Amerykańskie full size były prawdziwą oazą luksusu, lecz nieczęsto wydawały się być optycznie zwiewne, lekkie, idealnie proporcjonalne. Buick Wildcat (oraz jego brat, La Sabre) z lat 1967-68 przez wielu miłośników amerykańskiej motoryzacji uważany jest za najdoskonalsze zrealizowanie linii fastback coupe w tej klasie. Rocznik ’67 przyniósł również powiew świeżości w postaci nowej jednostki napędowej. 430-calowy V8 z czterogardzielowym gaźnikiem i mocą znamionową 360 KM (według normy SAE) oddychał lepiej dzięki większym zaworom niż w przypadku poprzednika 401/425 Nailhead, pochodzącego jeszcze z pierwszego V8 Buicka z 1953 roku. Tu jest się czym odpychać, a patyna tego egzemplarza zdecydowanie ma swój urok.
Buick Wildcat
Rocznik: 1967
Przebieg: 90000 mil
Pojemność: 7000 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 360 KM
Cena: 124800 PLN
Buick Wildcat z 1967 roku to kultowy krążownik o długości ponad 5,5 m i szerokości 2 m. Zdecydowanie przykuwa uwagę na ulicy nie tylko gabarytami, ale przede wszystkim piękną linią połączoną ze złoto piaskowym lakierem oraz czarnym dachem. Jak przystało na Buicka pokonywanie kilometrów to czysta przyjemność. Pod maską oryginalny silnik o pojemności 7 litrów (430 ci) i mocy 360 KM.
Odpala bez problemów, równo pracuje, ma moc, a trzybiegowa skrzynia działa bardzo płynnie. Buick nie jest perfekcyjny, jest autem którym albo dziś jeździsz i akceptujesz ślad czasu, niedoskonałości lakiernicze albo wkładasz w niego trochę pracy aby stał się konkursowym. Na dzień dzisiejszy jest zarejestrowany, gotowy do jazdy, szalenie amerykański i czeka na nowego właściciela, który będzie nim pokonywał kolejne kilometry, podobnie jak to było w Stanach.
Telefon: +48 512 558 681
Miejscowość: Poznań