BMW 520i E28 ma wiele zalet. Zgrabna linia, piękna praca sześciocylindrowego silnika, tylny napęd, doskonałe właściwości jezdne i niska masa, dzięki której cechuje je doskonała lekkość prowadzenia. Produkowane od 1981 do 1987 roku następca modelu E12 dał się zapamiętać jako praktyczny sedany o wręcz sportowej charakterystyce. Tu zawieszenie jest jak na dzisiejsze standardy miękkie, ale pewność prowadzenia stoi na bardzo wysokim poziomie, a 125 koni zestawione ze skrzynią manualną znaczyło wówczas zdecydowanie więcej niż dziś. 520i to wersja z silnikiem M20B20LE zasilanym poprzez wtrysk mechaniczny. Samochód rozpędzić mógł się do 185 km/h, a pierszą setkę osiągał w czasie poniżej 12 sekund. To był popularny wbór – z tym silnikiem sprzedano ich 204448 sztuk. Pomimo tego, zadbanych egzemplarzy sziś na rynku jest ledwie garstka.
BMW 520i E28
Rocznik: 1984
Przebieg: 239000 km
Pojemność: 2000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 125 KM
BMW E28 sprowadzone ze Szwecji.
6 cylindrów, 125 koni, manual.
Mechanicznie bdb, pracuje równo, odpala „od strzała” 🙂
Możnaby przejrzeć zawieszenie, stuków nie słychać, ale niektóre gumy są już sparciałe po prostu.
Dość długo stał z powodu uszkodzonego sprzegla – w Polsce dostał całe nowe sprzęgło razem z pompą wody.
Samochód praktycznie cały w oryginalnym lakierze – 3 elementy były lakierowane powtórnie.
Wnetrze jak nowe. Brak przetarć, pęknięć. Jedynie można pokusić się o przepranie (na upartego). Podsufitka również w idealnym stanie.