BMW 540i Touring Individual E39 1998 – 70000 PLN – Wrocław

BMW w latach 90. zazwyczaj konfigurowane były w skromnych kolorach, jako samochody często szybkie, ale zawsze eleganckie. Nie każdy jednak pragnął pozostać w życiu niezauważony. Szwajcarski kierowca wyścigowy mający za sobą starty w Formule 3, Formule 2 i nawet w Formule 1, a także w Le Mans za kierownicą Porsche 962, założyciel zespołu Kessel Racing startującego w seriach Ferrari Challenge i FIA GT Championship, był barwnym ptakiem. Konfigurując swoje daily w 1998 roku, zdecydował się skorzystać z możliwości, jakie dawał program zamówień specjalnych. Jego BMW 540i Touring otrzymało niezwykle rzadko zamawiany lakier 490 Santorinblau, a we wnętrzu skórę Nappa i fioletowe dekory. Po zakupie poddał auto tuningowi, dzięki czemu było szybsze od seryjnej specyfikacji i z pewnością lepiej brzmiało. Klasykagatunku.pl długo polowała na ten egzemplarz, bo od pierwszego kontaktu do zakupu minęło aż 6 lat. Teraz, po kolejnych 5 latach, auto zostało wystawione na sprzedaż. Jest absolutnie jedyne w swoim rodzaju.

BMW 540i Touring Individual E39
Data produkcji: 02.04.1998
Pojemność silnika: 4398 ccm
Moc: 286 KM (210 kW) – seryjna, obecna nieznana
Przebieg: 269,596 km
Skrzynia biegów: automatyczna

Przedmiotem sprzedaży jest BMW 540i serii e39 w kolorze „490 Sonderlackierung Santorinblau” z szarą skórzaną tapicerką „Vollleder Nappa Grau”. Samochód sprowadzony z Montagnola, Szwajcaria od spadkobiercy pierwszego właściciela. Zachowany w bardzo dobrym stanie z normalnymi śladami użytkowania i upływu czasu.

Szwajcarski kierowca wyścigowy Loris K., nie mógł mieć zwykłego BMW. Do swojej willi w Montagnola nad jeziorem Lugano w 1998 roku zamówił 540i Touring w wyjątkowej kombinacji kolorystycznej. Cały samochód został wykonany jako „Sonderwunsch” na jego życzenie. Lakier i wnętrze z palety BMW Individual. Niesamowite naturalne drewno w kolorze fioletowym wykonane na życzenie. Następnie po odbiorze nowego pojazdu w Dingolfing właściciel wykonał następujące zmiany: montaż tuningowych amortyzatorów i sprężyn, sportowe katalizatory i sondy, felgi włoskiej firmy Fondmetal z szerokimi rantami. Właściciel osobiście (był konstruktorem silników) rozebrał silnik, wykonał obróbkę głowic oraz wymienił wałki rozrządu. Powstała tylko jedna sztuka BMW e39 w takiej konfiguracji. Samochód był użytkowany regularnie w latach 1998-2010, a następnie po śmierci właściciela stał. Pierwszy raz widzieliśmy ten pojazd w 2014, a w 2020 udało się nam go odkupić. Po latach wciąż jeździ fenomenalnie i wygląda zupełnie inaczej niż pozostałe, „szare” egzemplarze…

Nadwozie zachowane w dobrym stanie, bez widocznych uszkodzeń, jednak z różnymi drobnymi śladami użytkowania. Nie ma żadnej widocznej korozji w typowych dla e39 miejscach. Spód i wnęki nadkoli w bardzo ładnym stanie, wolne od nalotu rdzy czy uszkodzeń. Lampy i listwy zewnętrzne w bardzo dobrym stanie.

Wnętrze jest kompletne, z minimalnymi drobnymi śladami użytkowania. Skórzana tapicerka jest bardzo zadbana, prezentuje się wciąż świetnie. Kierownica i wybierak biegów są w idealnym stanie, bez uszkodzeń czy nadmiernego zużycia. Dekory drewniane wewnętrzne wciąż ładne bez rys czy widocznych uszkodzeń. Komplet fabrycznych dywaników welurowych. Plastiki wnętrza nie posiadają zarysowań czy pęknięć. Elektryka foteli sprawna. Podsufitka nie odkleja się.

Alufelgi w idealnym stanie. Komplet dobrych opon letnich.

Wykonane prace w naszych rękach:
– wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem (4 razy od momentu zakupu pojazdu przez nas), obecnie zalany olej Millers 5w-40 wymiana w dniu 08.05.2025,
– nowe filtry powietrza i kabiny,
– nowe siłowniki maski OE BMW,
– nowy filtr paliwa i przewody gumowe,
– nowa pompa wody i termostat,
– wymiana uszczelek pokryw zaworowych,
– czyszczenie zbiornika paliwa, sprawdzenie pompy,
– nowy kompresor klimatyzacji oryginał BMW, osuszacz, pełny serwis układu, wymiana o-ringów i napełnienie nowym czynnikiem, ozonowanie wnętrza (razem 2600 zł w wyspecjalizowanym warsztacie),
– nowe świece zapłonowe,
– wyważenie kompletu kół,
– zakup różnych drobnych elementów w ASO BMW (ok. 4000 zł razem),
– nowe pióra wycieraczek,
– pełna regeneracja przednich lamp xenon (1200 zł w wyspecjalizowanym warsztacie),
– wymiana płynu wspomagania, płukanie układu,
– wymiana oleju w skrzyni automatycznej wraz z filtrem i uszczelką miski,
– nowy akumulator grudzień 2024,
– kompleksowe polerowanie lakieru i zabezpieczenie powłoką ceramiczną kwiecień 2025.

Gwarantujemy prawdziwość przebiegu w każdym z naszych samochodów.

Cena wynosi 70’000,- PLN. Pojazd przygotowany do rejestracji w RP. Sprzedaż na podstawie faktury VAT-marża. Kupujący zwolniony z podatku PCC-3 po zakupie. Zostanie wydany z pełnym bakiem paliwa.

Możliwy transport pod dowolny adres.

Ask for export price for international buyers outside Poland.

Payment in any currency possible, cash or bank transfer, also crypto. Shipping to any country possible. We speak English. Wir sprechen Deutsch. Parliamo Italiano. Мы говорим по-русски.

Telefon: +48 507 433 488 lub +48 503 434 503
Miejscowość: Wrocław
Zapytania mailowe prosimy kierować pod info@klasykagatunku.pl