Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane bombowcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 290000 PLN – Raszyn
Cadillac
Cadillac Eldorado Convertible 1976 – SPRZEDANY
El Dorado to mityczna kraina mlekiem i miodem płynąca. Nazywając tym imieniem samochód, Cadillac musiał zaprezentować coś specjalnego. Tak było w roku 1953 podczas debiutu, ale i 23 lata później w środku kryzysu paliwowego nie sposób go nazwać inaczej, jak rozpustnikiem. Cadillac Eldorado Convertible z 1976 roku ma całe 500 cali sześciennych pojemności silnika, co przekładając na nasze jednostki składa się na rekordowe 8,2 l. To był ostatni taki kabriolet, ze względu na amerykańskie przepisy, które ustaliły, że jazda kabrioletem jest zbyt niebezpieczna, więc należy zakazać ich sprzedaży. W finalnym, 1976 roku, wyprodukowano ich 14 tysięcy, co w amerykańskich warunkach jest ledwie garstką. Co ciekawe, wiele z nich zostało zachowanych w doskonałym stanie, tylko dlatego, że już w momencie zakupu zostały potraktowane tak, jak należało potraktować „ostatni kabriolet”, czyli czysto kolekcjonersko.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Convertible 1976 – SPRZEDANY
Cadillac Fleetwood 60 Special 1956 – SPRZEDANY
Nazwa Sixty Special pojawiła się po raz pierwszy w 1936 roku i zawsze oznaczała najbardziej luksusowe modele marki. Cadillac Fleetwood 60 Special to ponad 2 tony luksusu ze szczytowego okresu amerykańskiej motoryzacji. To jeden z topowych modeli Cadillac’a, wyróżniający się niezwykłym jak na tamte lata wyposażeniem. Na pokładzie odnajdziemy 4 elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy czy automatyczną 4-biegową skrzynię Hydra-Matic, a także nowość w tym roczniku – hamulce ze wspomaganiem. Druga ciekawa rzecz to niewielka ilość wyprodukowanych egzemplarzy. W roczniku ’56. powstało zaledwie 17 tysięcy sztuk modelu Fleetwood 60 Special, co biorąc pod uwagę niezwykłą chłonność rynku amerykańskiego, było skromnym wynikiem. Dość powiedzieć, że wszystkich Cadillaków w 1956 roku sprzedano 150 tysięcy.
Czytaj dalej Cadillac Fleetwood 60 Special 1956 – SPRZEDANY