Archiwum kategorii: Citroen

Citroen 2CV 1990 – 39900 PLN – Warszawa

Kaczka, czyli Citroen 2CV, to jedna z najbardziej charakterystycznych i długowiecznych konstrukcji XX wieku. Jej projekt pamięta czasy II wojny światowej, ale w produkcji dotrwała aż do roku 1990, z którego pochodzi prezentowany egzemplarz. We wnętrzu jest tak spartańska jak to tylko możliwe, ale posiada wszystko co potrzebne do jazdy, dodatkowo zapewniając fantastyczną jakość resorowania, spory bagażnik i doskonałą wentylację. Zwijany dach, podnoszone boczne szybki i klapka pod przednią szybą sprawiają, że poczuć się tu można jak w kabriolecie. Citroen 2CV to auto, które spotkać możemy na zlocie z rejestracjami z odległych zakątków Europy i te auta nigdy nie przyjeżdżają na nie na lawetach. Podróżowanie tymi samochodami jest po prostu przyjemne, właściciele doskonale o tym wiedzą i skrupulatnie z tego korzystają. Ogromną zaletą 2CV na pewno jest sympatia, jaką budzi powszechnie na drodze niezależnie od długości i szerokości geograficznej. Egzemplarz z ogłoszenia jest po kompletnej renowacji, co zapewnia piękną prezencję i spokojną eksploatację.
Czytaj dalej Citroen 2CV 1990 – 39900 PLN – Warszawa

Citroen CX 2000 1975 – 67000 PLN – Poznań

Citroen CX 2000 Super szokował. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Debiutował w 1974 roku, nie przypominając niczego, co wówczas poruszało się po ulicach. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem i układem hamulcowym. Oferował komfort, jakiego nie gwarantowało żadne inne rozwiązanie na świecie. Znamienny jest fakt, że nawet Rolls Royce i Mercedes zaszczepili te technologie do swoich samochodów, po zakupieniu od Citroena licencji. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, światła i atrapę chłodnicy starego typu, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Jest po pełnym serwisie mechanicznym przeprowadzonym w specjalistycznym zakładzie zajmującym się wyłącznie zabytkowymi Citroenami, co oferuje mu pełną mobilność i gotowość do przebycia każdej trasy. Nie jest to wydłużony Prestige, jakich obecnie najwięcej na kolekcjonerskim rynku w Europie, ale zamiast dodatkowych centymetrów na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, odnajdziemy w nim niezrównaną welurową miękkość. Jest boski i świetnie mu w białym kolorze.
Czytaj dalej Citroen CX 2000 1975 – 67000 PLN – Poznań

Citroen C6 2007 – 55000 PLN – Września

Citroen od zawsze wiedział, jak zaskakiwać rynek i nabywców. Design wnętrza, kształty nadwozia, nowoczesne rozwiązania i to z czego znany jest od 1955 roku – hydropneumatyczny układ zawieszenia. 15 lat temu, w marcu, podczas genewskiego salonu, Citroen zaprezentował model C6, który stał się najbardziej ekskluzywnym modelem marki. I najbardziej reprezentatywnym, C6 bowiem zostało włączone do listy oficjalnych samochodów prezydenta Francji. Dzięki odważnemu designowi i zaawansowanym technologiom, C6 został znakomicie przyjęty na rynku. Ta limuzyna klasy wyższej zapewnia komfort godny najlepszych samochodów na świecie. Zawieszenie Hydractive 3+ o 16 stopniach tłumienia, aktywna aerodynamika i lista wyposażenia, jakiej nie powstydziłyby się auta z dzisiejszych konfiguratorów. Prezentowany Citroen C6 to zadbany i rzetelnie serwisowany okaz z polskiego salonu z niewielkim przebiegiem. Jeżeli czujecie klimat francuskiego przemysłu motoryzacyjnego, warto pochylić się nad tym ogłoszeniem.
Czytaj dalej Citroen C6 2007 – 55000 PLN – Września

Citroen DS 23 1972 – 150000 PLN – Wrocław

Citroen DS debiutował na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku, i okrzyknięty został wówczas przybyszem z kosmosu. Jego nadwozie było futurystyczne i opływowe, hydropneumatyczne zawieszenie zapewniało niezrównany komfort, a hamulce – fantastyczną skuteczność. Nawet prawie dwie dekady później, u schyłku produkcji, samochód był o wiele bardziej nowoczesny, niż większość konkurencji. W międzyczasie jeszcze go udoskonalono… w 1967 zmieniono przód na bardziej aerodynamiczny i przypominający rekina, pojawiły się wówczas również światła kierunkowe podążające za skrętem kół w zakręcie. Poprawiono wyciszenie i wentylację kabiny, powiększano i wzmacniano silniki. Citroen DS 23 zamiast początkowo stosowanej 70-konnej jednostki 1,9 l miał już silnik 2,3 l o mocy 115 KM. Był dostępny w latach 1972-75 i pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 170 km/h. To prawdziwy symbol Francji, nie bez powodu nazywany „latającym dywanem”.
Czytaj dalej Citroen DS 23 1972 – 150000 PLN – Wrocław

Citroen GS Pallas 1975 – 41000 PLN – Gdańsk

Citroen GS debiutował w 1970 roku. Kiedy przypomnimy sobie, jak wyglądały inne samochody na koniec lat 60-tych, jego sylwetka może wydać nam się szokująco nowoczesna. Był przedstawicielem klasy średniej, któremu absolutnie nie poskąpiono nowoczesnych rozwiązań technicznych. Podobnie jak większy model DS, otrzymał hydropneumatyczne i gwarantujące świetny komfort zawieszenie. Stworzono nawet wersję z absolutnym szczytem nowoczesności – silnikiem Wankla. O ile GS Birotor nie był produkcją masową (zbudowano zaledwie 850 sztuk), reszta też ładnie brzmiała, dzięki zastosowaniu chłodzonego powietrzem silnika typu bokser. Najbardziej reprezentacyjnym w gamie pozostawał Citroen GS Pallas. Miał większą ilość błyszczącej galanterii (zrobionej ze stali nierdzewnej) we wnętrzu, inną tapicerkę, z zewnątrz wyróżniał się pełnymi kołpakami. Ten egzemplarz ma nawet winylowy dach, zagłówki i dwa lusterka – pełna rozpusta, jak na połowę lat 70-tych. Auto oferowane jest przez wieloletniego użytkownika, który oferuje swoją pomoc przy dalszej eksploatacji. Świetna sprawa!
Czytaj dalej Citroen GS Pallas 1975 – 41000 PLN – Gdańsk

Citroen DS20 Pallas 1971 – SPRZEDANY

DS w języku francuskim wymawia się identycznie jak słowo deesee, oznaczające nic innego jak boginię. I jest w tym sporo racji, ponieważ nawet samochód – la voiture – jest w języku francuskim rodzaju żeńskiego. Sam Citroen DS zaprezentowany na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku, wyglądał jak nie z tego świata. Dzieło inżynierii i designu powstałe jako następca Citroena Traction Avant, miało sporą przewagę nad konkurencją. W 1964 roku pojawiła się luksusowa wersja DS Pallas – z greckiego Atena. Wersja ta wyróżniała się lepszym wyciszeniem wnętrza, wyższej jakości tapicerką i wieloma ozdobnymi detalami na zewnątrz. Okaz z ogłoszenia to właśnie Citroen DS20 Pallas, wyposażony w dwulitrowy silnik o mocy 99 KM. Samochód zakupiony u pierwszego właściciela w Niemczech, w Polsce przeszedł proces renowacji. Piękny i ceniony przez kolekcjonerów samochód to nie tylko świetna lokata kapitału, ale także możliwość podróżowania niczym Fantomas, Mentalista czy Charles de Gaulle.
Czytaj dalej Citroen DS20 Pallas 1971 – SPRZEDANY

Citroen 11B 1956 – 95000 PLN – Pabianice

Samonośne nadwozie, niezależne zawieszenie kół, hamulce hydrauliczne i wreszcie – napęd na przód. To nie były cechy powszechnie spotykane w latach 30-tych, lecz dzięki nim debiutujący w 1934 roku Citroen Traction Avant zdecydowanie wybijał się ponad przeciętność. Dzięki mocnym jednostkom napędowym i pewnemu prowadzeniu szybko stał się ulubionym samochodem francuskiej policji i… gangsterów. Potrafił ująć również komfortowym zawieszeniem. Stale rozwijany samochód dotrwał w produkcji aż do 1957 roku. Prezentowany Citroen 11B opuścił fabrykę w 1956 roku, kryjąc pod maską już finalną, 60-konną wersję czterocylindrowego silnika. To absolutnie ponadczasowy samochód, który w pięknie odrestaurowanym stanie przykuje uwagę każdego.
Czytaj dalej Citroen 11B 1956 – 95000 PLN – Pabianice

Citroen SM 1973 – SPRZEDANY

Citroen SM to luksusowe, 4-miejscowe coupe klasy GT, powstałe w wyniku połączenia sił francuskiego producenta z Maserati. Citroen SM nie miał poprzednika, nie doczekał się również następcy. Wyprodukowano zaledwie 12920 sztuk, z tego 2400 na rynek amerykański. Jeden z nich znalazł się w kolekcji Belle Meade, które można wylicytować on-line podczas aukcji RM Sotheby’s w Palm Beach. Egzemplarz pochodzi z końcówki produkcji, a odczyt jego licznika to niecałe 3000 mil, choć można domniemywać, że to stan świeżo po przewinięciu 100 tysięcy. Zaledwie 1% tych futurystycznych samochodów zyskało nadwozie w kolorze czarnym, niestety nie jest to oryginalny kolor tego egzemplarza. Za to mechanika samochodu dopracowana przez specjalistów od modelu SM daje szanse na bezproblemowe korzystanie z jego komfortu i osiągów podczas jazdy. Włoskie serce, czyli V6 od Maserati w finalnej, 3-litrowej wersji i francuski design, połączony z kosmiczną technologią zachęcają. Wycena przedaukcyjna opiewała na 45-50 tysięcy dolarów, jednak samochód licytowany bez ceny minimalnej sprzedany został znacznie taniej, za 29700 USD (około 125000 PLN).
Czytaj dalej Citroen SM 1973 – SPRZEDANY

Citroen CX 2200 1975 – SPRZEDANY

Francuzi zawsze potrafili myśleć, projektować i tworzyć nieszablonowo. Tak jak szokiem w momencie debiutu był wspaniały Citroen DS w 1955 roku, tak samo 19 lat później wprowadził świat w zdumienie Citroen CX. Był luksusowy, był komfortowy, czarował rozwiązaniami technicznymi, ale i sylwetką. Choć była to tradycyjna berlina, sylwetkę jej otrzymano cyzelując kształt w tunelu aerodynamicznym. Nazwa „CX” nawiązywała do określenia współczynnika oporu aerodynamicznego Cx, który był tu imponujący i wynosił ~0,3, czyli był dokładnie taki, jaki wychwalany za aerodynamikę Mercedes W124 osiągnął dopiero o dekadę później. Również we wnętrzu każdy kierowca poczuć mógł w Citroenie powiew przyszłości. Te kształty szokowały, ale najbardziej urzekał wspaniały komfort osiągnięty dzięki doskonałemu, hydropneumatycznemu zawieszeniu. CX w sprzedaży utrzymał się aż do 1991 roku, lecz najwięcej smaku mają jego wczesne egzemplarze, z pięknymi chromowanymi zderzakami i wyjątkową deską rozdzielczą. Ten w ogłoszeniu holenderskiego salonu wyróżnia się nie tylko doskonale zachowaną kolorystyką, ale i wyśmienitym stanem zachowania. Świeżo po wykonanym serwisie w specjalistycznym warsztacie, gotowy jest sprawiać przyjemność każdemu, kto francuską oryginalność stawia ponad niemiecką precyzją.
Czytaj dalej Citroen CX 2200 1975 – SPRZEDANY

Citroen AC4 1930 – 119900 PLN – Bielawa

Citroen AC4 był pierwszym światowym modelem europejskiego producenta. W dużej mierze zainspirowany był amerykańskim Fordem A, a jego montaż przeprowadzany był nie tylko we Francji, ale także w Belgii, we Włoszech, w Niemczech, a nawet w Polsce. Model zaprezentowany był w 1928 roku na Salonie w Paryżu. Do 1932 roku wyprodukowano ich 121 tysięcy sztuk, po drodze zmieniając nazwę na C4. Zestawiając z innymi europejskimi samochodami tego okresu, wyróżniała go całkowicie stalowa konstrukcja, bez użycia drewna. To sprawia, że samochody te są łatwiejsze w rekonstrukcji, co wcale nie oznacza, że całkowita odbudowa takiego samochodu to łatwe zadanie. Jak widać na załączonych zdjęciach, są ludzie, którzy nie żałują setek godzin pracy, by auto prezentowało się jeszcze lepiej, niż w dniu wyjazdu z fabryki.
Czytaj dalej Citroen AC4 1930 – 119900 PLN – Bielawa