W latach 30. Buick był przedstawiany jako jedna z bardziej luksusowych marek General Motors. I tak jak sugeruje nazwa tego modelu, wszystko w nim było super. W ówczesnej hierarchii GM tylko Cadillac stał wyżej. To, co było tu szczególnie warte uwagi, to znakomity, rzędowy silnik ośmiocylindrowy, wprowadzony w 1931 roku. Buick Eight był świetny: zapewniał dużą moc, elastyczność i płynność pracy, ale bez dodatkowych kosztów i komplikacji charakterystycznych dla ówczesnych silników V8. Seria Super z aerodynamicznym nadwoziem w stylu Art deco narodziła się w 1940 roku, została wstrzymana w 1943 r. i wznowiona w 1945 roku. Model był dostępny aż do 1958 roku. Prezentowany egzemplarz to jedna z 108521 sztuk wyprodukowanych w roku 1948. Rozrusznik pod pedałem gazu, dźwignia zmiany biegów przy kierownicy, piękna i gładka praca silnika – odnajdziemy w nim znacznie więcej przyjemności i komfortu, niż spodziewalibyśmy się po aucie z lat 40.
Buick Super Eight
Rocznik: 1948
Przebieg: 45000 km
Pojemność: 4100 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 115 KM
Cena: 148000 PLN
Na sprzedaż oferujemy rzadki i niesamowicie piękny egzemplarz Buick Super Eight z 1948 roku.
Samochód został sprowadzony do Europy i w 2012 roku przeszedł gruntowną, półtoraroczną odbudowę (bolt and nut resto) w Szwecji. Renowacja wykonana była bardzo dokładnie z naciskiem na oryginalność i wierność modelu względem jego fabrycznej specyfikacji. Nadwozie zostało rozebrane do zera i złożone od nowa po niewielkich naprawach, do dziś drzwi zamykają się jednym palcem. Otrzymało fabryczną kombinację kolorów. Chromy pozostawiono w oryginale i była to dobra decyzja, bo nawet po prawie 80 latach nie pozostawiają nic do życzenia. Coś pięknego.
Silnik to rzędowa ósemka. Osiem cylindrów o łącznej pojemności 4065 cm³ (4100 cc) generuje moc 115 KM i była na tamten moment topową jednostką Buicka. Silnik pracuje aksamitnie, ma moc i pozwala na zaskakująco wygodne i dynamiczne przemieszczanie. W połączeniu z manualną, trzybiegową skrzynią sprawia, że prędkości rzędu 110 czy 120 km/h nie są dla Buicka żadnym wyzwaniem, a samochód w okolicach setki prowadzi się pewnie, lekko i prościutko.
Zawieszenie działa po prostu perfekcyjnie i pozwala na przemieszczanie się w komforcie, jakiego mogłyby pozazdrościć Buickowi niektóre współczesne samochody.
Wnętrze samochodu zostało odbudowane w detalach i wygląda dokładnie tak, jak wyglądało w 1948 roku. Każdy element (poza deską rozdzielczą, która jest w fenomenalnym, oryginalnym stanie oraz kierownicą) został rozebrany i zabudowany na nowo. Korzystano tylko z najwyższej jakości materiałów, co widać na każdym kroku. We wnętrzu znajdują się takie smaczki, jak uchylne okienka we wszystkich drzwiach, teatralne lampki w podłodze, specjalna przestrzeń na nogi pod przednią regulowaną kanapą, a także wyjątkowo miękkie i wygodne siedzenia, co w 1948 roku wcale nie było normą. Ogrzewanie i wentylacja są całkowicie sprawne.
Samochód posiada bardzo dokładną i szczegółową dokumentację, wliczając w to sporo oryginalnych dokumentów z 1948 roku, jak też dokładnie opisane lakiery i próbki materiałów wykorzystanych przy renowacji. Wszystko to z dokładną informacją, gdzie i kiedy zostało kupione. Jest tego wszystkiego 2 duże segregatory oraz kilka katalogów, w tym fabryczny folder. Osobiście rzadko widuję tak dokładną i obszerną dokumentację.
Wrażenia z jazdy są niesamowite, czuje się ilość godzin, serca i pieniędzy, którą właściciele włożyli w ten klasyczny rydwan. Zapraszamy do przekonania się osobiście.
Chętnie odpowiem na pytania i zaręczam, że zbudowanie takiego samochodu od zera w cenie naszego egzemplarza jest dziś absolutnie niemożliwe. Jest to rzadka okazja do zakupu wyjątkowego auta z niepowtarzalnym klimatem w bardzo atrakcyjnej cenie. Myślę, że zdjęcia odpowiedzą na wiele pytań i w zasadzie pozwalają ocenić jakość pojazdu.
Zabytkami zajmujemy się od wielu lat, kochamy starą motoryzację i bardzo chętnie opowiemy Państwu o Buicku. Mamy dużo doświadczania, doradzimy i podpowiemy. Zachęcam do kontaktu.
Samochód jest zarejestrowany w Polsce na białe tablice, posiada ważny przegląd techniczny i ubezpieczanie. Jest gotowy do odjazdu w każdej chwili i gwarantuję, że dojedzie na koniec świata, a później stamtąd wróci. Zrobiliśmy nim spory kawałek drogi w lecie i jedzie absolutnie pięknie.
Mamy więcej takich pięknych maszyn – zapraszamy do odwiedzin.
Telefon: +48 577 739 939
Miejscowość: Dębe Wielkie