Chevrolet Corvette C4 1984 – 59000 PLN – Kraków

Chevrolet Corvette C4 w perfekcyjny sposób robi to, co każdy sportowy samochód powinien – przyspiesza rytm serca, czaruje sylwetką, raduje uszy i duszę pięknym brzmieniem V8-mki, tym lepiej słyszalnym gdy ściągniemy dach typu targa. Model czwartej generacji zaprezentowany został w 1984 roku i z samego początku produkcji pochodzi prezentowany egzemplarz. To była zupełnie nowa konstrukcja i mimo zewnętrznych podobieństw do poprzednika, zachowaniu pewnych elementów jak np. chowane reflektory, samochód był zdecydowanie bardziej przestronny, aerodynamiczny i nowoczesny, lepiej również się prowadził. Od strony technicznej był to etap pośredni pomiędzy konstrukcją ramową a nadwoziem samonośnym, tzw. uniframe, gdzie o sztywność dbała tradycyjna rama zespolona z ramą przedniej szyby i ramą słupka B. We wnętrzu to czyste szaleństwo lat 80-tych, z kanciastymi kształtami i cyfrowymi zegarami przypominającymi gry zręcznościowe. Napęd stanowi silnik V8 5,7 l o fabrycznym kodzie L83, który w pierwszy roku osiągał moc 205 KM. W pierwszym roku wyprodukowano 51547 egzemplarzy Corvette, co stanowiło świetny debiut i najlepszy wynik sprzedaży w całej historii C4.

Chevrolet Corvette C4
Rocznik: 1984
Przebieg: 121000 mil
Pojemność: 5733 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 205 KM

Cena: 59000 PLN

Korweta C4 z pierwszego rocznika. Auto w pełni sprawne i jeżdżące, zarejestrowane i ubezpieczone. Można śmiało, legalnie wracać do domu na kołach. Jeździ się przyjemnie i auto wzbudza pozytywne reakcje wśród innych.

Auto jest bezwypadkowe, co potwierdzone jest raportem Carfax (udostępniam na życzenie).

Oczywiście działają wszystkie światła. Ja robię nim trasy w promieniu 50 km do rodziny. Spalanie w mieście około 24 l/100km, a w trasie około 15 l/100km, zależy jak ciężką ma się nogę, jak raz jechałem ze śpiącym dzieckiem, to spaliła mi 11 l/100 km 🙂
Auto zostało sprowadzone w 2019 r. z USA.

Kupione było na licytacji jako jeżdżące (run & drive) z minimalnymi uszkodzeniami (minor dents & scratches). W Polsce zostało poddane gruntownemu przeglądowi, zostało także całościowo pomalowane zgodnie z oryginalnym kolorem (dobrany wg nr VIN).

Wszystkie uszczelki gumowe zostały wymienione na nowe (kto zna ten model – wie, że to jego bolączka).

Dach jest oczywiście zdejmowany (jak wszystkie C4 jest to wersja targa) i zajmuje to do 10 minut. Klucz do odkręcania dachu jest wraz z autem.

Od momentu sprowadzenia auto jest garażowane.

Felgi zostały odnowione i pomalowane zgodnie z oryginałem, a także zabezpieczone woskiem ceramicznym. Nie są lakierowane lakierem bezbarwnym ze względu na ryzyko „bąbelkowania”, bo jest to bardzo stare aluminium.

Wszystkie amortyzatory zostały wymienione na nowe – zalecane AcDelco, wymienione także filtry, oleje, świece, kable zapłonowe.

Mechanicznie auto jest w stanie bardzo dobrym, a wizualnie w doskonałym. Silnik brzmi i pracuje wyśmienicie, skrzynia działa całkowicie poprawnie.

Na wszystkie części posiadam paragony i faktury.

Usterki:
– klimatyzacja działa trochę słabo – trzeba dobić gazu (R12). Koszt około 600 zł,
– nie działa spryskiwacz szyby,
– wskaźnik paliwa zawyża – pokazuje wyższy stan niż faktycznie,
– brak gałki regulacji siły nawiewu,
– nie działają lampki oświetlające silnik po otwarciu maski,
– minimalne „pocenie” się spod uszczelki skrzyni biegów,
– nieco skrzypią gumy w zawieszeniu przy jeździe po nierównościach – wynika to ze znikomego użytkowania auta,
– jedna z żarówek podświetlenia zegarów nie zawsze działa,
– niewielkie plamy na fotelu pasażera (widoczne na zdjęciach),
– nie działają siłowniki podnoszenia maski (mam kupione i dokładam do auta).

Autem nie jeżdżę jak jest mokro, a w zimie jest jedynie przepalane i przejechane wokół osiedla, żeby się nie zastało za bardzo (oczywiście jak jest sucho). W przypadku zdecydowanego kupującego zrobię wyjątek 🙂

Aktualne ubezpieczenie OC i przegląd (bezterminowy ze względu rejestracji auta jako zabytek).

Posiadam pełną dokumentację fotograficzną począwszy od zdjęć z aukcji, przez dostawę do domu i wykonywane naprawy. Dla zainteresowanych na @.

Auto do obejrzenia praktycznie cały czas – jestem dość dyspozycyjny – mogę się spotkać w dowolny dzień tygodnia w godzinach 10-18. Zapraszam również na dowolnie wybraną stację diagnostyczną na oględziny.

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania. Proszę dzwonić między 9.00 a 20.00.

Telefon: +48 604 266 783
Miejscowość: Kraków, Nowa Huta