Archiwum kategorii: Bugatti

Bugatti Type 57S Cabriolet 1937 – SPRZEDANE

Bugatti Type 57S to druga seria osławionego Type 57, sportowego samochodu zaprojektowanego przez Jean’a Bugatti. Jego ośmiocylindrowy, rzędowy silnik otrzymał turbosprężarkę i suchą miskę olejową, która pozwoliła uzyskać niższy środek ciężkości. Krótsze i niższe nadwozie, a także niżej zamontowana chłodnica, pozwoliły poprawić aerodynamikę. Był to urodzony zwycięzca, który zdobywał kolejne Grand Prix, a ponadto ustanawiał rekordy na około 14 różnego rodzaju imprezach sportowych, w tym rekord średniej prędkości 85.07 mph w prestiżowym wyścigu 24h Le Mans. Type 57S był dostępny w trzech formach nadwozi: roadster’a, coupe Atalante oraz ultra-rzadkiego coupe Atlantic (które jest jednym z najbardziej pożądanych i cennych samochodów na Ziemi). Nadwozia coupe stanowiły około 20 egzemplarzy z 42 powstałych samochodów. Wiele z pozostałych sprzedane zostało jako jeżdżące podwozia, do których karoserie budowały takie firmy, jak Gangloff, Corsica, Letourneur et Marchand czy Vanvooren. Na aukcji wystawiony został egzemplarz z nadwoziem stworzonym przez Vanvooren, francuską manufakturę, która miała w swoim portfolio takie marki, jak Hispano-Suiza, Bugatti, Rolls-Royce czy Bentley. Nadwozie o numerze 57513 jest jednym z czterech kabrioletów zbudowanych przez Vanvooren do Type 57S i jednym z trzech znanych, które przetrwały do dziś. Fascynujący jest fakt, że ten 80-letni samochód zachował w pełni oryginalny stan i nigdy nie był restaurowany. To prawdziwe dzieło sztuki sprzedane zostało za 7,7 mln dolarów, a więc około 31,3 mln złotych.
Czytaj dalej Bugatti Type 57S Cabriolet 1937 – SPRZEDANE

Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 2013 – SPRZEDANY

Jeżeli chcemy wytłumaczyć komuś czym jest “supercar”, Bugatti zobrazuje to najlepiej. Veyron debiutował w 2005 roku, lecz dziś jest już legendą. Samochód nazwany na cześć Pierre’a Veyrona, który to wygrał dla marki Le Mans w 1939 roku, to niesamowite połączenie niebanalnego designu, technologii i mocy. Bugatti Veyron 16.4 Super Sport było wersją topową, która po uzyskaniu dodatkowych 200 KM doszła to nieprawdopodobnej mocy 1200 KM, będąc najszybszym samochodem dopuszczonym do ruchu drogowego. Egzemplarz wystawiony na aukcji jest jednym z 48 Super Sports’ów i jednym z ośmiu w specyfikacji na USA. Do dziś przejechał zaledwie 269 mi. Jest także celebrytą – w 2015 roku wystawiony był na Geneva Motor Show jako ostatni z 300 zbudowanych Veyronów. Dom aukcyjny wycenił go na 2,1 – 2,3 miliona dolarów. Tymczasem nowy właściciel postawi go sobie w salonie za jedyne 2 090 000 dolarów.

Czytaj dalej Bugatti Veyron 16.4 Super Sport 2013 – SPRZEDANY

Bugatti Typ 35 Grand Prix 1925 – SPRZEDANY

Bugatti Typ 35 to najbardziej udany wyścigowy model tej marki, który na swoim koncie dzierży ponad 1000 wyścigowych zwycięstw. Do największych sukcesów modelu można zaliczyć Grand Prix Mistrzostw Świata w roku 1926 czy pięciokrotne zwycięstwo, rok po roku, w najstarszym długodystansowym wyścigu samochodowym Targa Florio, rozgrywanym na publicznych drogach Sycylii. Bugatti Typ 35 zwane jest jako “Lyon”, od nazwy GP w którym debiutował model. Wystawiony na aukcji okaz o numerze podwozia 4487 uważany jest za jeden z najlepiej zachowanych, oryginalnych egzemplarzy na świecie. Samochód wyposażony jest w dwulitrowy, wolnossący silnik R8 o mocy 95 KM, 4-biegową manualną skrzynię oraz oryginalne nadwozie. Wspaniale udokumentowana historia tego rodzynka oraz jego stan sprawił, że wyceniony został na 2,6 – 3,2 miliona dolarów (ok. 10,7 – 13,2 mln PLN). Na aukcji osiągnął wartość 3 milionów 300 tysięcy dolarów.
Czytaj dalej Bugatti Typ 35 Grand Prix 1925 – SPRZEDANY

Bugatti EB110 GT 1994 – SPRZEDANE

Bugatti EB110 GT tworzone było jedynie przez 4 lata, od 1991 do 95 roku. EB110 GT to jedyny model produkcyjny tworzony przez Romano Artioli, przedsiębiorcę dzierżącego stery włoskiego wcielenia Bugatti. Jego nadwozie stworzone z ultralekkich kompozytów, jak włókno węglowe, Kevlar czy Nomex, dociąża silnik V12 z czterema (!) turbosprężarkami. Silnik umieszczony centralnie ogromną moc 560 KM przekazuje na obydwie osie pojazdu. Wyprodukowana w 139 egzemplarzach maszyna to prawdziwy potwór rozpędzający się do 343 km/h. Egzemplarz wystawiony na aukcję w kolorze Blu Elettrico na pewno przyciągnie uwagę wielu licytujących. Szacowana wartość: 275 – 325 tys. euro. Na licytacji osiągnęło cenę 616 tys. euro.
Czytaj dalej Bugatti EB110 GT 1994 – SPRZEDANE

Bugatti EB 112 1999 – Francja

Bugatti EB 112 może przypominać Porsche Panamerę, lecz… powstało 20 lat wcześniej! Zaprezentowany w 1993 roku w Genewie prototyp powstał według projektu Giorgetto Giugiaro. Zrealizowany został dopiero kilka lat później, gdy po bankructwie Bugatti Automobili SpA, przedprodukcyjne prototypy kupił Gildo Pallanca Pastor. Udało się ukończyć budowę dwóch sztuk, z których jedna (bordowa) sprzedana została kolekcjonerowi z Rosji, a druga przez 19 pozostawała w rękach przedsiębiorcy z Monako, znanego m.in. z produkcji samochodów Venturi. Pod maską znajduje się tu wolnossąca jednostka V12 Bugatti o pojemności 6 l i mocy 455 KM. Ta ultraluksusowa limuzyna ma napęd na cztery koła i manualną 6-stopniową skrzynię biegów. Mimo 20 lat, wciąż wygląda jak nowa, nie mając nawet najmniejszych śladów użycia. Wejść w posiadanie tego fascynującego pojazdu można było 5 lutego, podczs aukcji Artcurial w Paryżu. Samochód nie został sprzedany.
Czytaj dalej Bugatti EB 112 1999 – Francja

Bugatti EB110 Super Sport 1995 – SPRZEDANE

Bugatti EB110 na przełomie początku lat 90-tych wskrzesiło legendę, pod jedną z najbardziej zasłużonych marek w historii tworząc prawdziwe dzieło inżynieryjnej sztuki. Awangardowe nadwozie z włókien węglowych, kevlaru i nomexu połączono tu z imponującą jednostką V12 o pojemności niewielkiej, 3,5 l, lecz wspomaganej czterema turbosprężarkami. Jego finalna i najbardziej ekscytująca wersja – Bugatti EB110 Super Sport o mocy 610 KM – ujrzała światło dzienne w 1992 roku, będąc najdroższym produkcyjnym samochodem świata. W ciągu trzech lat zbudowano zaledwie 33 sztuki, a to jest jedna z nich. Żółty lakier otrzymały zaledwie trzy egzemplarze (w tym jeden, którego właścicielem jest Michael Schumacher), zaś kombinacja z imponującym czerwonym wnętrzem jest absolutnie unikatowa. Ten imponujący młody klasyk został sprzedany za 560 tys. GBP (ok. 3,26 mln PLN) + prowizja domu aukcyjnego.
Czytaj dalej Bugatti EB110 Super Sport 1995 – SPRZEDANE