Archiwum kategorii: BMW

BMW 2002 Turbo 1974 – SPRZEDANE

BMW 2002 Turbo dzierży tytuł pioniera wśród seryjnie produkowanych samochodów z turbodoładowanym silnikiem. To rasowy samochód sportowy, który perfekcyjnie udowadniał, że 4 cylindry mogą wystarczyć do wszystkiego. Jego silnik o kodzie fabrycznym M31 powstał na bazie bloku silnika M10 – tego samego, który posłużył za podstawę do zbudowania najmocniejszej jednostki w historii Formuły 1, napędzającej bolid Brabham BT50 mocą blisko 1500 KM. W zgrabnym nadwoziu 02 silnik oferował 170 KM i przyspieszenie do setki w 6,9 s. BMW 2002 Turbo powstało w zaledwie 1672 sztukach i jest dziś łakomym kąskiem dla wszystkich miłośników marki. Przedstawiony egzemplarz został sprzedany za ponad 80 tys. euro – imponująca suma!
Czytaj dalej BMW 2002 Turbo 1974 – SPRZEDANE

BMW M1 1981 – USA

BMW wyprodukowało wiele doskonale jeżdżących maszyn, lecz tylko jedna z nich zaliczana jest do elitarnej grupy supersamochodów – BMW M1. Koncepcja samochodu, który miał pokonać Porsche w Le Mans powstała w Niemczech, lecz realizację projektu zlecono Włochom. Za stylistykę odpowiadało studio Ital Design, za produkcję – Lamborghini. Po zmontowaniu pierwszych prototypów Niemcy zerwali współpracę, przewożąc gotowe już nadwozia do firmy Baur, a następnie na finalny montaż do nowo utworzonego działu M Motorsport. W ten sposób powstały 399 sztuki w wersji drogowej i 54 w wersji Procar, dedykowanej do wyścigów. Ta licytowana na wyspie Amelia ma najbardziej popularny biały kolor i zaledwie 7600 mil przebiegu. Spodziewana cena – powyżej półtora miliona złotych.
Czytaj dalej BMW M1 1981 – USA

BMW 318i Convertible E36 1997 – SPRZEDANE

Po szeregu lat walki z trudnym wizerunkiem, BMW E36 staje się ciekawym youngtimerem, szczególnie gdy mówimy o ładnie zachowanym egzemplarzu w ciekawej wersji i bogatym wyposażeniu. BMW 318i Convertible E36 wyposażone w opcjonalny hardtop może służyć zarówno jako całoroczny środek transportu, jak i elegancki kabriolet na słoneczne dni. To tani w zakupie i eksploatacji samochód, który pozwala sprawiać radość czterem osobom jednocześnie.
Czytaj dalej BMW 318i Convertible E36 1997 – SPRZEDANE

BMW M5 E28 1988 – SPRZEDANE

Z trzech wyposażonych w 3,5 litrowy silnik BMW E28 to jedno jest szczególnie warte uwagi. Pierwsza M-piątka narodziła się w tej karoserii i została zbudowana jedynie w 2191 egzemplarzach. W odróżnieniu od pierwszego projektu M-Motorsport, M1, to ten 4-drzwiowy sedan okazał się być przełomowy, łącząc fantastyczne osiągi i prowadzenie z pełną użytecznością na co dzień. Z pewnością czeka go świetlana przyszłość jako klasyka… tymczasem na ebay’u został wylicytowany za 14601 USD (ok. 54000 PLN).
Czytaj dalej BMW M5 E28 1988 – SPRZEDANE

BMW 3.0 CSL E9 1973 – SPRZEDANE

BMW 3.0 CSL zostało stworzone jako produkcyjny egzemplarz dla uzyskania homologacji do startów w ETCC. Choć w pierwszej wersji wizualne różnice były dość subtelne, najważniejszą było zrzucenie 200 kg z masy, dzięki zastosowaniu aluminiowych paneli i bocznych szyb z poliwęglanu. Wyścigowy rywal Porsche 911 2.7 RS nie osiąga jeszcze takich cen, jak konkurent ze Stuttgartu… choć uzyskane na Retromobile 110 tys. euro (+ prowizja) za jeden z 929 wyprodukowanych egzemplarzy i tak może robić wrażenie.
Czytaj dalej BMW 3.0 CSL E9 1973 – SPRZEDANE

BMW Z8 2000 – SPRZEDANE

Połączenie mocnego silnika, doskonałej mechaniki i fantastycznej retro stylistyki błyskawicznie wyniosły BMW Z8 na orbitę zainteresowań kolekcjonerskich. To samochód, który fenomenalnie się prowadzi, choć z powodu swojej szybko rosnącej wartości coraz mniej właścicieli ma odwagę w pełni wykorzystywać jego dynamiczne możliwości. Utrzymany w kolekcjonerskim stanie roadster sprzedany został za 184800 euro (+ prowizja), czyli sumę wyższą, niż pierwszy i jedyny właściciel uiścił ledwie piętnaście lat temu w salonie.
Czytaj dalej BMW Z8 2000 – SPRZEDANE

Alpina B7 Turbo Coupe 1981 – SPRZEDANA

Alpina B7 Turbo Coupe była pierwszą konwersją 6-tki wykonaną przez kultowego niemieckiego tunera. Odprężony 3-litrowy silnik dzięki turbodoładowaniu pod ciśnieniem 0,9 bar uzyskał 299 KM, co w połączeniu z manualną skrzynią biegów pozwalało na przyspieszenie do pierwszej setki w ok. 6 s. W ogłoszeniu pięknie zadbana sztuka od pierwszego właściciela, będąca jedną z 313 egzemplarzy wszystkich generacji, zbudowanych w latach 1978-88.
Czytaj dalej Alpina B7 Turbo Coupe 1981 – SPRZEDANA

BMW 316 E21 1980 – SPRZEDANE

Posiadanie klasyka w stanie “jak nowy” należy do najwspanialszych doświadczeń motoryzacyjnych, niezależnie od tego, jak skromnym jest modelem. BMW 316 E21 posiada co prawda tylko cztery cylindry, lecz i tak gwarantuje osiągi, o których właściciele polskich pojazdów z epoki PRLu mogli tylko pomarzyć. Cena? Cóż, u niemieckiego dealera za podobny egzemplarz można zostawić zawsze podobną kwotę, ale w euro.
Czytaj dalej BMW 316 E21 1980 – SPRZEDANE

BMW 750i E38 1995 – SPRZEDANE

BMW 750i E38 było potężnym ciosem wymierzonym w Mercedesa. O ile W140 wyglądało jak twierdza, to dopiero nowa siódemka udowodniła, że samochód może połączyć komfort ze sportowym stylem, a elegancję – z ponadprzeciętnymi osiągami. Z pomocą przyszła tu topowa, bezkompromisowa jednostka V12 połączona ze skrzynią automatyczną, która nigdy nie pozwalała wspinać się jej na wysokie obroty. Nigdy nie było takiej potrzeby – w kabinie spokój i cisza – pod maską delikatny pomruk. Po wyłączeniu kontroli trakcji bez problemu można tu usmażyć tylne opony… i nawet tego nie zauważyć. W ogłoszeniu zadbany egzemplarz ze Szwajcarii.
Czytaj dalej BMW 750i E38 1995 – SPRZEDANE

BMW M3 E30 1988 – SPRZEDANE

BMW M3 E30 zostało stworzone, by jeździć szybko. Poprawione zarówno aerodynamicznie, jaki i mechanicznie powstało, by stawić czoło konkurencji z silnikami Coswortha. W efekcie zbudowano najbardziej utytułowany samochód w historii wyścigów samochodów turystycznych. Sukcesom na torach towarzyszyły te w salonach sprzedaży… zamiast początkowo planowanych 5 tysięcy, powstało ich 16202. W ogłoszeniu – niewiarygodnie zachowany egzemplarz z niskim przebiegiem. To zadziwiające, że ktoś tak doskonale jeżdżący wóz po prostu schował w garażu na długie lata.
Czytaj dalej BMW M3 E30 1988 – SPRZEDANE