BMW M 635 CSi Dinan Turbo 1984 – 330000 PLN – Warszawa

Stworzone przez BMW Motorsport Gmbh BMW M 635 CSi wyróżniało się nie tylko muskularną sylwetką, lecz przede wszystkim rewelacyjnym prowadzeniem i solidną dawką mocy. Jego silnik generuje seryjnie 286 KM i jest to jednostka o rodowodzie wyścigowym, pochodząca wprost w kultowego modelu M1, wykorzystująca technologię czterech zaworów na cylinder, podwójnego wałka rozrządu w głowicy i sześciu indywidualnych przepustnic z krótkimi kanałami dolotowymi. Dodatkowo zastosowano manualną skrzynię Getrag i dyferencjał o ograniczonym poślizgu, nadwozie obniżono i usztywniono, wzmocniono hamulce i zastosowano głębiej profilowane fotele oraz zewnętrzny body kit, szersze felgi i opony. Między 1984 a 1989 rokiem zbudowano ich jedynie 5855 sztuk i jest to aktualnie jeden z najszybciej drożejących youngtimerów. Ten oferowany w ogłoszeniu egzemplarz został pierwotnie sprowadzony z Europy do USA, przystosowany do tamtejszych przepisów ruchu, aby po latach ponownie wrócić do Europy. Zanim w USA ukazało się BMW M6, miłośnicy modelu E24 w Stanach Zjednoczonych nie mieli łatwego życia. Najmocniejsza amerykańska wersja – 633 CSi – generowała zaledwie 181 KM, stąd gdy na europejskim rynku debiutowało BMW M635 CSi, zza Oceanu wzdychano z zazdrością. Pierwszy właściciel tego egzemplarza sprowadził go w 1984 roku z Europy. Samochód uzyskał prędkościomierz skalowany w milach na godzinę, światła obrysowe i… po latach okazało się, że mocy wciąż jest mało. BMW w 2001 roku, przy przebiegu 130434 mil, trafiło do legendarnego kalifornijskiego tunera BMW – firmy Dinan – gdzie otrzymało pełen pakiet modyfikacji wraz z turbosprężarką, intercoolerem, nowym zawieszeniem, układem napędowym itp.

BMW M 635 CSi Dinan Turbo
Rocznik: 1984
Przebieg: 133.000 mil
Pojemność: 3500 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 525 KM

Cena: 330000 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka
– elektryczne szyby
– elektryczny szyberdach
– system spryskiwaczy reflektorów
– dwuczęściowe aluminiowe felgi BBS RC
– klimatyzacja
– system audio ze wzmacniaczem i zmieniarką

Wszystkie modyfikację są udokumentowane w postaci faktur (modyfikacje kosztowały ponad 45.000 USD). Według zapewnień Dinan Engineering ta wersja samochodu M 635 CSI poddana w tak dużym zakresie modyfikacji powstała prawdopodobnie wyłącznie jedna na świecie. Wynik hamowania w 2017 roku w Warszawie wykazał 525 KM i 710 Nm. Samochód posiada pierwszy lakier, za wyjątkiem jednego elementu. Przez cały okres użytkowania samochód był w Kalifornii, USA, w 2015 roku został przywieziony do Polski. Samochód jest po pełnym serwisie olejowo-filtrowym, posiada nowe opony Toyo Proxes R1R (drogowa wersja torowych Slicków).

Podsumowując – BMW M635 CSI Dinan Turbo to unikat, zachowany na dodatek w wyśmienitej formie.
Egzemplarz oferowany ma jedynie 133 tys. mil przebiegu.

BMW M635CSi Dinan Turbo
VIN/Serial WBAEE310001051092
Prod.date: 1984-11-02
Moc 525 KM
Moment obrotowy 710 Nm
Prędkość maksymalna: sporo ponad zakres licznika (240 km/h)

Telefon: +48 791 574 494
Miejscowość: Warszawa