Chevrolet Corvette Silver Anniversary C3 1978 – 84000 PLN – Konstancin-Jeziorna

W 1978 roku Chevrolet obchodził 25-lecie legendarnego amerykańskiego samochodu sportowego. Specjalna, dwukolorowe srebrno-szare lakierowanie dodało edycji Silver Anniversary odrobinę ekskluzywności. Ta kolorystyka powstała na życzenie Billa Mitchella, designera General Motors odpowiedzialnego za kształt samochodów wszystkich marek koncernu od końca lat 50-tych aż po rok 1979. To on odpowiadał za kształt drugiej i trzeciej generacji Corvette, a także lifting modelu C3, dzięki któremu otrzymał aerodynamicznie opadającą tylną szybę. Dwukolorowe malowanie pojawiło się w Corvette po raz pierwszy od roku 1961, pod postacią opcji B2Z, dostępnej za dodatkowe 399 dolarów. Dodatkowo obowiązkowymi opcjami był aluminiowe felgi i sportowe lusterka, dodające kolejne 380 dolarów do ceny. Trzeba przyznać, że tak ubrany samochód wygląda świetnie, zachwycając dynamiką swoich kształtów nawet po przeszło 4 dekadach.

Chevrolet Corvette Silver Anniversary C3
Rocznik: 1978
Przebieg: 93500 mil
Pojemność: 5733 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 185 KM

Cena: 84000 PLN

Chevrolet Corvette C3 25th Anniversary Silver limited edition. Produkcja modelu trwała od 1978 r. do 1979 r. Auto z początku produkcji (luty 1978 r.) specjalna edycja została zaoferowana z okazji 25-lecia modelu Corvette. Przed przejściem na emeryturę Bill Mitchell zaproponował model Silver Anniversary w swoim ulubionym kolorze – wystarczająco srebrnym – i pojawił się jako pakiet opcji B2Z.

Limitowana wersja obejmowała srebrną i szarą dolną część nadwozia z oddzielającymi prążkami, a także aluminiowe koła i podwójne „sportowe” lusterka zewnętrzne. Rok 1978 to 25. rocznica Corvette, a wszystkie 78-tki posiadały srebrne jubileuszowe noski i emblematy wlewu paliwa.

Nowa szybka tylna typu fastback była najbardziej zauważalną zmianą w stylizacji, nadając dziesięcioletniemu stylowi nadwozia C3 Corvette nowe życie. Fastback z nieruchomym przeszkleniem poprawił zarówno aerodynamikę, jak i zwiększył użyteczną przestrzeń bagażową za siedzeniami, jednocześnie poprawiając widoczność do tyłu. Zainstalowano zasłonę, którą można było pociągnąć do przodu, zakrywając tylną komorę, aby chronić ładunek i dywan przed nieustannym słońcem. Obrotomierz i prędkościomierz zostały przeprojektowane, aby pasowały do ​​nowej konsoli środkowej i zestawu wskaźników, które po raz pierwszy pojawiły się w poprzednim roku. Przeprojektowane wewnętrzne panele drzwi były również nowe, a także dodano schowek na rękawiczki przed siedzeniem pasażera, zastępując kieszenie na mapy z poprzednich lat.

W aucie została odświeżona powłoka lakiernicza, wymienione amortyzatory przednie i tylne, wymieniona chłodnica, świece oraz olej z filtrem w skrzyni biegów.

Corvette pochodzi z prywatnej kolekcji.

Telefon: +48 608 522 902
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna