Archiwum kategorii: BMW

BMW 730i E32 1987 – SPRZEDANE

BMW 730i E32 to jedna z najciekawszych konstrukcji, jakie przyniosły nam lata 80-te. Samochód o wymiarach nieskromnych, jednak zamknięty w eleganckich liniach narysowanych przez włoską rękę Ercoli Spada pozostaje wciąż wzorowo proporcjonalny. Pokochać je można również zza kierownicy, kiedy czaruje gładką pracą silnika, skrzyni biegów i zawieszenia, jednocześnie zdając się być mniejszym i bardziej zwartym, niż wskazywałyby na to jego gabaryty. Choć to limuzyna – czuć, że została stworzona z myślą o kierowcy i jego przyjemności. Duża liczba wyprodukowanych egzemplarzy pozwala nam wciąż znaleźć na rynku zadbany egzemplarz za nieduże pieniądze, jak choćby ten, który długoletniemu pierwszemu właścicielowi – niemieckiemu emerytowi – zawdzięcza mały przebieg, ale i drobne obcierki.
Czytaj dalej BMW 730i E32 1987 – SPRZEDANE

Alpina B7 Turbo Coupe/1 1986 – SPRZEDANA

Alpina B7 Turbo Coupe/1 wprowadziła bawarskie coupe w zupełnie nowy wymiar. Ówczesna prasa opisywała, że samochód przyspiesza jak odrzutowiec… i miała ku temu podstawy. Jej turbodoładowana 3,5-litrowa jednostka osiągała 330 KM i 509 NM momentu obrotowego, co w połowie lat 80-tych było wartością odpowiadającą jedynie supersamochodom. W takiej konfiguracji zbudowano jedynie 110 sztuk, co czyni z niej dziś kolekcjonerski rarytas. Samochód został sprzedany za ok. 200 tys. PLN.
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo Coupe/1 1986 – SPRZEDANA

BMW 2002 1974 – SPRZEDANE

Jego sylwetka zdaje się być dość popularna i zwyczajna, jednak to rajdowe BMW 2002 to prawdziwy unikat. To jeden z dwóch egzemplarzy zbudowanych przez BMW Motorsport na przełomie 1974/75 z wykorzystaniem czterocylindrowej jednostki M12/7 wywodzącej się z Formuły 2. Jego dwulitrowy wolnossący silnik gotowy był osiągać imponujące 285 KM przy 10 tys. obr./min. Bliźniaczy egzemplarz był przygotowany do wyścigów i wygrał klasę w 24h Le Mans, ten licytowany podbijał rajdowe trasy, a za jego kierownicą zasiadali Achim Warmbold, Bjorn Waldegaard i Ari Vatanen. Pilotem tego pierwszego był obecny prezes FIA, Jean Todt. Na liczniku rajdówki widnieje aktualnie 11 tys. km, po kilkunastu latach przechowywania samochód został ponownie przygotowany do jazdy, a jego silnik dla zwiększenia trwałości ma obniżone maksymalne obroty do 7500 obr./min (przy których osiąga 239 KM). BMW zostało sprzedane za imponującą kwotę ok. 697 tys. PLN (wliczając prowizję domu aukcyjnego).
Czytaj dalej BMW 2002 1974 – SPRZEDANE

BMW M3 Sport Evolution E30 1990 – SPRZEDANE

BMW M3 Sport Evolution E30 powstało w 600 egzemplarzach i wieńczyło karierę szczególnego modelu w historii marki. Zbudowane aby pobić na torach wyścigowych konkurencję w postaci Mercedesa 190E 2.3 Cosworth, BMW M3 wygrało największą ilość zawodów samochodów turystycznych w historii. Model Sport Evolution był produkowany od grudnia 89. do marca 90. – to ostatni z trzech homologacyjnych modeli Evo, zawierający najbardziej dopracowane modyfikacje. Wolnossący silnik 2,5 l oferował już w wersji cywilnej 238 KM przy 7000 obr./min. Z zewnątrz M3 Sport Evo wyróżniało się nowym ospojlerowaniem, zmienionym grillem, powiększonymi wnękami kół i obniżonym zawieszeniem. We wnętrzu uwagę zwracają rozłożyste fotele Recaro, tu w ogłoszeniu pokryte opcjonalną skórą Nappa. Ten piękny egzemplarz ma 70 tys. km przebiegu, dodatkowe wyposażenie w postaci klimatyzacji i elektrycznych szyb, bezwypadkową historię i w pełni oryginalny lakier. Taki stan zachowania dla tego modelu to prawdziwa rzadkość.
Czytaj dalej BMW M3 Sport Evolution E30 1990 – SPRZEDANE

BMW 850 CSi E31 1995 – SPRZEDANE

Magiczną literę „M” na 12-cylindrowym silniku odnajdziemy wyłącznie w tym modelu. BMW 850 CSi E31 to najwyższa specyfikacja bawarskiego coupe, o silnym potencjale kolekcjonerskim. To jedna z zaledwie 1510 wyprodukowanych sztuk, wyposażona w manualną skrzynię o sześciu przełożeniach i gwarantująca 380 KM nieposkromionej mocy. Na osiągi z pewnością nikt tu nie będzie narzekać… a dodatkowym atutem z pewnością jest niezwykle elegancka jasna skórzana tapicerka. Nappa Lotosweiss była opcją dostępną wyłącznie dla najwyższego modelu i wyposażono w nią jedynie 80 wyprodukowanych egzemplarzy. W zestawieniu z lakierem Orientblau Metallic – to jedna z 12 sztuk w takiej kombinacji.
Czytaj dalej BMW 850 CSi E31 1995 – SPRZEDANE

BMW Z3 Coupe 1999 – SPRZEDANE

Powstało w jedynie 6995 sztukach, lecz tylko nieliczne zostały sprzedane w Polsce… a to jest jedno z nich. BMW Z3 Coupe to wybór indywidualistów, ceniących sobie niepowtarzalną sylwetkę, dużą ilość mocy i doskonałe właściwości jezdne. Dodatkowo wrażenia z jazdy potęguje umieszczenie tu fotela kierowcy niemal nad tylną osią, co powala dobrze wyczuć samochód w kontrolowanym poślizgu. Choć to stosunkowo młoda propozycja, nikt nie powinien mieć wątpliwości, że stanie się w przyszłości cenionym klasykiem. Ten egzemplarz nie jest tani, lecz za to co dobre zawsze warto zapłacić więcej. Sprawdzona historia i niski przebieg to zawsze ważne argumenty.
Czytaj dalej BMW Z3 Coupe 1999 – SPRZEDANE

BMW M 635 CSi 1985 – SPRZEDANE

Silnik pochodzący z kultowego M1 już za młodu uczynił z niego niezwykle poszukiwaną wersję. Stworzone przez BMW Motorsport Gmbh BMW M 635 CSi wyróżniało się nie tylko bardziej muskularną sylwetką, lecz przede wszystkim rewelacyjnym prowadzeniem i zawsze wystarczającą dawką mocy. Licytowany egzemplarz ma niespełna 125 tys. km przebiegu. Przez lata przechodził z rąk do rąk, z kolekcji do kolekcji, lecz miał to szczęście, że każdy właściciel wiedział, jak dobrze zadbać o samochód. BMW do dziś zachowane jest w rewelacyjnym i w pełni oryginalnym stanie. Cena sprzedaży: 32188 euro (ok. 130000 PLN).
Czytaj dalej BMW M 635 CSi 1985 – SPRZEDANE

BMW E9 3.0 CSL 1972 – SPRZEDANE

BMW E9 3.0 CSL jest legendą, ekstremalną wersją kultowego coupe, zbudowaną by uzyskać homologację wyścigowej wersji. Egzemplarz licytowany przed Auctionatę w Berlinie wymaga prac renowacyjnych, lecz został uruchomiony i może poruszać się o własnych siłach. Samochód posiada nieoryginalną jednostkę – silnik M88/3 modelu M635CSi/M5, który zapewnia moc wyższą o 86 KM i  gwarantuje niesamowite emocje. Stan samochodu określony jest na popularną „czwórkę”. a szacowana wycena opiewała na kwotę 80 tys. euro. Na aukcji uzyskano nieco więcej – 92850 euro (wliczając prowizję i VAT), czyli ok. 374 tys. PLN.
Czytaj dalej BMW E9 3.0 CSL 1972 – SPRZEDANE

BMW 850Ci E31 1991 – SPRZEDANE

Dyskretne malowanie, delikatnie obniżone zawieszenie, idealny wzór felg. Przepis firmy Alpina na BMW 850Ci E31 bez wątpienia należy do niezwykłych. W ogłoszeniu samochód w pięknym stanie wizualnym, z niskim przebiegiem, pochodzący z rynku japońskiego. Po sprowadzeniu przeszedł już kompletny serwis, co pozwala w pełni cieszyć się nim od razu po zakupie.
Czytaj dalej BMW 850Ci E31 1991 – SPRZEDANE

BMW 2800 CS E9 1970 – SPRZEDANE

BMW 2800 CS E9 ma styl, klasę i wciąż nieprzyzwoicie niskie ceny, szczególnie jeżeli mówimy o samochodach do renowacji. Ten z ogłoszenia wymaga delikatnego zmrużenia powiek by zobaczyć go w pełnej krasie, lecz połączenie czerwonego lakieru z chromami, koniakowym wnętrzem i efektownym wzorem felg ma duży potencjał. BMW E9 to projekt który dzięki zindywidualizowanej ręcznej produkcji w zakładach Karmann’a stawia wysokie wymagania przy blacharskiej odbudowie, lecz szczęśliwie fachowców w branży mamy w Polsce jednych z najlepszych na świecie. Zestawiając z kultowym modelem Porsche 911 wzrost ceny BMW 2800 CS E9 w ostatnich 5 latach to jedynie 16% vs. ok. 200-300%. To pewny zysk, jeżeli projekt odbudowy powierzony zostanie we właściwe ręce.
Czytaj dalej BMW 2800 CS E9 1970 – SPRZEDANE