Chrysler New Yorker produkowany był przez ponad pół wieku, w dwunastu różnych generacjach. Piąta z nich (1965-68) była prawdziwą rewolucją. Utalentowany zespół stylistów kierowany przez Elwooda Engle’a stworzył wspaniały wóz. Urósł tak, aby mógł swobodnie pomieścić sześć osób i ich bagaż. Zawieszenie oparte na drążkach skrętnych z przodu i półeliptycznych piórach z tyłu pozwalało prowadzić się lepiej niż konkurencja i podobnie o kilka lat wyprzedzono rywali, montując z przodu hamulce tarczowe. Silnik z ’66 roku oferował 440 cali sześciennych pojemności, 365 KM i moment obrotowy na poziomie 470 Nm, zapewniając przyspieszenie w każdej chwili i w każdych warunkach. Ten silnik V8 był wspierany przez słynny automat Torqueflite 727, uznawany wówczas i obecnie za jeden z najlepszych automatów, jakie kiedykolwiek skonstruowano. Tak wspaniale i z wielkim rozmachem zbudowany wóz jeszcze większe musiał robić wrażenie w Europie. Ten egzemplarz jeździ po Starym Kontynencie od nowości, gdyż zamówiony był jako wóz służbowy prezesa firmy Simca.
Chrysler New Yorker
Rocznik: 1966
Przebieg: 43100 km
Pojemność: 7298 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: automatyczna
Moc: 365 KM
Cena: 149000 PLN
Wyposażenie:
– elektryczne szyby x 6 (nawet trójkątne przednie szybki uchylne elektrycznie),
– elektrycznie ustawiane fotele przednie,
– obrotomierz,
– oryginalne dekle na koła 1966 rok,
– skórzane fotele czarne.
Prawdopodobnie jedyny europejski egzemplarz sprowadzony do Paryża przez firmę SIMCA dla prezesa firmy.
Licznik w kilometrach.
Po II wojnie światowej Simca współpracowała z Fordem i Chryslerem.
W pełni sprawny.
Telefon: +48 731 615 715
Miejscowość: Oleśnica