Archiwum kategorii: Cadillac

Cadillac Coupe De Ville 1988 – 23900 PLN – Warszawa

Cadillac zasłynął jako marka proponująca komfort jazdy na najwyższym poziomie oraz luksus, którym ich samochody wyróżniały się na arenie nie tylko krajowej, ale i międzynarodowej. Mając za sobą wiele wspaniałych egzemplarzy cieszących się aprobatą klientów, Cadillac zaprezentował podczas Motoramy w 1949 roku prototyp nowego Coupe deVille. Był on tak odkrywczy i wyposażony we wszelkie udogodnienia, że sam prezydent General Motors posiadał go w swojej kolekcji i bardzo chętnie go użytkował. Produkcja Coupe deVille rozpoczęła się w 1959 roku, a zakończyła w 2005, mając na koncie aż osiem generacji tego modelu. Cadillac Coupe De Ville z oferty Stacji Klasyki jest egzemplarzem szóstej generacji, opuścił fabrykę jesienią 1988 roku, będąc modelem roku 1989. Stanowi przykład typowej koncepcji amerykańskich, luksusowych krążowników, które były przeznaczone do dalekiej turystyki. Przed sprowadzeniem zza Wielkiej Wody był okazjonalnie użytkowany przez pierwszych właścicieli. Luksusowe coupe zjechało z taśmy produkcyjnej z karoserią w wiśniowym kolorze, kontrastującym z jasnym, beżowym, skórzanym wnętrzem. Posiada widlasty, 8-cylindrowy silnik o pojemności 4,5 l i mocy 155 koni mechanicznych. Napęd na przednią oś pojazdu przenoszony jest przez automatyczną, 4-stopniową skrzynię biegów.
Czytaj dalej Cadillac Coupe De Ville 1988 – 23900 PLN – Warszawa

Cadillac Seville Grandeur Opera Coupe 1978 – 40000 PLN – Warszawa

Seville to nazwa nawiązująca do hiszpańskiej prowincji, jednak bazujący na tym modelu Cadillac Seville Grandeur Opera Coupe na pewno z hiszpańską prowincją się już nie kojarzy. Przypominać może limuzyny z kreskówek, w których najpierw w kadrze pojawia się szczyt maski, potem koło, a następnie maska, która zdaje się nie mieć końca. To de facto jest limuzyna, w której kierowcę usadzono na tylnej kanapie, a zamiast miejsca na przedniej kanapie zasymulowano przedłużenie maski, umieszczając po obu stronach atrapy zapasowych kół. Celem było nawiązanie do stylu przedwojennych samochodów najwyższej klasy, jak Duesenberg czy Mercedes-Benz 540K. Efekt? Kuriozum, ma widok którego do dziś wszyscy będą przecierać oczy ze zdumienia. Tak, ten samochód naprawdę wyprodukowano. nie spotkasz drugiego takiego na zlocie…
Czytaj dalej Cadillac Seville Grandeur Opera Coupe 1978 – 40000 PLN – Warszawa

Cadillac Coupe de Ville 1988 – 189000 PLN – Gościeradów

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Coupe de Ville z 1988 roku to reprezentant szóstej generacji modelu, oferowanej w latach 1985-93. Oparty na platformie „C-body”, reklamowany był jako „Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna. To niemal 5 metrów luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu. Jako nowy dostępny był za Oceanem za 23049 USD. Minęło 30 lat i możemy powiedzieć, że „jutro jest dziś”. Tyle, że takich samochodów już nie ma… no, może jest, ale jeden. Samochód nieużywany, przechowany jak w kapsule czasu, oferowany jest w województwie lubelskim.
Czytaj dalej Cadillac Coupe de Ville 1988 – 189000 PLN – Gościeradów

Cadillac Sedan de Ville 1991 – 29900 PLN – Gdańsk

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Sedan de Ville z 1991 roku to reprezentant szóstej generacji modelu. Oparty na platformie „C-body” debiutował w 1983 roku i reklamowany był jako „Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna. To ponad 5,2 m luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu. W szafirowym odcieniu, z jasnym wnętrzem, prezentuje się doskonale.
Czytaj dalej Cadillac Sedan de Ville 1991 – 29900 PLN – Gdańsk

Cadillac Fleetwood Series 75 Limousine 1966 – 60000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac Fleetwood Series 75 Limousine w 1966 roku był największym i najdroższym modelem w ofercie marki. 149,8 cala, czyli 3,8 metra, to długość, która w Europie wystarczała na cały samochód – a tutaj to jedynie rozstaw osi. Od końca jednego do końca drugiego chromowanego zderzaka limuzyna mierzyła już 6,2 metra, a pośrodku zawarto wszystko, o czym marzyli amerykańscy klienci. Silnik o pojemności 429 cali sześciennych (7 l) imponował nie tylko mocą (340 KM), ale i momentem obrotowym, pozwalającym ze swobodą nabierać prędkości. Stylistyka była nowoczesna – już bez płetw i skrzydeł, lecz wciąż z potężnym chromowanym grillem i światłami w pionowym układzie, z długą i wysoką kabiną oraz imponującej długości tylnymi błotnikami. Samochód prezentuje się fascynująco i dostojnie, ma piękne proporcje. To wóz, który wyróżnia się w tłumie i jak za swoją cenę, oferuje niezrównany wręcz komfort i przestrzeń. Taki samochód mógł powstać tylko w USA, i dedykowany był tym, którzy podróżowali z szoferem i nie znosili kompromisów. Wyprodukowano ich jedynie 1037 sztuk, co w amerykańskiej rzeczywistości jest zaledwie garstką.
Czytaj dalej Cadillac Fleetwood Series 75 Limousine 1966 – 60000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 60000 PLN – Częstochowa

Cadillac Eldorado Biarritz to nazwa, jaką zawsze nosiły najbardziej ekskluzywne wersje luksusowego modelu prestiżowej amerykańskiej marki. Model na rynku obecny był od 1953 roku, niezależnie od generacji zawsze imponował rozmiarami, mocą i wyposażeniem. Jeżeli myślicie, że dociąganie tylnej klapy to wymysł lat 90-tych i pojawiło się po raz pierwszy w takich samochodach, jak Mercedes W140 czy BMW E38, ten Cadillac może sprawić, że doznacie szoku. Odnajdziecie w nim dokładnie taką samą funkcję, choć jest o dobre kilkanaście lat starszy. Ma również klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, elektrykę foteli czy tempomat. To wóz, który zawsze miał podkreślać status właściciela i służyć jego przyjemności. Prezentowany egzemplarz to przedstawiciel siódmej generacji modelu, obecnej na rynku w latach 1971-78. Od 9 latach jest w posiadaniu jednego właściciela, który przeprowadził przy nim szereg prac renowacyjnych, wliczając w to położenie nowej powłoki lakierniczej.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 60000 PLN – Częstochowa

Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 75000 PLN – Skoczów

Cadillac Eldorado Convertible to flagowy model najbardziej luksusowej amerykańskiej marki. Symbol luksusu i wysokiego statusu, prezentowany model siódmej generacji dostępny był w latach 1971-76. Do historii przeszedł jako ostatni amerykański kabriolet, z powodu amerykańskich przepisów, które w połowie lat 70-tych uznały tradycyjne kabriolety za zbyt niebezpieczne. Pod maską odnajdziemy ogromne V8 o pojemności 500 cali sześciennych (czyli 8,2 l). W roczniku ’71 jego moc wciąż mogła zaimponować – 326 KM to o ponad 130 KM więcej, niż w tym samym modelu pięć lat później. Rozmiary? 5,7 m długości, rozstaw osi 3,2 m, 2 m szerokości. Każdy kolejny już był mniejszy. To samochód, który zamykał pewną erę w amerykańskiej motoryzacji. W tym roczniku postało ich 6800 sztuk. W amerykańskiej skali – niewiele, co składa się na ceny dochodzące aktualnie do 40 tysięcy dolarów. Ten jest znacząco tańszy, pomimo faktu, że mówimy o kompletnie odrestaurowanym egzemplarzu.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Convertible 1971 – 75000 PLN – Skoczów

Cadillac Allante 1989 – 35900 PLN – Łomianki

Amerykańskie V8 i włoska karoseria. To jest przepis, który doskonale sprawdzał się w wielu niskoseryjnych produkcjach lat 60-tych i 70-tych i tym samym tropem poszedł koncern General Motors, tworząc w latach 80-tych Cadillac’a Allante. Jego karoseria to dzieło Pininfariny, a każda jedna sztuka tworzona montowana była na podwoziu dostarczonym z Detroit do Grugliasco w pobliżu Turynu. Na końcowy montaż auto znów trafiało do USA, a do transportu wykorzystywano specjalnie przygotowane Boeingi 747, które na raz mieściły 56 częściowo zbudowanych samochodów. W latach 1986-1993 powstało w ten sposób łącznie 21395 sztuk. Z jednej strony bez porównania więcej, niż takich wytworów, jak Intermeccanica, Iso, Jensen, De Tomaso, z drugiej – w zestawieniu z Mercedesem SL, z którym w założeniach konkurował, pozostaje on wyjątkowo rzadki i egzotyczny. Cadillac Allante to bardzo ciekawa propozycja dla wszystkich, którzy kochają wygodne kabriolety, lecz nie znoszą chodzić utartymi ścieżkami.
Czytaj dalej Cadillac Allante 1989 – 35900 PLN – Łomianki

Cadillac Catera 1998 – 13500 PLN – Mikołajówka

Trudno odnaleźć drugą markę o korzeniach tak amerykańskich, jak Cadillac. Od początku działalności kojarzony był z luksusem i wartościami pojmowanymi jako tradycyjnie amerykańskie. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych marka chciała pozyskać młodszych klientów, stawiając czoła nowej konkurencji z Japonii i Europy. W tym celu nawiązano współpracę z europejskim oddziałem GM, czego efektem był opracowany wraz z Pininfariną kabriolet Allante (1986-93) oraz nieco później Cadillac Catera (1997-2001). Ten drugi to nic innego, jak sprowadzany z Rüsselsheim Opel Omega, wyposażony w drobne zmiany stylistyczne, emblematy Cadillaca, trzylitrowy silnik V6 L81 oraz automatyczną skrzynię GM 4L30-E. Europejski flagowiec za Oceanem oferowany był jako podstawowy model w ofercie, co dobitnie pokazuje różnicę między naszymi rynkami. Wysoka cena i zewnętrzne podobieństwo do dużo tańszego Chevy Malibu przyczyniły się do śladowej sprzedaży – co roku sprzedawano go zaledwie ok. 5500 sztuk. Dziś to prawdziwa rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Cadillac Catera 1998 – 13500 PLN – Mikołajówka

Cadillac Sedan de Ville 1988 – 32600 PLN – Łomianki

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Sedan de Ville z 1988 roku to reprezentant szóstej generacji modelu, oferowanej w latach 1985-93. Oparty na platformie „C-body” reklamowany był jako „Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna, a odnaleźć możemy tu nawet takie smaczki, jak automatycznie domykana klapa bagażnika, komputer pokładowy i samopoziomujące zawieszenie. To niemal 5 m luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu.
Czytaj dalej Cadillac Sedan de Ville 1988 – 32600 PLN – Łomianki