Citroen XM 1998 – SPRZEDANY

Citroen XM zadebiutował w 1989 roku jako następca flagowego Citroëna CX. W roku 1990 uzyskał prestiżowy wówczas tytuł Car of The Year 1990, deklasując rywali i zdobywając 390 punktów, natomiast drugi Mercedes-Benz SL R129 uzyskał 215 pkt. Citroen XM zachwycił świat motoryzacji zarówno stylistyką jak i innowacjami technicznymi. Klinowate nadwozie XM’a osiągnęło współczynnik Cx 0,28, co było sensacyjnym wynkiem dla dużej limuzyny. W latach 90. nieliczne egzemplarze na naszych ulicach przykłuwały wzrok przechodniów niczym statek kosmiczny. Dziś nadal wygląda zjawiskowo, odwraca głowy przechodniów, zapewnia nieziemki komfort dla podróżujących, otula welurowym, miekkim wnętrzem. To przystępny sposób na bycie w awangardzie, coś niesztampowego, znacznie bardziej konkurencyjnego cenowo niż niemieccy klasyczni konkurenci z tego samego okresu.

Citroen XM
Rocznik: 1998
Przebieg: 88000 km
Pojemność: 1998 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 132 KM

Oferuję samochód Citroën XM Mk2 (Y4) z roku 1998 z silnikiem 2.0i 16v (132 KM) oraz symbolicznym przebiegiem wynoszącym 88 tys. km.

Oferowany egzemplarz pochodzi z przedmieść Paryża, sprzedany jako nowy w Vernouillet gdzie miał jednego właściciela. Doskonale zachowany egzemplarz, z bardzo niskim oryginalnym przebiegiem, nierestaurowany, w stanie oryginalnym, z fantastycznymi cechami charakterystycznymi dla marki Citroën, genialnym, prostym (w tej wersji) układem hydropneumatycznego zawieszenia i mięsistym welurowym wnętrzem z drewnianymi dekorami oraz tzw. 13-tą szybą, cechą wyłącznie tego modelu.

XM kupiony przeze mnie jesienią 2023 r. pod Paryżem – kompletny, sprawny, z aktualnym przeglądem technicznym. Citroën wymagał tylko niewielkich prac serwisowych obejmujących:
– przegląd okresowy (na 90 tys. km) z wymianą oleju i filtrów,
– wymianę świec zapłonowych,
– komplet nowych opon w dedykowanym rozmiarze,
– serwis klimatyzacji.

Wóz jest w doskonałym stanie zachowania, jest oryginalny, bez modyfikacji, nie był nigdy naprawiany blacharsko, korozja nie była usuwana, jest oczywiście bezwypadkowy. Wszystkie wnęki otworów drzwiowych, klapy, maski, elementy konstrukcyjne są oryginalne. Elementy są równe, szczeliny jednolite, krawędzie elementów licują. Charakterystyczne dla modelu listwy ozdobne są w stanie bardzo dobrym, nie są utlenione, co świadczy o bardzo dobrych warunkach garażowania. Podszybie jest wolne od korozji. Górne poduszki siłowników zawieszenia są oryginalne i nie posiadają korozji. Progi, w szczególności na początkach jak i końcach, mają fabryczne powłoki, nie posiadają oznak korozji ani wcześniejszych napraw. Podwozie nie posiada dodatkowych powłok bitumicznych, nie maskuje faktycznego stanu i braku korozji konstrukcyjnej. Obraz wszystkich charakterystycznych dla modelu miejsc jest spójny z symbolicznym przebiegiem i potwierdza bardzo dobrą historię egzemplarza. Citroën nie posiadał instalacji LPG, haka, bagażników, ani żadnych przeróbek.

Wnętrze utrzymane w stanie nienagannym, oryginalne, bez przeróbek czy kleju lub wkrętów po dodatkowych akcesoriach, wszystkie elementy wyposażenia są sprawne. Klimatyzacja automatyczna jest w pełni wydajna. Wnętrze wyposażone jest w charakterystyczną dla modelu i wg. mnie obowiązkową z punkty widzenia kolekcjonerskiego tzw. 13. szybę, izolującą wnętrze pojazdu w momencie otwarcia pokrywy bagażnika.
Samochód jest bardzo czysty, prezentuje się nienagannie, w obecnym stanie nadaje do uzupełnienia kolekcji, na wystawę lub jako sezonowe auto na zloty i spotkania. Auto posiada bardzo nieznaczne ślady użytkowania, co jest cechą, nie wadą, każdego auta używanego.
Egzemplarz był ekspozycja w czasie wydarzenia z okazji rocznicy 35 lat premiery Citroëna XM, został podpisany przez projektanta modelu, Daniela Abramsona, jednego z designerów ery Citroena od 1983 roku, twórcy m.in. konceptów Activa, Activa 2, Xantia, XM, C5 i C6.
Bardzo dobrze zachowany egzemplarz z niskim, kolekcjonerskim przebiegiem, bez śladów korozji, bez historii napraw blacharskich, sygnowany osobiście przez jednego ze swoich projektantów to bardzo wartościowe uzupełnienie kolekcji lub doskonały początek kolekcjonerskiej przygody. Jest to silny prognostyk do utrzymania i wzrostu wartości w czasie.