Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane bombowcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn
Cadillac
Cadillac Coupe de Ville 1973 – Warszawa
Cadillac przeprojektował całą swoją linię modeli w 1971 roku, obniżając i wydłużając ich sylwetki. Cadillac Coupe de Ville otrzymał rozstaw osi 130 cali, co pozwoliło zaprojektować wygodne wnętrze. Jednostka V8 o pojemności 7,7 l była tu standardem, a alternatywą 8,2 l. Było to wówczas bez wątpienia jedno z najbardziej luksusowych coupe na świecie, samochód tylko z niewielkimi zmianami przywitał rok 1972 i 70-lecie marki, a w ’73 roku jego długość jeszcze wzrosła, co było wynikiem uwzględnienia przepisów federalnych i zastosowaniem bezpiecznych zderzaków. Zderzak wraz z atrapą chłodnicy zamontowany został na teleskopowych amortyzatorach, zdolnych wytrzymać zderzenie z prędkością do 10 mil na godzinę. Rok 1973 był rokiem wybuchu kryzysu naftowego, co jednak nie wpłynęło na znaczne ograniczenie produkcji. Zbudowano ich w tym roku 112849 sztuk.
Czytaj dalej Cadillac Coupe de Ville 1973 – Warszawa
Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 199999 PLN – Ożarów Mazowiecki
Dziewiąta generacja Cadillaka Eldorado, zaprezentowana po raz pierwszy w 1971 roku, została zbudowana na bazie platformy E-body wraz z bliźniaczymi modelami Buick Riviera i Oldsmobile Toronado. Samochód zyskał ewolucyjne zmiany w stylistyce, z masywniejszym nadwoziem i charakterystycznie zabudowanym do połowy tylnym nadkolem. Cabriolet z silnikiem V8 o pojemności 8,3 l pod maską robił wrażenie za młodu, robi wrażenie i dziś. To prawdziwy jacht lądowy, zapewniający wspaniały komfort. Prezentowany egzemplarz to rocznik 1971, czyli jeszcze sprzed zmian ograniczających moc silników w amerykańskiej motoryzacji. Osiągane przez jego silnik 364 konie mechaniczne z pewnością robią wrażenie. Cadillac jest po pełnej renowacji, posiada bogate wyposażenie i prezentuje się fenomenalnie.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 199999 PLN – Ożarów Mazowiecki
Cadillac Fleetwood 60 Special 1956 – SPRZEDANY
Nazwa Sixty Special pojawiła się po raz pierwszy w 1936 roku i zawsze oznaczała najbardziej luksusowe modele marki. Cadillac Fleetwood 60 Special to ponad 2 tony luksusu ze szczytowego okresu amerykańskiej motoryzacji. To jeden z topowych modeli Cadillac’a, wyróżniający się niezwykłym jak na tamte lata wyposażeniem. Na pokładzie odnajdziemy 4 elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy czy automatyczną 4-biegową skrzynię Hydra-Matic, a także nowość w tym roczniku – hamulce ze wspomaganiem. Druga ciekawa rzecz to niewielka ilość wyprodukowanych egzemplarzy. W roczniku ’56. powstało zaledwie 17 tysięcy sztuk modelu Fleetwood 60 Special, co biorąc pod uwagę niezwykłą chłonność rynku amerykańskiego, było skromnym wynikiem. Dość powiedzieć, że wszystkich Cadillaków w 1956 roku sprzedano 150 tysięcy.
Czytaj dalej Cadillac Fleetwood 60 Special 1956 – SPRZEDANY