Archiwum kategorii: Cadillac

Cadillac Catera 1998 – 13500 PLN – Mikołajówka

Trudno odnaleźć drugą markę o korzeniach tak amerykańskich, jak Cadillac. Od początku działalności kojarzony był z luksusem i wartościami pojmowanymi jako tradycyjnie amerykańskie. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych marka chciała pozyskać młodszych klientów, stawiając czoła nowej konkurencji z Japonii i Europy. W tym celu nawiązano współpracę z europejskim oddziałem GM, czego efektem był opracowany wraz z Pininfariną kabriolet Allante (1986-93) oraz nieco później Cadillac Catera (1997-2001). Ten drugi to nic innego, jak sprowadzany z Rüsselsheim Opel Omega, wyposażony w drobne zmiany stylistyczne, emblematy Cadillaca, trzylitrowy silnik V6 L81 oraz automatyczną skrzynię GM 4L30-E. Europejski flagowiec za Oceanem oferowany był jako podstawowy model w ofercie, co dobitnie pokazuje różnicę między naszymi rynkami. Wysoka cena i zewnętrzne podobieństwo do dużo tańszego Chevy Malibu przyczyniły się do śladowej sprzedaży – co roku sprzedawano go zaledwie ok. 5500 sztuk. Dziś to prawdziwa rzadkość na rynku.
Czytaj dalej Cadillac Catera 1998 – 13500 PLN – Mikołajówka

Cadillac Sedan de Ville 1988 – 32600 PLN – Łomianki

Nazwa deVille ma w koncernie General Motors niezwykle bogate tradycje. Odnaleźć mogliśmy ją na wozach pomiędzy 1949 a 2005 rokiem, a Cadillac Sedan de Ville z 1988 roku to reprezentant szóstej generacji modelu, oferowanej w latach 1985-93. Oparty na platformie “C-body” reklamowany był jako “Cadillac jutra”. W odróżnieniu od bliźniaczych modeli Buick’a i Oldsmobile’a, jedynie we flagowym Cadillac’u mogliśmy odnaleźć jednostkę V8. Oczywiście także wyposażenie było tu najbardziej bogate, nie brakowało chromu, skóry i drewna, a odnaleźć możemy tu nawet takie smaczki, jak automatycznie domykana klapa bagażnika, komputer pokładowy i samopoziomujące zawieszenie. To niemal 5 m luksusu w wyjątkowym i niepowtarzalnym, amerykańskim stylu.
Czytaj dalej Cadillac Sedan de Ville 1988 – 32600 PLN – Łomianki

Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 130000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac Eldorado Biarritz to nazwa, jaką zawsze nosiły najbardziej ekskluzywne wersje luksusowego modelu prestiżowej amerykańskiej marki. Model na rynku obecny był od 1953 roku, niezależnie od generacji zawsze imponował rozmiarami, mocą i wyposażeniem. To wóz, który zawsze miał podkreślać status właściciela i służyć jego przyjemności. Ten egzemplarz to przedstawiciel siódmej generacji modelu, obecnej na rynku w latach 1971-78. Do dziś wprost zachwyca stanem utrzymania. Mimo, iż ma niemal 40 lat, prezentuje się jak nowy. Na jego liczniku widnieje zaledwie 8500 mil przebiegu, a kompleksowe czynności serwisowe, jakie przeszedł w ostatnim czasie, pozwalają cieszyć się nim jak nowym.
Czytaj dalej Cadillac Eldorado Biarritz 1978 – 130000 PLN – Bielsko-Biała

Cadillac V-16 Roadster 1930 – SPRZEDANY

Cadillac V-16 wszedł na salony z rozmachem i wyniósł markę na najwyższy poziom. Kiedy zaprezentowano go na New York Auto Show 1930 roku, publiczność oniemiała. Silnik o konstrukcji V16 był pierwszą taką jednostką opracowana od podstaw i wdrożoną do produkcji niskoseryjnej (do tej pory tylko Bugatti dysponowało silnikiem szesnastocylindrowym, lecz powstał on poprzez połączenie dwóch ósemek). Były to czasy Wielkiego kryzysu, lecz mimo wszystko znaleźli się wówczas chętni gotowi za to cudo zapłacić dziesięciokrotnie więcej, niż za zwykłego Chevrolet’a. Egzemplarz wystawiony na aukcji jest zdobywcą nagrody najlepszego w swojej klasie na Pebble Beach Concours d’Elegance, otrzymał również maksymalną ocenę 100 punktów od sędziów z Classic Car Club of America (CCCA), co potwierdza pełną zgodność ze specyfikacją z epoki. Za taką przyjemność nowemu właścicielowi przyjdzie zapłacić wg wyceny domu aukcyjnego około 1 – 1,25 mln dolarów (czyli około 5 milionów złotych), tymczasem na aukcji w Arizonie sprzedał się za 1 100 000 dolarów.

Czytaj dalej Cadillac V-16 Roadster 1930 – SPRZEDANY

Cadillac DeVille Convertible 1967 – SPRZEDANY

Pionowy układ reflektorów, jedynie śladowo zaznaczone tylne płetwe i ogromny, największy w klasie 472-calowy silnik V8 to cechy, jakimi wyróżniał się Cadillac DeVille Convertible z roku 1967. W odróżnieniu od flagowego modelu Eldorado, wciąż utrzymał architekturę z klasycznym układem napędowym. Ten w ogłoszeniu jest w trakcie procesu całkowitej odbudowy, na jej ukończeniu. Pozostało jedynie poskładanie tych klocków i można się cieszyć z jazdy tym niepowtarzalnym, amerykańskim krążownikiem.
Czytaj dalej Cadillac DeVille Convertible 1967 – SPRZEDANY

Cadillac DeVille 1976 – 48000 PLN – Mrągowo

Cadillac DeVille czwartej generacji bił rekordy pod względem rozmiarów i przestrzeni wewnątrz. Rocznik 1976 to ostatni taki full size, przed drastycznym zmniejszeniem rozmiarów i masy. Wersja coupe mierzyła imponujące 5,86 m, imponujący wynik, jak na dwudrzwiowe auto. Silnik V8 o pojemności 8,2 l nie bił już w tych latach rekordów mocy, lecz dzięki potężnemu momentowi obrotowemu pozwala na sprawną jazdę. Ten prezentowany jest w pełni sprawny i otrzymał niedawno nową powłokę lakierniczą. Na ulicy z pewnością nie pozostanie niezauważony.
Czytaj dalej Cadillac DeVille 1976 – 48000 PLN – Mrągowo

Cadillac Seville STS 1994 – 12900 PLN – Poniec

Na początku lat 90-tych w Polsce, takie samochody jak Cadillac Seville STS niosły powiew egzotyki. Otoczone nimbem niedostępności, przykuwały uwagę swoim rozmiarami, danymi technicznymi i wyposażeniem. Można je było nabyć w salonach sprowadzających auta z USA, choć nabywca tego egzemplarza odnalazł swojego na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Wybór to niebanalny, gdyż mówimy o czasach gdy przeciętny nabywca wybierał między Fiatem Cinquecento a Polonezem Caro. Po latach skosztować tej motoryzacyjnej odmienności możemy zdecydowanie mniejszym kosztem…
Czytaj dalej Cadillac Seville STS 1994 – 12900 PLN – Poniec

Cadillac Fleetwood Sixty Special 1965 – 135000 PLN – Nowy Sącz

Cadillac Fleetwood Sixty Special w 1965 roku debiutował z nowym podwoziem gwarantującym większą ilość miejsca we wnętrzu oraz nowymi, podwójnymi, pionowymi lampami, zapewniającymi mu świetny szyk i styl. Również pod maską oferował coś wyjątkowego – nowy silnik V8 o pojemności 429 cali sześciennych generował niebagatelne 340 KM i został zestawiony z całkowicie nową przekładnią automatyczną Turbo-Hydramatic 400. Już w pierwszym roku sprzedano ich imponującą ilość 18100 sztuk, zdecydowanie więcej niż konkurencyjnego Imperiala od Chryslera. Prezentowana wersja nadwoziowa – 4-drzwiowy sedan – była jedyną dostępną. Jej elegancja i ponadczasowy styl są niepodważalne, a w pięknie odbudowanej formie wprowadzić mogą w niekłamany zachwyt.
Czytaj dalej Cadillac Fleetwood Sixty Special 1965 – 135000 PLN – Nowy Sącz

Cadillac Series 62 Convertible 1962 – SPRZEDANY

Cadillac Series 62 Convertible to przedstawiciel wspaniałej ery amerykańskich skrzydlaków, imponujących swoimi rozmiarami, kształtami, obfitą ilością chromu. W stylistyce modelu z 1962 roku odnajdziemy wiele elementów stylistycznych zaczerpniętych z imponującego Eldorado Brougham z ’60, tworzonego we Włoszech przez Pinin Farinę. To wspaniały sposób na wyjątkową podróż w słoneczny dzień, samochód który wręcz płynie po drodze i pomieścić może nawet sześć osób. W tym roczniku zbudowano 16800 takich kabrioletów – w amerykańskiej rzeczywistości stosunkowo niewiele. Cenę sprzedawanego egzemplarza należy uznać za okazyjną – stan 3. tego modelu wyceniany jest przez amerykańskie Hagerty już na 29500 USD (ok. 115 tys. PLN). Używaną przez sprzedającą nazwę Cadillac De Ville otrzymał ten model dwa lata później – w 1964 roku.
Czytaj dalej Cadillac Series 62 Convertible 1962 – SPRZEDANY

Cadillac Series 63 Sedan de Ville 4 Window 1959 – SPRZEDANY

Rocznik 1959 dla Cadillaca jest tym szczególnym i wyjątkowym. Najbardziej barokowy, z największymi skrzydłami w historii, naszkicowany tak dynamicznie, że nawet gdy stoi zdaje się pędzić. To symbol amerykańskiego sukcesu i powodzenia, fascynujący zarówno w całości, jak i w detalach. Cadillac Series 63 Sedan de Ville 4 Window (nazwa wzięła się stąd, że liczono tylko boczne szyby) to ten rzadszy z dwóch dostępnych czterodrzwiowych, sześcioosobowych sedanów. Cechuje go nadwozie typu hardtop, z drzwiami bez ramek, co pozwala uzyskać otwartą przestrzeń po opuszczeniu wszystkich szyb. Wyprodukowano ich 12.308, co czyni z niego drugą najrzadszą wersję nadwoziową (tuż po ponad czterokrotnie dziś droższych kabrioletach). W ogłoszeniu fenomenalny egzemplarz spod Rzeszowa… mimo, że od jego odbudowy minęło już dziesięć lat, wciąż wygląda, jakby dopiero co zjechał z linii produkcyjnej.
Czytaj dalej Cadillac Series 63 Sedan de Ville 4 Window 1959 – SPRZEDANY