Citroen CX 2000 1975 – 69000 PLN – Poznań

Citroen CX 2000 Super szokował. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Debiutował w 1974 roku, nie przypominając niczego, co wówczas poruszało się po ulicach. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem i układem hamulcowym. Oferował komfort, jakiego nie gwarantowało żadne inne rozwiązanie na świecie. Znamienny jest fakt, że nawet Rolls Royce i Mercedes zaszczepili te technologie do swoich samochodów, po zakupieniu od Citroena licencji. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, światła i atrapę chłodnicy starego typu, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Jest po pełnym serwisie mechanicznym przeprowadzonym w specjalistycznym zakładzie zajmującym się wyłącznie zabytkowymi Citroenami, co oferuje mu pełną mobilność i gotowość do przebycia każdej trasy. Nie jest to wydłużony Prestige, jakich obecnie najwięcej na kolekcjonerskim rynku w Europie, ale zamiast dodatkowych centymetrów na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, odnajdziemy w nim niezrównaną welurową miękkość. Jest boski i świetnie mu w białym kolorze.

Citroen CX 2000
Rocznik: 1975
Przebieg: 70000 km
Pojemność: 1985 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 104 KM

Cena: 69000 PLN

Przedmiotem sprzedaży jest 45-letni Citroen CX zachowany w oryginalnym stanie, nigdy nie odnawiany. Wersja „Super” wyposażona w elektryczne szyby. Pochodzi z początku produkcji, z roku 1975, w którym model CX zdobył tytuł Samochodu Roku. Pochodzi z rynku francuskiego, zakupiony od spadkobierców pierwszego właściciela, który użytkował go do 2014, pokonując jedynie 67 tysięcy kilometrów.

Nadwozie jest zachowane w bardzo dobrym stanie i nie nosi śladów korozji. Żaden element nie był naprawiany blacharsko ani lakierniczo, nie miał również usuwanej korozji. Na nadwoziu mimo wieku jest wciąż fabryczny lakier. Co oczywiste, nosi drobne rysy, małe ubytki, jednak biorąc pod uwagę wiek prezentuje znakomicie i nie wymaga poprawy. Felgi nie były nigdy odnawiane, posiadają oryginalne kołpaki. Lampy przednie oraz tylne wciąż oryginalne, bez uszkodzeń.

Wnętrze zachowane w dobrym stanie. Materiałowa tapicerka nie wykazuje śladów zużycia, nie jest również wyblakła. Tylna półka ma również żywy kolor. Deska rozdzielcza nie ma pęknięć. Boczki drzwiowe mają małe pęknięcia, które już pierwszy właściciel przed laty próbował naprawiać naklejając materiał, co jest typową wadą występującą w CX z początku produkcji. Wyposażenie kompletne i sprawne. Komplet ładnych welurowych dywaników. Podsufitka wciąż oryginalna.

Spód oraz wnęki nadkoli w świetnym stanie jak na swoje lata, tylko minimalne naloty korozji.

Wykonane prace podczas serwisu na początku 2020 roku:
– wymiana oleju + filtr oleju + nowy korek spustowy,
– wymiana płynu LHM, czyszczenie filtrów, zbiornika i naprawa wskaźnika poziomu,
– sprawdzenie i dobicie sfer przednich (lewa 59 bar, prawa 55 bar),
– dobicie sfery konżektorowej (35 bar),
– wymiana poduszki silnika lewej-górnej,
– nowy akumulator,
– wymiana siłownika tylnej klapy.

Przed sezonem 2021 samochód przeszedł duży serwis, podczas którego:
– wykonano remont skrzyni biegów – nowe synchronizatory pierwszego i drugiego biegu, wszystkie łożyska i uszczelnienia,
– zregenerowane sprzęgło,
– zregenerowany rozrusznik i alternator,
– nowa pompa paliwa,
– zregenerowany gaźnik,
– nowe uszczelnienia silnika,
– nowe wszystkie przewody wodne,
– wymiana poduszki silnika lewa-dolna, kość silnika prawa,
– sprawdzenie sfer,
– nowy olej, filtr, korek.

Wszystkie prace wykonane w naszym ulubionym serwisie, czyli TS Garage w Suchym Lesie.
Koszt ostatniego serwisu przekroczył kwotę 11 tys. zł i obejmował wyjęcie silnika z komory.
Wszystko wykonane na max, może nieco na wyrost, ale może zagwarantować to spokojną eksploatację przez najbliższe lata.
Samochód jest w perfekcyjnym stanie technicznym i blacharskiem oraz w doskonałym stanie wizualnym.

Auto zarejestrowane w Polsce jako pojazd zabytkowy.
Samochód jest własnością prowadzącego stronę gieldaklasykow.pl.

Telefon: +48 607 273 512
E-mail: info@gieldaklasykow.pl
Miejscowość: Poznań