Design serii 7 E65 jest tak ekscentryczny, że gdyby Salvador Dali dalej żył, to z pewnością woziłby swojego mrówkojada właśnie flagową limuzyną BMW. Odważny projekt Chrisa Bangle’a polaryzuje opinie, ale ma wielu miłośników. Mimo kontrowersyjnego wyglądu, E65 doskonale spełniło swoje zadanie i pomogło wejść BMW w XXI wiek, zarówno stylistycznie, jak i technologicznie. Mała rewolucja dokonała się także we wnętrzu serii 7. Brak charakterystycznego pochylenia konsoli w stronę kierowcy, kolumnowy wybierak skrzyni biegów, e-brake w formie przycisku, sterowanie foteli przesunięte na bok podłokietnika. Bawarczycy porzucili klasyczne reguły projektowania kokpitu i postawili na barokowy przepych, łącząc luksus i nowoczesne technologie. Był to także pierwszy samochód produkcyjny, w którym zastosowano system multimedialny iDrive. Ten egzemplarz to nieco wygładzona już poliftowa wersja. Zwraca uwagę doskonałym stanem zachowania, co jest między innymi efektem minimalnego przebiegu 43,5 tys. km.
BMW 750i E65
Rocznik: 2007
Przebieg: 43553 km
Pojemność: 4799 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 367 KM
Nasz egzemplarz to poliftowe 750i z końcówki produkcji, dokładnie 2007 r. Pierwsza rejestracja nastąpiła rok później. Pochodzi z Japonii i przejechał zaledwie 43553 km. Wszystkie szyby są oryginalne, a lakier posiada fabryczne wartości na całym nadwoziu. Czarny kolor Saphirschwarz mettalic doskonale pasuje do licznych chromów i tonuje przyciągający wzrok design auta.
Jak na pełnowymiarową limuzynę przystało, seria 7 oferuje ponadprzeciętny komfort i wygodę każdemu z pasażerów. W tym egzemplarzu uwagę zwraca doskonały stan wnętrza. Skóry są niemal idealne. Matowe i miękkie w dotyku, bez przetarć i przebarwień, a przyciski nie noszą śladów zużycia. Bogate wyposażenie jest w pełni sprawne, czego niestety nie można powiedzieć o wszystkich E65…
Zaglądając do bagażnika odkryjemy, że “Bangle Butt” stanowi nie tylko ciekawy element stylistyczny nadwozia, ale też pozwolił projektantom zwiększyć pojemność kufra – wynosi ona aż 500 l. Wyposażenie bagażnika w pełni kompletne i nigdy nie użyte. Tyczy się to również koła zapasowego.
Za napęd Beemki odpowiada 367-konne V8 o pojemności 4,8 l. Dzięki niemu E65 rozpędza się od 0 do 100 km/h poniżej 6 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Silnik pracuje równo, skrzynia nie szarpie i płynnie zmienia przełożenia.
Podwozie wyjątkowo czyste i w bardzo dobrym stanie. Brak oznak zużycia lub korozji na którymkolwiek z elementów. Cały napęd jest oczywiście wolny od wycieków i uszkodzeń.