Traction Avant to rozwijana przez 20 lat niezwykle udana linia Citroenów z przednim napędem i samonośnym nadwoziem. Citroen 15 SIX pojawił się po raz pierwszy w 1938 roku, stanowiąc najwyższą odmianę modelu wyróżniającą się sześciocylindrowy sinikiem. Samochód nazywany we Francji Królową Dróg, a w Niemczech Gangster Sedan, zawdzięcza przydomek magicznemu połączeniu nisko położonego środka ciężkości, świetnemu prowadzeniu i wysokiej mocy. Citroen 15 SIX H to finalna ewolucja Traction Avant i zarazem pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie z zawieszeniem hydropneumatycznym, które zastosowano na tylnej osi. Jego premiera miała miejsce w 1954 roku, a koniec już rok później, w momencie debiutu modelu DS19. Wśród 759.111 wszystkich wyprodukowanych modeli Traction Avant, 15 H stanowią ledwie garstkę, wyprodukowano ich tylko nieco ponad 3 tysiące sztuk. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż ma bogatą polską historię, a w ręce obecnego właściciela trafił niemal pół wieku temu.
Citroen 15 SIX H
Rocznik: 1954
Przebieg: 43000 km
Pojemność: 2870 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 80 KM
Cena: 140000 PLN
Samochód sprowadzony z Francji przez poprzedniego właściciela w 1967 roku. W moim posiadaniu od 1976 roku.
Jest to pierwszy Citroen z hydro-pneumatycznym zawieszeniem tylnej osi (protoplasta Citroena DS). Z tego względu jest to bardzo rzadka odmiana Citroena 15.
Auto w pełni sprawne, 100% oryginalności. Posiadam dowód rejestracyjny poprzedniego właściciela z 1975 roku.
Silnik 6-cio cylindrowy, prędkość maksymalna 130 km/h. Skrzynia biegów 3+1.
Samochód brał udział w rajdzie Finlandii na trasie Helsinki-Kuopio w 1988 roku.
Telefon: +48 602 170 400
Miejscowość: Swarzędz