Design serii 7 E65 jest tak ekscentryczny, że gdyby Salvador Dali dalej żył, to z pewnością woziłby swojego mrówkojada właśnie flagową limuzyną BMW. Odważny projekt Chrisa Bangle’a polaryzuje opinie, ale ma wielu miłośników. Mimo kontrowersyjnego wyglądu, E65 doskonale spełniło swoje zadanie i pomogło wejść BMW w XXI wieku, zarówno stylistycznie, jak i technologicznie.
BMW 750i E65
Rocznik: 2008
Przebieg: 86530 km
Pojemność: 4799 cm3
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 367 KM
Nasz egzemplarz to poliftowe 750i z końcówki produkcji, dokładnie 2008 r. Pochodzi z Japonii i przejechało 86530 km. Czarny kolor doskonale pasuje do licznych chromów i tonuje przyciągający wzrok design auta.
Mała rewolucja dokonała się także we wnętrzu serii 7. Brak charakterystycznego pochylenia konsoli w stronę kierowcy, kolumnowy wybierak skrzyni biegów, e-brake w formie przycisku, sterowanie foteli przesunięte na bok podłokietnika. Bawarczycy porzucili klasyczne reguły projektowania kokpitu i postawili na barokowy przepych, łącząc luksus i nowoczesne technologie. Był to także pierwszy samochód produkcyjny, w którym zastosowano system multimedialny iDrive.
W tym egzemplarzu pomimo 86 tys. przebiegu uwagę zwraca doskonały stan wnętrza. Skóry są matowe i miękkie w dotyku, a przyciski niezużyte. Bogate wyposażenie jest w pełni sprawne, czego nie można powiedzieć o wszystkich E65.
Jak na pełnowymiarową limuzynę przystało, seria 7 oferuje ponadprzeciętny komfort i wygodę każdemu z pasażerów.
Zaglądając do bagażnika odkryjemy, że “Bangle Butt” stanowi nie tylko ciekawy element stylistyczny nadwozia, ale też pozwolił projektantom zwiększyć pojemność kufra – wynosi ona aż 500 l. Dodatkowo auto posiada akcesoryjną mate bagażnika i drugi komplet gumowych dywaników.
Za napęd Beemki odpowiada 367-konne V8 o pojemności 4,8 l. Dzięki niemu E65 rozpędza się od 0 do 100 km/h poniżej 6 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Silnik pracuje równo, skrzynia nie szarpie. Cały napęd jest wolny od wycieków i uszkodzeń.
Podwozie czyste i w bardzo dobrym stanie. Brak oznak zużycia lub korozji na którymkolwiek z elementów.
Reflektory zostały przystosowane do ruchu prawostronnego, radio ma zmienione częstotliwości na europejskie, założony nowy akumulator. Wraz z autem etui z kompletem dokumentów + 3 kluczyki. BMW jest zarejestrowane w Polsce, z aktualnym badaniem technicznym i w pełni przygotowane do dalszej jazdy.