Citroen SM Mylord Cabriolet 1973 – 1600000 PLN – Niemcy

Powstał na bazie szczególnego samochodu i był najbardziej ekskluzywną propozycją francuskiej motoryzacji w swojej epoce. Citroen SM Mylord Cabriolet jako nowy kosztował 130 tysięcy franków, niemal tyle, co Ferrari Daytona. W zamian za tą niemałą sumę nabywca otrzymywał połączenie innowacyjnych technologii Citroena z silnikiem Maserati i stworzonym na miarę nadwoziem firmy karoseryjnej Chapron. Kabriolet miał przepiękne proporcje i komfortowo mógł przewieźć cztery osoby, lecz został zbudowany w zaledwie sześciu egzemplarzach. Budowa siódmego została jedynie rozpoczęta, a zakończył ją niemiecki i polski specjalista dopiero w ostatnich latach. Pokusa stworzenia kolejnego egzemplarza była ogromna i jak widać, dziś kolejny Mylord czeka na nabywcę. Wykończony w zgodnym z oryginałem kolorem „Or Byzantin” (bizantyjskie złoto), jest gruntownie odrestaurowaną, dokładną kopią oryginału. Oczekiwana cena 1,6 mln złotych jest o 1/3 niższa od tej, jaką uzyskano za oryginalny egzemplarz sprzedany w 2014 roku (dom aukcyjny Artcurial uzyskał 548 tys. euro).


Citroen SM Mylord Cabriolet
Rocznik: 1973
Pojemność: 2675 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 178 KM

Cena: 1600000 PLN

Wyposażenie:
– skórzana tapicerka,
– elektryczne szyby,
– przednie lampy skręcane zgodnie z ruchem kierownicy,
– rozkładany dach,
– skórzany pokrowiec na dach

Citroën SM – luksusowy samochód sportowy klasy GT produkowany przez firmę Citroën, we współpracy z włoskim Maserati w latach 1970–1975.
Auto oficjalnie zaprezentowano na 1970 roku podczas Salonu Genewskiego. W tym też roku pierwsze egzemplarze trafiły na rynek. Wersja dla USA wyposażona była w automatyczną skrzynię biegów Borg Warner 35. Pierwsze wersje wyposażone były w trzy sprzężone gaźniki Weber, zostały one zastąpione w następnym roku przez elektroniczny wtrysk BOSCH D-JETRONIC.

Citroën SM nie miał poprzednika, nie doczekał się również nigdy następcy. Z jego produkcji zrezygnowano w 1975 roku, z powodu kryzysu paliwowego (gwałtowny spadek sprzedaży aut z silnikami o dużej pojemności).
Wyprodukowano 12 920 sztuk, z tego 2400 na rynek amerykański.
W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1971 samochód zajął 3. pozycję (za Citroënem GS i Volkswagenem K70).

Producent nadwozi Henri Chapron wyprodukował na bazie SM siedem sztuk kabrioletów Chapron Mylord oraz osiem wydłużonych limuzyn Chapron Opéra, a ponadto dwa czterodrzwiowe kabriolety „prezydenckie”.
Do dziś rząd francuski używa tych aut na szczególne okazje.

Samochód, który wystawiamy na sprzedaż jest ósmy z kolei na świecie.
Auto numer 7 w 100% odrestaurowaliśmy oraz sprzedaliśmy osobie prywatnej do Belgii.
SM numer osiem jest zbudowany przez nas od podstaw.
Jesteśmy dumni, że mogliśmy powiększyć liczbę egzemplarzy o kolejnego MY LORD’a.
Cena wynosi około 1.600.000 zł i 380.000 euro.

Posiadamy wszystkie części do Citroen DS oraz SM, oczywiście na sprzedaż.

Mój numer kontaktowy 0048 788 997 707, rozmawiam w języku polskim oraz niemieckim.
Numer mojego partnera, który rozmawia po angielsku, niemiecku i francusku 0049 1514 6135 215.

Telefon: +48 788 997 707
Lokalizacja: Niemcy