Camat Douro Roadster to jeden z niewielu pojazdów, który zrodził się na portugalskiej ziemi. Choć wygląda jak brytyjski roadster z lat 30., powstał o wiele później i silnik ma zupełnie nie w tym miejscu, gdzie można byłoby się go spodziewać. A gdzie? Za plecami kierowcy, za tylną osią i jest to czterycylindrowy bokser chłodzony powietrzem. Skąd on tam? Oczywiście z Garbusa, który w latach 70. był tanią i powszechnie dostępną bazą, i jako, że zabudowany był na ramie, posadzić można było na niej dowolne nadwozie. Podobno zbudowanych zostało 50 sztuk. W tą włożono mnóstwo pracy, by mogła przenosić do innej epoki, podobnie, jak czyniła to w latach 70.
Volkswagen Camat Douro Roadstrer
Rocznik: 1971
Przebieg: 1 km
Pojemność: 1600 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 50 KM
Unikatowa wersja Garbusa – Volkswagen Camat Douro Roadster.
Łącznie wyprodukowano tylko 50 egzemplarzy.
3 lata trwały prace nad tym, aby ten egzemplarz wyglądał jak na załączonych zdjęciach.
Silnik odbudowano od podstaw, począwszy od nowego, nominalnego wału korbowego sprowadzonego z Niemiec, kończąc na kompleksowej regeneracji dwóch gaźników, którymi jest zasilany.
Nowa instalacja elektryczna.
Nowa galwanizacja elementów chromowanych.
Nowe drewno deski rozdzielczej.
Nowa tapicerka ze skóry naturalnej.
Nowa trójwarstwowa powłoka lakiernicza i wiele innych.