Citroen DS19 Chapron Concorde 1963 – SPRZEDANY

Szczególne wersje wybitnych samochodów po latach nabierają znacznej wartości. Tak również ma się sprawa z konwersjami słynnych Déesse wykonywanymi przez firmę karoseryjną Henriego Chapron’a. Budowane na indywidualne zamówienie, były dwudrzwiowymi kabrioletami bądź coupe. Citroen DS19 Chapron Concorde charakteryzował się podwyższoną częścią nadwozia w tylnej części, co owocowało większą ilością miejsca na głowy pasażerów. W ciągu pięciu lat zbudowano ich zaledwie 38 sztuk. Cena pięknie odrestaurowanego egzemplarza wystawionego przez salon Gina Classics może wydawać się wysoka, lecz jest zgodna z rynkową. Ostatnia odnotowana transakcja tego modelu miała miejsce na aukcji domu aukcyjnego Bonhams w zeszłym roku, kiedy nowy nabywca zdecydował się wyłożyć za podobny egzemplarz 126500 euro.

Link: http://www.ginaclassics.com/en/citroen-ds19-chapron-concorde-64-en/

CITROËN DS19 CHAPRON CONCORDE 64

PRICE € 149.000,-
YEAR 1963
MILEAGE 500 km
VAT No
BODY TYPE Coupe
COLOR Silver metallic
COLOURNAME Grigio Argento Auteuil
INTERIOR Bordeaux leather
ENGINE 1.9 straight-four
POWER 83 hp
TRANSMISSION Semi-automatic
FUEL Petrol

A rare Concorde 64. Only 38 Concordes were manufactured! The contract for the construction of this beautiful creation by Henri Chapron Carrossier was provided by Mister Louis Balsan in October 1963. The car was delivered on December 6, 1963. It is a second series Concorde, the version with more headroom for the passengers in the back. It is a ‘Hydraulique’, so it has a semi-automatic gearbox.

A copy of the file of Chapron is present. It is an extensive file, which includes paperwork such as copies of the invoices. The invoice shows the composition, which was as follows:

UN CHASSIS DS 19
Equipe en Coupé “CONCORDE” Modèle 1964
Peinture “Grigio Argento Auteuil”
Garniture cuir Bordeaux, façon Pullman
Tapis moquette Bordeaux
Habillage extérieur de luxe

SUPPLEMENTS
1 poste “Radiomatic”
1 antenne électrique Hirschmann
1 appuis tête passager
4 ceintures de sécurité

The Concorde was purchased by an Italian collector in 2002. The car was extensively restored in Italy. The work was completed in 2012. After restoration, the car was driven for a mere 500 km. A Dutch Chapron specialist recently checked the car and dotted the i’s and crossed the t’s.