Drapieżna sylwetka, chowane przednie lampy i tylne w postaci czterech okrągłych luf. Tak prezentuje się wspaniałe marzenie z plakatów zdobiących ściany młodzieńczych pokoi na całym świecie. Fakt, że wyprodukowano go w USA pomógł tu w taki sposób, że wyprodukowano ich wiele i w swojej lidze osiągów i możliwości zawsze był to samochód przystępny. I dziś w swojej kategorii cenowej oferuje świetne parametry. To ostatnia Vette, w której możemy odnaleźć popupy i pierwsza wyposażona w head-up display. To lekka konstrukcja z wielowahaczowym zawieszeniem, w układzie transaxle gwarantującym idealny rozkład mas. Brzmi jak zapowiedź świetnego prowadzenia i tak właśnie jest. Corvette C5 projektowana była z myślą o europejskim odbiorcy, miała robić wrażenie nie tylko przyspieszając na prostej, ale i na górskich serpentynach. Ciekawostką może być, że jest to pierwsza Vette cabrio, która w ogóle oferuje bagażnik, a na dodatek pali rozsądne ilości paliwa i w wersji z automatyczną skrzynią biegów jest szczególnie relaksująca.
Chevrolet Corvette Convertible C5
Rocznik: 2002
Przebieg: 240000 km
Pojemność: 5700 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 350 KM
Cena: 88500 PLN
Auto jest w moim posiadaniu od zeszłego sezonu.
Szukając C5 w wersji cabrio rozglądałem się za samochodem z małym przebiegiem.
Obejrzałem dość dużo egzemplarzy i powiem uczciwie, że do każdego z nich miałem sporo zastrzeżeń zarówno pod kątem wizualnym, jak i w kwestiach mechaniki.
Zakupiona przeze mnie C5 mimo stosunkowo dużego przebiegu (choć z drugiej strony to zaledwie około 10 tys. km. rocznie) była i jest w stanie bliskim idealnemu.
Auto jest bardzo doinwestowane mechanicznie i zadbane wizualnie.
W ciągu ostatnich kilku tysięcy kilometrów samochód miał przeprowadzony generalny remont automatycznej skrzyni biegów (konwerter, pompa i całe wnętrze). Przy okazji remontu dołożona została chłodnica skrzyni, której fabryczny brak w zasadzie uniemożliwia temu modelowi dłuższą jazdę z prędkościami powyżej 70 mil/h 🙂 Wymienione zostały wszystkie elementy zawieszenia, które miały jakiekolwiek luzy, uszczelniacz wału, elementy wydechu, założony został nowy oryginalny akumulator.
Oprócz oleju w silniku wymieniony został oczywiście również olej w skrzyni biegów i tylnym moście.
Samochód bardzo pewnie się prowadzi. Silnik i skrzynia działają bez zarzutu.
Posiadam też aktualny wydruk geometrii podwozia.
Wszystkie parametry są na zielono, co nie jest oczywistością w tym modelu.
Nawet w bezwypadkowych egzemplarzach C5 zdarzają się problemy z prawidłowym ustawieniem zbieżności.
Mój egzemplarz myślę, że można nazwać bezwypadkowym.
Został sprowadzony z USA z kosmetycznym uszkodzeniem poszycia błotnika i drzwi.
Elementy te zostały wymienione na nowe.
Samochód jest świeżo po wizycie w stacji diagnostycznej.
Przegląd przechodzi bez problemu.
Kierunkowskazy świecą na pomarańczowo, zamontowane jest też tylne światło przeciwmgielne.
Corvette sprzedaje na podstawie faktury VAT marża.
Kupujący będzie zwolniony z 2% opłaty skarbowej.
Chętnie pomogę w załatwieniu atrakcyjnego kredytu.
Auto ma oczywiście bogate wyposażenie, między innymi:
automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, system audio BOSE, head up display, itp.
Jest to ostatni na świecie seryjnie produkowany model z podnoszonymi światłami.
Silnik to sprawdzona, pancerna i pięknie brzmiąca jednostka V8 o mocy 345 KM i momencie 475 Nm.
Z automatyczną skrzynią auto przyspiesza katalogowo do 100 km/h w 4,9 s i rozpędza się maksymalnie do 275 km/h.
Silnik podatny jest na modyfikacje i zwiększanie mocy, ale zapewniam, że nie jest to konieczne, gdyż w tym dość lekkim klasyku fabryczne parametry wystarczają, aby wywołać uśmiech na twarzy.
Auto jest w ciekawym żółtym kolorze, bardzo zwraca uwagę i wywołuje u mijanych przechodniów pozytywne reakcje.
Model C5 zwłaszcza w wersji cabrio stanowi obecnie bardzo dobrą inwestycję.
Właśnie przeszedł przez dołek cenowy i jego wartości zaczynają powoli wzrastać.
Oznacza to, że tańszy już nigdy nie będzie, a w dobie coraz powszechnej elektryfikacji powinien w ciągu najbliższych kilku lat zdecydowanie podrożeć.
Osoby, które poczują się urażone dekielkami na kołach z góry przepraszam.
Z takimi to auto nabyłem i sam dopiero ostatnio zauważyłem ten detal.
Można je oczywiście zmienić. Nie jest to problem.
Telefon: +48 501 092 386
Miejscowość: Piaseczno