Dziewiąta generacja Cadillaka Eldorado, zaprezentowana po raz pierwszy w 1971 roku, została zbudowana na bazie platformy E-body wraz z bliźniaczymi modelami Buick Riviera i Oldsmobile Toronado. Samochód zyskał ewolucyjne zmiany w stylistyce, z masywniejszym nadwoziem i charakterystycznie zabudowanym do połowy tylnym nadkolem. Cabriolet z silnikiem V8 o pojemności 8,3 l pod maską robił wrażenie za młodu, robi wrażenie i dziś. To prawdziwy jacht lądowy, zapewniający wspaniały komfort. Prezentowane Eldorado to rocznik 1973, model sprzedany w imponującej liczbie 51451 egzemplarzy, z czego 9315 sztuk to kabriolety. Ten egzemplarz z pewnością ma ciekawą i oryginalną kolorystykę.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Convertible 1973 – 89000 PLN – Dębe Wielkie
Cadillac
Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 229999 PLN – Raszyn
Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe to wóz, który wyszedł spod ręki Harley’a Earl’a, ikony amerykańskiego designu. Stanowi kwintesencję stylu pin up. Tylne światła inspirowane myśliwcem Lockheed P-38 Lightning zapoczątkowały erę ogonów, a w aucie znalazło się wiele smaczków, takich jak choćby wlew paliwa pod tylnym reflektorem, niesamowita bogini na masce, zdejmowane osłony tylnych kół, otwierane tylne szyby w nadwoziu coupe itd. Caddy mierzy 5,5 metra długości, napędza go oczywiście silnik V8 o pojemności 5,4 litra i mocy 160 koni. Był to pierwszy motor z zaworami w głowicy zastosowany w Cadillacu. Wyposażono go w hydrauliczne popychacze, dzięki czemu jest bezszelestny. W wozie użyto automatycznej skrzyni biegów Hydra Matic o 4 przełożeniach. To wszystko sprawia, że ten kolos przyspiesza w 14 sekund do setki, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Jak na 1949 rok to chyba nieźle… zresztą Cadillac 62 uchodził za jedną z najszybszych limuzyn (choć to coupe, to jest na podwoziu limuzyny) produkowanych seryjnie.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Sedanette Club Coupe 1949 – 229999 PLN – Raszyn
Cadillac Eldorado Touring Coupe 1993 – 24500 PLN – Warszawa
Pierwszy Cadillac Eldorado został zaprezentowany w 1953 roku, lecz jego legenda trwała przez pokolenia. Jego nazwa to zbitka dwóch hiszpańskich słów, „el dorado”, czyli „złoty”, nawiązuje również do El Dorado, mitycznego kolumbijskiego „Zaginionego Miasta Złota”. Po takiej genezie nie można mieć wątpliwości – to pojazd tworzony z rozmachem, który miało po prostu być lepszy, bardziej luksusowy niż inne. Ostatnia, XII generacja przypada na lata 1992 – 2002. Oferowana była jako ESC (Eldorado Sport Coupe) i ETC (Eldorado Touring Coupe). ETC to ten z tej pary nieco skromniejszy, ale i tak napędzany solidnym V8 o pojemności 4,6 l, umieszczonym w tym nadwoziu poprzecznie i napędzającym przednie koła.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Touring Coupe 1993 – 24500 PLN – Warszawa
Cadillac Escalade 2007 – 109900 PLN – Gliwice
Był czas, kiedy długie, trójbryłowe limuzyny były symbolem luksusowego podróżowania w USA, ale to już przeszłość. Z czasem wyparły je luksusowo wyposażone, ogromne SUVy, a wśród nich najbardziej rozpoznawalny reprezentant segmentu – Cadillac Escalade. Pionowe przednie lampy do najbardziej rozpoznawalny wyróżnik trzeciej generacji z lat 2006 – 2014. Zarówno z zewnątrz, jak i w kabinie odnajdziemy w nim sporo chromu, a we wętrzu odnajdziemy również wykończenia drewniane. Oferuje wygodne miejsce dla sześciu pasażerów, a podstawowa jednostka napędowa to kultowe V8 o pojemności 6,2 l i mocy 409 KM. Już standardowe wyposażenie Cadillaca Escalade obejmuje klimatyzację z trzema strefami, fotele obszyte skórą Nuance, skórzaną kierownicę ze sterowaniem systemem audio, tempomat, podgrzewane siedzenia przednie i podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, zdalne uruchamianie silnika, system dźwiękowy Bose, zmieniarka na 6 płyt CD, sterowanie radiem z tyłu, kompas, elektrycznie sterowana pokrywą bagażnika i wskaźnik temperatury zewnętrznej. Ten egzemplarz dodatkowo otrzymał 24-calowe felgi oraz akcesoryjny wydech.
Czytaj dalej Cadillac Escalade 2007 – 109900 PLN – Gliwice