Cadillac Series 62 Convertible 1962 – SPRZEDANY

Cadillac Series 62 Convertible to przedstawiciel wspaniałej ery amerykańskich skrzydlaków, imponujących swoimi rozmiarami, kształtami, obfitą ilością chromu. W stylistyce modelu z 1962 roku odnajdziemy wiele elementów stylistycznych zaczerpniętych z imponującego Eldorado Brougham z ’60, tworzonego we Włoszech przez Pinin Farinę. To wspaniały sposób na wyjątkową podróż w słoneczny dzień, samochód który wręcz płynie po drodze i pomieścić może nawet sześć osób. W tym roczniku zbudowano 16800 takich kabrioletów – w amerykańskiej rzeczywistości stosunkowo niewiele. Cenę sprzedawanego egzemplarza należy uznać za okazyjną – stan 3. tego modelu wyceniany jest przez amerykańskie Hagerty już na 29500 USD (ok. 115 tys. PLN). Używaną przez sprzedającą nazwę Cadillac De Ville otrzymał ten model dwa lata później – w 1964 roku.

Cadillac de Ville Convertible
Rocznik: 1962
Pojemność: 6390 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 325 KM

Cena: 70000 PLN

Do zaoferowania mam prześlicznego Cadillaca DeVille kabriolet z 1962 r.
Sześcioosobowy (3+3), dwudrzwiowy samochód osobowy wysokiej klasy, typowy przedstawiciel amerykańskich „krążowników szos” z przełomu lat 50-tych i 60-tych XX-go wieku.
Pojazd w wersji Convertible – wyposażony w składany elektryczny miękki dach, co po kompleksowym złożeniu dachu oraz wszystkich szyb bocznych (wraz z obramowaniem) nadaje charakter klasycznego kabrioletu.
Cadillac używany tylko okazjonalnie, brał udział w wystawach galeriach handlowych, w reklamie, teledysku oraz w różnych imprezach.

Techniczny opis pojazdu:
Nadwozie: nieniosące, stalowe, dwudrzwiowe otwarte (ze składanym miękkim dachem).
Silnik: benzynowy (Otto), czterosuwowy, ośmiocylindrowy, widlasty, o pojemności skokowej 6390 cm³ i mocy 325 KM, chłodzony cieczą, zasilany 4-gardzielowym gaźnikiem Rochester.
Układ napędowy: skrzynia biegów automatyczna 3-biegowa za sprzęgłem hydrokinetycznym, napęd na koła tylnie.
Układ hamulcowy: układ hamulca zasadniczego hydrauliczny, dwuobwodowy, z podciśnieniem wspomaganiem i korektorem siły hamowania tylniej osi, hamulce bębnowe przy wszystkich kołach, hamulec pomocniczy – mechaniczny, działający na tylne koła.
Układ kierowniczy: mechaniczny z przekładnią silnikową wspomagany hydraulicznie, przełożenie 19,5:1.
Instalacje elektryczne: jednoprzewodowa o napięciu znamieniowym 12 V, z biegunem ujemnym na masie pojazdu, prądnica o mocy 600 W, akumulator o pojemności 96 Ah, zapłon elektryczny, oświetlenie standardowe, elektryczne wycieraczki przedniej szyby, sygnały dźwiękowe elektryczne, dwutonowe.
Wnętrze: kompletne, zadbane, wszystkie wskaźniki i zegary sprawne. Poszycie tapicerskie oryginalne w kolorze czerwonym, bez istotnych uszkodzeń – stopień użycia odpowiada normalnej eksploatacji z uwzględnieniem wieku pojazdu. Pojazd wyposażony jest w sprawny elektryczny mechanizm opuszczania wszystkich szyb bocznych (przy czym tylnie opuszczają się wahliwie) oraz elektryczną regulację przedniej kanapy.

Auto jest zarejestrowane w Polsce jako zabytek, posiadam również niezbędne papierki, w tym opinię rzeczoznawcy.