XXI wiek to nowy język stylistyczny marki BMW i o ile seria 7 spotkała się z mocną krytyką, to BMW Z4 wzbudziło o wiele więcej entuzjazmu. Auto debiutowało jesienią 2002 roku, było większe i wygodniejsze niż poprzednik, i tak samo jak Z3, narodziło się jako Roadster. Projekt Chrisa Bangle i Andersa Warminga był zdecydowanie nieszablonowy, atrakcyjny i nowoczesny. Wspaniałe proporcje z długą maską i fotelem kierowcy osadzonym niemal przy tylnej osi to jest to, co tygrysy lubią najbardziej. Wersja 3.0i była tą mocniejszą z dwóch debiutujących i wraz z niezwykle sztywną karoserią zapewniła emocje i uśmiech na twarzy każdego kierowcy. Egzemplarz z przebiegiem zaledwie 20 tys. km może i dziś cieszyć jak nowy.
BMW Z4 3.0i Roadster E85
Data produkcji: 2005
Pojemność silnika: 2979 cm3
Moc: 231 KM
Przebieg: 20451 km
Skrzynia biegów: automatyczna
Przedmiotem sprzedaży jest BMW Z4 E85 pochodzące z Japonii.
Nasz egzemplarz napędzany jest silnikiem 3.0i o mocy 231KM połączonym ze skrzynią biegów SMG.
Od 2003r. auto przejechało zaledwie 20 tys. km co sprawia, że jest w świetnej kondycji zarówno wizualnej jak i mechanicznej. Przebieg potwierdzony japońskim certyfikatem JEVIC.
Lakier posiada fabryczne wartości na wszystkich elementach. Szyby oryginał BMW.
Wnętrze zadbane noszące minimalne ślady użytkowania. Skóry bez przetarć i przebarwień. Akcesoryjne dywaniki M-power niemal idealne.
Elementy wyposażenia w pełni sprawne. Dach składa się i rozkłada bez najmniejszego problemu.
Silnik to znana wszystkim jednostka 3.0i generująca 231KM. W tak małym i lekkim pojeździe z napędem na tylną oś daje na prawdę zadowalające osiągi i frajdę z jazdy.
SMG działa poprawnie, zmienia przełożenia bez najmniejszych problemów zarówno dźwignią jak i łopatkami przy kierownicy.
Dodatkowo pod maską w miejsce oryginalnej obudowy filtra powietrza zamontowany został dedykowany AirBox K&N Gruppe M.
Układ wydechowy zmieniony na odpowiednik z tzw. kwasówki. Pięknie brzmi, nie męcząc przy tym podczas jazdy.