Archiwum kategorii: Citroen

Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 4 tys. km przebiegu w 26-letnim samochodzie to nie jest coś, co spotyka się na co dzień.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Citroen DS21 Pallas 1970 – 239900 PLN – Dębe Wielkie

Citroen DS debiutował na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku i okrzyknięty został wówczas przybyszem z kosmosu. Jego nadwozie było futurystyczne i opływowe, hydropneumatyczne zawieszenie zapewniało niezrównany komfort, a hamulce – fantastyczną skuteczność. Nawet prawie dwie dekady później, u schyłku produkcji, samochód był o wiele bardziej nowoczesny, niż większość konkurencji. W międzyczasie jeszcze go udoskonalono… w 1967 zmieniono przód na bardziej aerodynamiczny i przypominający rekina, pojawiły się wówczas również światła kierunkowe podążające za skrętem kół w zakręcie. Poprawiono wyciszenie i wentylację kabiny, powiększano i wzmacniano silniki. Citroen DS21 Pallas to wersja z samego końca produkcji, wyposażona między innymi we doskonałą skórzaną tapicerkę. DS to jednak przede wszystkim magia związana z ówczesną technologią, czyli ze wspaniałym zawieszeniem i układem hamulcowym opartym o hydropneumatykę. Odrestaurowanie od podstaw takiego samochodu to proces bardziej złożony, niż choćby odbudowanie banalnego E-Type’a. Stąd też cena tak wspaniałego egzemplarza nie powinna nikogo dziwić.
Czytaj dalej Citroen DS21 Pallas 1970 – 239900 PLN – Dębe Wielkie

Citroen DS 20 Pallas 1974 – Warszawa

Citroen DS debiutował na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku i okrzyknięty został wówczas przybyszem z kosmosu. Jego nadwozie było futurystyczne i opływowe, hydropneumatyczne zawieszenie zapewniało niezrównany komfort, a hamulce – fantastyczną skuteczność. Nawet prawie dwie dekady później, u schyłku produkcji, samochód był o wiele bardziej nowoczesny, niż większość konkurencji. W międzyczasie jeszcze go udoskonalono… w 1967 zmieniono przód na bardziej aerodynamiczny i przypominający rekina, pojawiły się wówczas również światła kierunkowe podążające za skrętem kół w zakręcie. Poprawiono wyciszenie i wentylację kabiny, powiększano i wzmacniano silniki. Citroen DS 20 Pallas to wersja z samego końca produkcji. Posiada luksusowe wyposażenie, obejmujące między innymi półautomatyczną skrzynię biegów.
Czytaj dalej Citroen DS 20 Pallas 1974 – Warszawa

Citroen Xantia 1995 – SPRZEDANY

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku. Elegancki projekt studia Bertone inspirowany był modelem XM, miał podobną ilość zawsze modnych ostrych linii, choć projektanci zdecydowali się nieco wyodrębnić bagażnik, tworząc sylwetkę 2,5-bryłową. Projekt był udany, został bardzo ciepło przyjęty na rynku, chwalony za jakość wykonania i najwyższej klasy komfort. Ten ostatni zapewnia nie tylko świetna, welurowa tapicerka, lecz przede wszystkim specjalność Citroena – zawieszenie hydropneumatyczne – będące dziś największym wyróżnikiem i zaletą tego auta. Nasz egzemplarz wybitnie wyróżnia się stanem zachowania. Zaledwie 39 tys. km przebiegu, skrupulatny serwis, niemal brak śladów użytku. Sprawia wrażenie niemal nowego auta – tak wyglądem nadwozia i wnętrza, jak i sposobem, w jaki jeździ. Największym zaskoczeniem może być jego jednostka napędowa. Wszak silniki wysokoprężne najczęściej kupowane były przez tych, którzy lubili bądź potrzebowali dużo jeździć i po latach są najbardziej wyeksploatowane, a ten egzemplarz to ewenement i wyjątek od reguły.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1995 – SPRZEDANY

Citroën DS 21 Majesty 1969 – Szwajcaria

Interpretacje Citroena DS i ID opracowane przez Henriego Chaprona znacznie różniły się od standardowej wersji produkcyjnej. Niesamowite i charakterystyczne dodatki na nadwoziu to nie wszystko, czego można się było po nich spodziewać. Własną wersję ekskluzywnego DS pokazał podczas Porte de Versailles Salon de l’Auto w październiku 1964 roku, używając nazwy „Majesty”. Celem Henriego było zadowolenie nielicznych klientów, którzy uważali DSa w wersji Prestige za niewystarczająco ekskluzywnego. Majesty charakteryzował się wyższą i bardziej kanciastą linią dachu w porównaniu do fabrycznego DS. Zapewniało to większą przestrzeń nad głową pasażerom z tyłu. Ten limitowany model był produkowany do 1969 roku, w sumie zbudowano ich zaledwie 27 sztuk. Tylko trzy ostatnie były wyposażone w nowy przód z liftingu z 1969 roku, który zawierał kierunkowe reflektory. Oferowany na aukcji egzemplarz jest właśnie jednym z tego ekskluzywnego trio. Samochód jest wykończony w kolorze Midnight Blue i jak większość dzieł Chaprona posiada dodatkowe ozdobne elementy zewnętrzne, takie jak chromowane listwy progowe i polerowane aluminiowe osłony kół. Wyposażony jest w hydraulicznie sterowaną skrzynię biegów z dźwignią na desce rozdzielczej. Dolna deska rozdzielcza jest ręcznie malowana zgodnie z oryginalną specyfikacją w wykończeniu ze sztucznego drewna, a siedzenia i panele drzwi wykończone są skórą w kolorze beżowym Havana w wykończeniu Pullman, uzupełnionym grubą brązową wełnianą wykładziną. Majesty został całkowicie odrestaurowany i jest gotowy do jazdy lub wystawienia na pokaz. Wyceniony został na 50 – 100 tysięcy franków szwajcarskich, a oferowany będzie bez ceny minimalnej na nadchodzącej aukcji Bonhams w Gstaad, w kantonie Bern w Szwajcarii.
Czytaj dalej Citroën DS 21 Majesty 1969 – Szwajcaria

Citroen XM 1992 – 27500 PLN – Tarnowskie Góry

Niebanalna stylistyka firmy Bertone, doskonale komfortowe zawieszenie hydropneumatyczne, niemal 3-metrowy rozstaw osi gwarantujący dużo przestrzeni we wnętrzu, wreszcie mocny turbodiesel pozwalający połączyć dynamikę z ekonomicznym spalaniem. Citroen XM td12 ma wiele atutów, dzięki którym można go pokochać na lata. Właściciel tego egzemplarza spędził z nim aż 28 lat, co samo w sobie może być najlepszą rekomendacją. Przebieg samochodu to jedynie 121 tys. km, auto było stale pod odpowiednią opieką serwisową i nie było eksploatowany zimą. To wszystko sprawia, że i kolejny użytkownik będzie miał z pewnością wiele radości z jazdy tym egzemplarzem.
Czytaj dalej Citroen XM 1992 – 27500 PLN – Tarnowskie Góry

Citroen XM 1997 – SPRZEDANY

Citroen XM to potomek wspaniałych modeli DS i CX. Auto tak komfortowe, jak to tylko możliwe, oparte na konstrukcji hydropneumatycznego układu zawieszenia, hamulców i wspomagania kierownicy. To był zdobywca nagrody Car of the Year 1990, który w plebiscycie dziennikarzy otrzymał dwukrotnie więcej głosów, niż drugi Mercedes SL generacji R129. Co ciekawe, było to dokładnie 15 lat po tym, jak tą samą nagrodę otrzymał Citroen CX. Również tutaj samochód wyróżniał się awangardową sylwetką i nie dał się pomylić z konkurencją. Ten oferowany w ogłoszeniu to model poliftowy, wyróżniający się szewronem przeniesionym na środek atrapy chłodnicy, zmienionymi światłami przeciwmgłowymi i kierunkowskazami, ale też przede wszystkim zmodyfikowanym wnętrzem, z deskę rozdzielczą inspirowaną Xantią. Samochód ma podstawową w tym okresie jednostkę 2-litrową o mocy 132 KM, wzbogaconą o skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej Citroen XM 1997 – SPRZEDANY

Citroen BX Break 1987 – 17900 PLN – Józefosław

Citroen BX Break to uniwersalny przedstawiciel z linii hydropneumatycznie zawieszonych Citroenów. Tu wszelkie zalety będącego francuską specjalnością zawieszenia sprawdzają się w dwójnasób. Układ samopoziomowania tylnej osi jest szczególnie przydatny w momencie przewożenia ciężkiego bagażu i mowa tu nie tyle o przewożeniu płytek z marketu budowlanego, ale chociażby o rodzinnym wyjeździe na wakacje. Tu o ciągnięciu brzuchem po ziemi nie ma mowy. Zwraca na siebie uwagę z pewnością stylistyka – ostre kształty to wyróżnik epoki lat 80-tych, a projekt to efektowne dzieło Marcello Gandini z Carrozzeria Bertone. Produkcja modelu BX rozpoczęła się w 1982 roku, a wersja kombi dołączyła do oferty w 1985. Samochód montowany był przez producenta nadwozi Heuliez i stanowił niewielką część produkcji (dokładnie 8%). W 1987 model przeszedł lifting i taki właśnie samochód po fabrycznych aktualizacjach oferowany jest w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Citroen BX Break 1987 – 17900 PLN – Józefosław

Citroen XM 1995 – 19800 PLN – Radomsko

Citroen XM to potomek wspaniałych modeli DS i CX. Auto tak komfortowe, jak to tylko możliwe, oparte na konstrukcji hydropneumatycznego układu zawieszenia, hamulców i wspomagania kierownicy. To był zdobywca nagrody Car of the Year 1990, który w plebiscycie dziennikarzy otrzymał dwukrotnie więcej głosów, niż drugi Mercedes SL generacji R129. Co ciekawe, było to dokładnie 15 lat po tym, jak tą samą nagrodę otrzymał Citroen CX. Również tutaj samochód wyróżniał się awangardową sylwetką i nie dał się pomylić z konkurencją. Ten oferowany w ogłoszeniu to model poliftowy, wyróżniający się szewronem przeniesionym na środek atrapy chłodnicy, zmienionymi światłami przeciwmgłowymi i kierunkowskazami, ale też przede wszystkim zmodyfikowanym wnętrzem, z deskę rozdzielczą inspirowaną Xantią. Samochód ma podstawową w tym okresie jednostkę 2-litrową o mocy 132 KM, wzbogaconą o skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej Citroen XM 1995 – 19800 PLN – Radomsko

Citroen CX 1985 – 26900 PLN – Warszawa

Citroen CX z 1985 roku to jeden z ostatnich przedstawicieli pierwszej serii, z pięknymi zderzakami ze stali nierdzewnej i kultowymi bębnowymi wskaźnikami, w uroczy sposób pokazującymi prędkość i obroty silnika. Od strony technicznej to już nowszy silnik Douvrin, pięciostopniowa skrzynia biegów i system Diravi, będący nie tylko wspomaganiem kierownicy zrealizowanym na bazie układu hydropneumatyki, ale z dodatkową funkcją polegającą na automatycznym powrocie do ustawienia na wprost. Największą atrakcją pozostaje zawieszenie hydropneumatyczne, gwarantujące komfort na poziomie nie znanym w jakichkolwiek innych samochodach średniej klasy.
Czytaj dalej Citroen CX 1985 – 26900 PLN – Warszawa