Citroen BX GTi 16 Valve 1989 – 17500 PLN – Rawa Mazowiecka

Citroena BX zaprezentowano po raz pierwszy u stóp Wieży Eiffla 2 października 1982 roku. Projekt Marcello Gandiniego ze studia Bertone opierał się projektach koncepcyjnych Reliant F11 oraz Volvo Tundra, lecz tym razem była mowa o samochodzie produkcyjnym. Citroen kształtem zdecydowanie musiał się wyróżniać, podobnie jak koncepcją zawieszenia z hydropnuumatyką i autopoziomowaniem. To co było potrzebne, by rozgrzać rynek do czerwoności, to sportowa wersja. Citroen BX GTI debiutował w 1987 roku. Wyposażony w zupełnie nowy silnik XU9J4 o pojemności 1905 cm³ i mocy 148 KM (w wersji katalizowanej), zdolny jest osiągnąć prędkość 218 km/h i jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy. W marcu 1989 roku pojawia się jego przestylizowana wersja, nazwana BX GTI 16 Valve. Samochód zyskał przeprojektowane zderzaki ze zintegrowanym spojlerem z przodu i skrzelami na końcach, poprawiającymi chłodzenie hamulców, poszerzone dolne części tylnych błotników, duże listwy boczne pomalowane w kolor nadwozia, wloty powietrza z nowym designem na słupku C, nowy tylny spojler i owalny wylot wydechu. To wyjątkowa rzadkość na rynku, efekt wyróżnienia się na każdym zlocie jest gwarantowany.

Citroen BX GTi 16V
Rocznik: 1989
Przebieg: 214170 km
Pojemność: 1905 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 148 KM

Cena: 17500 PLN

(1989) Citroen BX GTI 16V – Matching Numbers, bezwypadkowy

Do zaoferowania posiadam „topową” najmocniejszą wersje Citroena, modelu BX – GTI 16V, który został wyprodukowany jedynie w ilości 3544 egzemplarzy na całym świecie. Jest to pełne GTI z 16 zaworową jednostką napędową generującą niecałe 160 koni mechanicznych. Pojazd jest w 100% bezwypadkowy, kompletny we wszystkie elementy charakterystyczne dla tej odmiany oraz z udokumentowanym przebiegiem.

Od strony wizualnej BX prezentuje się bardzo dobrze, co zresztą starałem się przedstawić na załączonych zdjęciach. Wszystkie szyby wraz z czołową pochodzą z pierwszego montażu i są bez defektów. Wnętrze pojazdu nie posiada żadnych uszkodzeń. Deska rozdzielcza, skórzana tapicerka, boczki drzwiowe oraz podsufitka jest w niemalże idealnym stanie, a całe wyposażenie działa.

Pod kątem mechanicznym GTI jest w 100% sprawne i nie wymaga wkładu finansowego. Posiada aktualne szwedzkie badanie techniczne Dekra i jest przygotowane do sezonu – nowy olej, komplet filtrów, klocki hamulcowe i akumulator.

Do pojazdu posiadam książkę serwisową, instrukcję obsługi, wydruki z przeglądów, komplet oryginalnych kluczyków z centralnym zamkiem i oczywiście kompletną szwedzką dokumentację (dowód rejestracyjny, faktura zakupu, opłacona akcyza) niezbędną do rejestracji w Polsce.

Telefon: +48 883 727 117
Miejscowość: Rawa Mazowiecka