Cadillac

Cadillac Series 62 Convertible 1956 – 64200 EUR – Szwecja

Absolutnie wspaniały. Tylko dwa słowa wystarczą, by opisać takie auto, jak Cadillac Series 62 Convertible. Choć można mówić o nim jak o skromniej wyposażonym modelu Eldorado Biarritz, na brak rozmachu czy zbyt skromne ornamenty z pewnością nie można tu narzekać. Zbudowany na podwoziu o pokaźnym rozstawie osi 129 cali samochód, mierzy pokaźne 5,6 m, a jego masa przekracza dwie tony. Mocy jest po ostatkiem, szczególnie ze wzmocnionym silnikiem Eldorado 365 V8, generującym ponad 300 koni mechanicznych. Rok 1956 to ostatni rocznik produkcji czwartej generacji tego modelu, szczególnie ceniony za zastosowaną tu po raz pierwszy skrzynię Hydramatic, stwarzającą zdecydowanie mniej problemów, niż jej poprzedniczka.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Convertible 1956 – 64200 EUR – Szwecja

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn

Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane bombowcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 265000 PLN – Raszyn