BMW 320 Peters Tuning Cabrio E21 1981 – Warszawa

Pierwsze BMW serii 3, oznaczone kodem E21, nie wyjeżdżało z fabryki w Monachium jako kabriolet. Odpowiedniej konwersji nadwozia dokonywała między innymi zakłady BAUR lub inne manufaktury specjalizujące się w podobnych przeróbkach. Prezentowany egzemplarz został przebudowany przez firmę Peters Tuning. Pierwotnie samochód był po prostu dwudrzwiowym sedanem, który zjechał z taśmy montażowej w 1981 roku wyposażony w dwulitrowy, sześciocylindrowy silnik i pięciobiegową skrzynię biegów. Gdy fabryczna gwarancja dobiegła końca ówczesny właściciel zdecydował się by pojazd przeszedł odpowiednią metamorfozę. Oryginalny dach został odcięty, jednocześnie zastosowano dodatkowe wzmocnienia, który miały usztywnić karoserię. Przedział pasażerski chroni uszyty na wymiar softop oparty na specjalnie zaprojektowanym stelażu.

Ardor Auctions jest pierwszym w Polsce domem aukcyjnym zajmującym się klasyczną motoryzacją. Działając od siedmiu lat na europejskim rynku pojazdów zabytkowych zorganizowaliśmy kilkanaście aukcji w tradycyjnej formie oraz kilkadziesiąt licytacji online. Więcej informacji dotyczących naszej działalności i proponowanych form sprzedaży znajduje się na naszej stronie https://www.ardorauctions.pl/ w zakładce „o nas”. Mamy ogromną przyjemność zawiadomić Państwa, iż przeszliśmy do formuły aukcji otwartej, 14-dniowej z możliwością składania ofert on-line na naszej stronie.

Pojazd jest oferowany w formie aukcji otwartej, 14-dniowej z postąpieniem 1000 zł. Aukcja trwa od 22.08 do 05.09.2022. do godz. 17:00 i będzie przedłużana co 1 minutę w przypadku ofert składanych nie później niż o 17:00.

Link do aukcji: https://www.ardorauctions.pl/212-bmw-320-peters/

Cena wywoławcza: 90 000 zł
Opłata prowizyjna wynosi 5%.

BMW 320 PETERS TUNING CABRIO 1981
Numer nadwozia: WBAAH110XB7729986

Pierwsze BMW serii 3, oznaczone kodem E21, nie wyjeżdżało z fabryki w Monachium jako kabriolet. Odpowiedniej konwersji nadwozia dokonywała między innymi zakłady BAUR lub inne manufaktury specjalizujące się w podobnych przeróbkach. Prezentowany egzemplarz został przebudowany przez firmę Peters Tuning. Pierwotnie samochód był po prostu dwudrzwiowym sedanem, który zjechał z taśmy montażowej w 1981 roku wyposażony w dwulitrowy, sześciocylindrowy silnik i pięciobiegową skrzynię biegów. Gdy fabryczna gwarancja dobiegła końca ówczesny właściciel zdecydował się by pojazd przeszedł odpowiednią metamorfozę. Oryginalny dach został odcięty, jednocześnie zastosowano dodatkowe wzmocnienia, który miały usztywnić karoserię. Przedział pasażerski chroni uszyty na wymiar softop oparty na specjalnie zaprojektowanym stelażu.

Samochód trafił do Polski kilka lat temu w ręce pasjonata modelu, który podjął się renowacji tego niezwykle rzadkiego E21. Poza nowym lakierem i poszyciem dachu miękkiego, BMW zyskało efektowne felgi BBS oraz komplet foteli Recaro. Silnik nie wymagał remontu, gdyż samochód przejechał do tej pory niewiele ponad 117 000 km. Auto jest gotowe do regularnej eksploatacji, szczególnie zaś z odkrytym nadwoziem przy dobrej pogodzie. Dokładne liczby produkcyjne tej wersji nie są znane, ale szacuje się, że na drogach pozostało nie więcej niż kilkadziesiąt sztuk „Peters Cabrio”.

Dane techniczne:
Silnik: 2,0 l, R6
Moc: 122 konie mechaniczne
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 117 000 km