Krotoski Drivers Club

BMW 318i E30 1988 – SPRZEDANE

BMW E30 można śmiało nazwać klasykiem wśród kolejnych generacji kompaktowych sedanów o sportowym charakterze. Od debiutu w grudniu 1981 było przez długi czas niemal bezkonkurencyjne w swojej klasie. Wyróżniało się elegancką i modną sylwetką, doskonale dopasowaną do stylistycznego języka marki. Obok wersji dwudrzwiowej pojawiły się wówczas po raz pierwszy w serii 3 również modele czterodrzwiowe, choć to te pierwsze najbardziej dziś rozgrzewają serca fanów BMW. Niegdyś wysoki koszt zakupu sprawiał, że na posiadanie „bawarki” stać było wyłącznie młodych, bogatych ludzi, ewentualnie ich rodziców. Na przełomie lat sytuacja się zmieniała. E30-tki taniały i zmieniała się docelowa grupa odbiorców. Dziś dzięki popularności modelu historia zatoczyła koło. Ceny zadbanych egzemplarzy wciąż rosną.

BMW 318i E30
Rocznik: 1988
Przebieg: 115316 km
Pojemność: 1796 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 115 KM

Nasze BMW, wyprodukowane w 1988 r., przejechało po włoskich drogach 115 tys. km. Odkupione od fana marki należącego do klubu ASI (Automotoclub Storico Italiano). Jest w świetnym stanie. Nadwozie w całości wciąż w pierwszym, fabrycznym lakierze Royalblau-metallic. Wszystkie szyby oryginalne z logo producenta i z tego samego rocznika (łącznie z czołową).

Wnętrze w latach świetności modelu było bardzo solidnie wykonane. Dzisiaj jest raczej archaiczne… i o to chodzi w klasykach. Nie zmieniło się natomiast jedno… sportowa pozycja za kierownicą. Nie ma wątpliwości, że kierowca jest tutaj na pierwszym miejscu i on „rządzi”. Prezentowane BMW ma wnętrze niemal w idealnym stanie. Brak jakichkolwiek śladów nadmiernego zużycia. Wszystkie elementy plastikowe bez zadrapań i zmatowień. Fotele nie wygniecione, nie wytarte. Kierownica, gałka zmiany biegów… wszystko wygląda jak nowe. Klimatyzacja w pełni sprawna.

Pod maską silnik 1.8 o mocy 115 KM. Przy lekkiej konstrukcji nadwozia wystarcza do sprawnego przemieszczania się z
punktu A do punktu B. Komora nie była przez nas myta. Założyliśmy jedynie nowe wygłuszenie. Stare skruszało z racji wieku.

Bagażnik również nie nosi śladów użytkowania. Osłona progu, wykładzina i zamki w idealnym stanie. Wyposażenie w pełni kompletne.

Podwozie naturalnie zabrudzone. Pozbawione jakichkolwiek oznak korozji. Silnik, skrzynia biegów oraz tylny most bez wycieków. Świeżo wymieniony olej oraz filtry.

Do samochodu jest kompletna dokumentacja wraz z czterema kluczykami i dwoma pilotami od alarmu. Ciekawostką jest rozbudowany i drogi jak na lata 80-te zestaw audio Alpine z pilotem oraz głośnikami Heco.

Kredyt na klasyka