parę spraw do ogarnięcia.
Cena podlega rozsądnej negocjacji.
Telefon: +48 600 324 482
Miejscowość: Warszawa, Wola