Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection 1959 – 680000 PLN – Wrocław

Pierwszy układ wtryskowy w seryjnie produkowanym aucie to układ Boscha w Gullwingu, czyli Mercedesie 300 SL z 1954 roku. To nie były jednak czasy, w których amerykańska motoryzacja mogłaby odstawać od europejskiej choćby o krok. Oferowana od 1953 roku Corvette C1 dostała układ wtryskowy jako opcję w drugiej z czterech serii pierwszej generacji, w 1957 roku. Zaoferowała wówczas 290 KM z silnika o pojemności 290 cali sześciennych (4,7 l), co pozwoliło reklamować auto hasłem “One HP per cubic inch” – jeden koń mechaniczny z cala sześciennego pojemności – rzadko kto mógł się poszczycić taką wydajnością w tamtych czasach. Ponieważ wersja wymagała srogiej dopłaty, w pierwszym roku sprzedano ich zaledwie 1040 sztuk. Prezentowana Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection to trzecia seria pierwszej generacji, druga w której można było zamówić wtrysk paliwa i pierwsza z poczwórnymi lampami z przodu. Wysokowydajny silnik z wtryskiem paliwa, w który wyposażony jest samochód, ma kompresję 11:1 i stosunkowo agresywny profil wałka rozrządu. Silnik był unikatem w owym czasie, generował moc ponad 1 KM z cala, co przy połączeniu z manualną 4-biegową skrzynią biegów gwarantuje niezapomniane wrażenia z jazdy, jak i osiągi wykraczające poza erę ówczesnych samochodów. Stan tego egzemplarza jest wprost zjawiskowy.

Chevrolet Corvette C1 Fuel Injection
Rocznik: 1959
Przebieg: 5200 mil
Pojemność: 4700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 295 KM

Cena: 680000 PLN

Corvette C1 z 1959 Fuel Injection to jedno z najciekawszych aut w naszej kolekcji. Jest to wersja po pierwszym liftingu. Wyprodukowano tylko 80 egzemplarzy w tym roczniku w takiej kolorystyce i z silnikiem na wtrysku. Jest to unikat na skalę Europy.

Auto jest w perfekcyjnym stanie i wygląda jakby zjechało właśnie z linii produkcyjnej.

Instalacja wtrysku paliwa była dostępna jako opcja i kosztowała 484,20 USD, co jest dość sporą kwotą, biorąc pod uwagę, że cena podstawowa całego samochodu wynosiła 3875 USD. Stosunkowo wysoki koszt aut wyposażonych we wtrysk paliwa był niewątpliwie powodem, dla którego sprzedano tak niewiele aut z takim doposażeniem. Dzisiaj wersje w takiej konfiguracji są najbardziej pożądane przez kolekcjonerów.

Ponadto auto doposażone jest w twardy dach – hard top.

Telefon: +48 537 666 999, +48 602 118 243
E-mail: kontakt@autogallery.pl
Miejscowość: Wrocław