Archiwum kategorii: Citroen

Citroen CX 2000 1975 – 70000 PLN – Poznań

Citroen CX 2000 Super szokował. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Debiutował w 1974 roku, nie przypominając niczego, co wówczas poruszało się po ulicach. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem i układem hamulcowym. Oferował komfort, jakiego nie gwarantowało żadne inne rozwiązanie na świecie. Znamienny jest fakt, że nawet Rolls Royce i Mercedes zaszczepili te technologie do swoich samochodów, po zakupieniu od Citroena licencji. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, światła i atrapę chłodnicy starego typu, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Jest po pełnym serwisie mechanicznym przeprowadzonym w specjalistycznym zakładzie zajmującym się wyłącznie zabytkowymi Citroenami, co oferuje mu pełną mobilność i gotowość do przebycia każdej trasy. Nie jest to wydłużony Prestige, jakich obecnie najwięcej na kolekcjonerskim rynku w Europie, ale zamiast dodatkowych centymetrów na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, odnajdziemy w nim niezrównaną welurową miękkość. Jest boski i świetnie mu w białym kolorze.
Czytaj dalej Citroen CX 2000 1975 – 70000 PLN – Poznań

Citroen Xantia 1994 – 20500 PLN – Wrocław

Citroen Xantia debiutował wiosną 1993 roku. To dzieło studia stylistycznego Bertone, podobnie jak poprzednik – model BX – wyposażona w hydropneumatyczne zawieszenie, które zdaje się być do dziś największą ciekawostką i zaletą tego auta. Wyprodukowano ich ponad półtora miliona, ale nie będzie łatwo znaleźć egzemplarz w równie dobrym stanie, jak ten. Jego przebieg to jedynie 39 tys. km, korozji brak, a wykonany serwis pozwoli ruszyć śmiało choć w 1000-kilometrową trasę… podczas której nawet nie trzeba będzie tankować. W końcu bak to całe 65 litrów, a pod maską tego egzemplarza z początku produkcji pracuje nieśmiertelny silnik wysokoprężny XUD9, czyli dokładnie ten, który mogliśmy odnaleźć m.in. w Polonezie Truck’u. Setka będzie tu do dyspozycji po 18,3 s, czyli o 0,2 s szybciej niż legendarny 200D Mercedesa. Emocje podczas wyścigu ze świateł są gwarantowane.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1994 – 20500 PLN – Wrocław

Citroen Xantia 1995 – 19500 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz może kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 48 tys. km przebiegu, a na wyposażeniu takie smaczki, jak automat i szyberdach.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1995 – 19500 PLN – Nowy Sącz

Citroen XM 1997 – 28000 PLN – Nowy Sącz

Citroen XM to potomek wspaniałych modeli DS i CX. Auto tak komfortowe, jak to tylko możliwe, oparte na konstrukcji hydropneumatycznego układu zawieszenia, hamulców i wspomagania kierownicy. To był zdobywca nagrody Car of the Year 1990, który w plebiscycie dziennikarzy otrzymał dwukrotnie więcej głosów, niż drugi Mercedes SL generacji R129. Co ciekawe, było to dokładnie 15 lat po tym, jak tą samą nagrodę otrzymał Citroen CX. Również tutaj samochód wyróżniał się awangardową sylwetką i nie dał się pomylić z konkurencją. Ten oferowany w ogłoszeniu to model poliftowy, wyróżniający się szewronem przeniesionym na środek atrapy chłodnicy, zmienionymi światłami przeciwmgłowymi i kierunkowskazami, ale też przede wszystkim zmodyfikowanym wnętrzem, z deskę rozdzielczą inspirowaną Xantią. Samochód ma podstawową w tym okresie jednostkę 2-litrową o mocy 132 KM, wzbogaconą o skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej Citroen XM 1997 – 28000 PLN – Nowy Sącz

Citroen C5 2001 – SPRZEDANY

Citroen C5 to spadkobierca tradycji marki, zapoczątkowanej przez model DS. Następca modeli XM i Xantia ujrzał światło dzienne w 2000 roku, powodując rozłam wśród miłośników marki. Wielu zarzucało mu zbyt pospolity wygląd, choć od strony użytkowej i mechanicznej był to świetnie zaprojektowany pojazd. Był niezwykle komfortowy, ale również ponadprzeciętnie bezpieczny – w teście Euro NCAP otrzymał 36 z 37 możliwych punktów i otrzymał pięć gwiazdek. Wyposażono go w komputerowo sterowane zawieszenie hydropneumatyczne trzeciej generacji – to rzecz, za którą najbardziej tęsknią wszyscy, chcący dziś wybrać nowego Citroena w salonie. Tam już tego rozwiązania nie odnajdziemy, podobnie jak topowych jednostek V6.
Czytaj dalej Citroen C5 2001 – SPRZEDANY

Citroen Acadiane 1981 – 29900 PLN – Giżycko

Jak coś się sprawdza, róbmy to wciąż. Tak właśnie wyobrażali sobie Francuzi koncepcję taniej furgonetki pod koniec lat 70-tych. To kolejna ewolucja modelu 2 CV, czyli popularnej „kaczki”, w wersji towarowej rozwijanej od 1951 roku. Zaprezentowany w 1978 roku model był odmianą modelu Dyane, wykorzystując przednią część osobówki i kabinę z dostawczego modelu 2 CV AK 400. Ten niezwykle oryginalny model przyjął się na rynku tak doskonale, że jego produkcję ciągnięto aż do lipca 1987, kiedy zastąpił go Citroen C15. Acadiane wciąż może się sprawdzić w małym biznesie. Jest niewielki, zwrotny, ekonomiczny w eksploatacji i natychmiastowo przykuwa uwagę. Może pomieścić jedną europaletę i ma ładowność 435 kg. Dla małej piekarni czy sklepu z narzędziami – jak znalazł.
Czytaj dalej Citroen Acadiane 1981 – 29900 PLN – Giżycko

Citroen C6 2006 – SPRZEDANY

Citroen zawsze wiedział, jak zaskakiwać rynek i nabywców. Design wnętrza, kształty nadwozia, nowoczesne rozwiązania i to z czego znany jest od 1955 roku – hydropneumatyczny układ zawieszenia. W marcu 2005 roku, podczas genewskiego salonu, Citroen zaprezentował model C6, który stał się flagowym, najbardziej ekskluzywnym i reprezentacyjnym modelem marki. Dzięki odważnemu designowi i zaawansowanym technologiom, C6 został znakomicie przyjęty na rynku. Ta limuzyna klasy wyższej zapewnia komfort godny najlepszych samochodów na świecie. Zawieszenie Hydractive 3+ o 16 stopniach tłumienia, aktywna aerodynamika i head-up display, to były nowinki po raz pierwszy zastosowane we francuskim aucie. Nawet dziś auto absolutnie czaruje swoim zachowaniem na drodze, doskonałą jakością wykonania i wyciszeniem. Z powodzeniem może służyć na co dzień, u każdego kto lubi nieszablonowe samochody i pragnie wyróżnić się na ulicy. To ostatni taki Citroen, zamykający pewną erę w historii i posiadający dzięki temu już status przyszłego klasyka. W garażu Giełdy klasyków uzupełnił trylogię nowoczesnych hydropneumatyków, dołączając do modeli CX i XM.
Czytaj dalej Citroen C6 2006 – SPRZEDANY

Citroen C5 2004 – SPRZEDANY

Citroen C5 to spadkobierca tradycji marki, zapoczątkowanej przez model DS. Następca modeli XM i Xantia ujrzał światło dzienne w 2000 roku, powodując rozłam wśród miłośników marki. Wielu zarzucało mu zbyt pospolity wygląd, choć od strony użytkowej i mechanicznej był to świetnie zaprojektowany pojazd. Był niezwykle komfortowy, ale również ponadprzeciętnie bezpieczny – w teście Euro NCAP otrzymał 36 z 37 możliwych punktów i otrzymał pięć gwiazdek. Wyposażono go w komputerowo sterowane zawieszenie hydropneumatyczne trzeciej generacji – to rzecz, za którą najbardziej tęsknią wszyscy, chcący dziś wybrać nowego Citroena w salonie. Tam już tego rozwiązania nie odnajdziemy, podobnie jak topowych jednostek V6.
Czytaj dalej Citroen C5 2004 – SPRZEDANY

Citroen ZX 1994 – 9500 PLN – Gdańsk

Citroen ZX pojawił się na rynku w 1991 roku, idealnie wypełniając lukę pomiędzy modelami AX i BX, powstałą po zakończeniu produkcji modeli Visa i GSA. Powrót do segmentu został entuzjastycznie przyjęty przez prasę i klientów, a samochód mógł być wzorem nowoczesności na wiele sposobów. Jego największą innowacją techniczną była samoskrętna tylna oś, która przy wysokich prędkościach poprawiała stabilność, obracając tylne koła w minimalnym stopniu w tym samym kierunku co przednie. Choć listwa wyposażenia dodatkowego nie była krótka, wiele osób dokonywało skromnego wyboru. Ogrzewanie tylnej szyby, światło w kabinie, opuszczanie szyby na korbkę i jednostka 1,1 l pod maską. Ten egzemplarz skonfigurowany został skromnie, ale dziś najbardziej zadziwia jego stan zachowania. To zasługa wyjątkowej troski jedynego właściciela i minimalnego przebiegu, wynoszącego jedynie 29 tys. km.
Czytaj dalej Citroen ZX 1994 – 9500 PLN – Gdańsk

Citroen GS Pallas 1975 – 31000 PLN – Gdańsk

Citroen GS debiutował w 1970 roku. Kiedy przypomnimy sobie, jak wyglądały inne samochody na koniec lat 60-tych, jego sylwetka może wydać nam się szokująco nowoczesna. Był przedstawicielem klasy średniej, któremu absolutnie nie poskąpiono nowoczesnych rozwiązań technicznych. Podobnie jak większy model DS, otrzymał hydropneumatyczne i gwarantujące świetny komfort zawieszenie. Stworzono nawet wersję z absolutnym szczytem nowoczesności – silnikiem Wankla. O ile GS Birotor nie był produkcją masową (zbudowano zaledwie 850 sztuk), reszta też ładnie brzmiała, dzięki zastosowaniu chłodzonego powietrzem silnika typu bokser. Najbardziej reprezentacyjnym w gamie pozostawał Citroen GS Pallas. Miał większą ilość błyszczącej galanterii (zrobionej ze stali nierdzewnej) we wnętrzu, inną tapicerkę, z zewnątrz wyróżniał się pełnymi kołpakami. Ten egzemplarz ma nawet winylowy dach, zagłówki i dwa lusterka – pełna rozpusta, jak na połowę lat 70-tych. Auto oferowane jest przez wieloletniego użytkownika, który oferuje swoją pomoc przy dalszej eksploatacji. Świetna sprawa!
Czytaj dalej Citroen GS Pallas 1975 – 31000 PLN – Gdańsk