Archiwum kategorii: Citroen

Citroen BX GTi 16 Valve 1989 – 20000 PLN – Rawa Mazowiecka

Citroena BX zaprezentowano po raz pierwszy u stóp Wieży Eiffla 2 października 1982 roku. Projekt Marcello Gandiniego ze studia Bertone opierał się projektach koncepcyjnych Reliant F11 oraz Volvo Tundra, lecz tym razem była mowa o samochodzie produkcyjnym. Citroen kształtem zdecydowanie musiał się wyróżniać, podobnie jak koncepcją zawieszenia z hydropnuumatyką i autopoziomowaniem. To co było potrzebne, by rozgrzać rynek do czerwoności, to sportowa wersja. Citroen BX GTI debiutował w 1987 roku. Wyposażony w zupełnie nowy silnik XU9J4 o pojemności 1905 cm³ i mocy 148 KM (w wersji katalizowanej), zdolny jest osiągnąć prędkość 218 km/h i jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy. W marcu 1989 roku pojawia się jego przestylizowana wersja, nazwana BX GTI 16 Valve. Samochód zyskał przeprojektowane zderzaki ze zintegrowanym spojlerem z przodu i skrzelami na końcach, poprawiającymi chłodzenie hamulców, poszerzone dolne części tylnych błotników, duże listwy boczne pomalowane w kolor nadwozia, wloty powietrza z nowym designem na słupku C, nowy tylny spojler i owalny wylot wydechu. To wyjątkowa rzadkość na rynku, efekt wyróżnienia się na każdym zlocie jest gwarantowany.
Czytaj dalej Citroen BX GTi 16 Valve 1989 – 20000 PLN – Rawa Mazowiecka

Citroen XM 1997 – 17900 PLN – Nowy Sącz

Citroen XM to potomek wspaniałych modeli DS i CX. Auto tak komfortowe, jak to tylko możliwe, oparte na konstrukcji hydropneumatycznego układu zawieszenia, hamulców i wspomagania kierownicy. To był zdobywca nagrody Car of the Year 1990, który w plebiscycie dziennikarzy otrzymał dwukrotnie więcej głosów, niż drugi Mercedes SL generacji R129. Co ciekawe, było to dokładnie 15 lat po tym, jak tą samą nagrodę otrzymał Citroen CX. Również tutaj samochód wyróżniał się awangardową sylwetką i nie dał się pomylić z konkurencją. Ten oferowany w ogłoszeniu to model poliftowy, wyróżniający się szewronem przeniesionym na środek atrapy chłodnicy, zmienionymi światłami przeciwmgłowymi i kierunkowskazami, ale też przede wszystkim zmodyfikowanym wnętrzem, z deskę rozdzielczą inspirowaną Xantią. Samochód ma podstawową w tym okresie jednostkę 2-litrową o mocy 132 KM, wzbogaconą o skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej Citroen XM 1997 – 17900 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 4 tys. km przebiegu w 26-letnim samochodzie to nie jest coś, co spotyka się na co dzień.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Nowy Sącz

Citroen C5 Break Carlsson 2003 – 20000 PLN – Częstochowa

Carlsson zasłynął jako tuner Mercedesa, lecz ma w swoim dorobku również inne ciekawe dzieła. Pakiet stworzony dla Citroena C5 otrzymał błogosławieństwo producenta, dzięki czemu klienci mogli się cieszyć z utrzymania pełnej obsługi gwarancyjnej. Co otrzymywali w zamian? Mały napis na tylnej klapie, ale też 17-calowe felgi, dyskretny pakiet stylistyczny i zmodyfikowany układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej. Zmiany objęły również specjalny kolektor dolotowy, sportowy filtr powietrza i nowe ECU. W rezultacie 3-litrowe V6 zyskało dodatkowe 28 KM. Dopracowano również układ kierowniczy i zawieszenie – auto zawieszone jest 15 mm bliżej ziemi i według testów ówczesnej prasy – prowadzi się bardziej precyzyjnie. Choć usportowienie prawdziwego króla komfortowej jazdy zdawało się być zadaniem dość karkołomnym, Citroen C5 Break Carlsson doskonale wypełniał swoje zadania i zdaje się być również dziś ciekawą propozycją.
Czytaj dalej Citroen C5 Break Carlsson 2003 – 20000 PLN – Częstochowa

Citroen Xantia 1995 – REZERWACJA

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku. Elegancki projekt studia Bertone inspirowany był modelem XM, miał podobną ilość zawsze modnych ostrych linii, choć projektanci zdecydowali się nieco wyodrębnić bagażnik, tworząc sylwetkę 2,5-bryłową. Projekt był udany, został bardzo ciepło przyjęty na rynku, chwalony za jakość wykonania i najwyższej klasy komfort. Ten ostatni zapewnia nie tylko świetna, welurowa tapicerka, lecz przede wszystkim specjalność Citroena – zawieszenie hydropneumatyczne – będące dziś największym wyróżnikiem i zaletą tego auta. Nasz egzemplarz wybitnie wyróżnia się stanem zachowania. Zaledwie 39 tys. km przebiegu, skrupulatny serwis, niemal brak śladów użytku. Sprawia wrażenie niemal nowego auta – tak wyglądem nadwozia i wnętrza, jak i sposobem, w jaki jeździ. Największym zaskoczeniem może być jego jednostka napędowa. Wszak silniki wysokoprężne najczęściej kupowane były przez tych, którzy lubili bądź potrzebowali dużo jeździć i po latach są najbardziej wyeksploatowane, a ten egzemplarz to ewenement i wyjątek od reguły.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1995 – REZERWACJA

Citroen BX Break 1987 – 17900 PLN – Józefosław

Citroen BX Break to uniwersalny przedstawiciel z linii hydropneumatycznie zawieszonych Citroenów. Tu wszelkie zalety będącego francuską specjalnością zawieszenia sprawdzają się w dwójnasób. Układ samopoziomowania tylnej osi jest szczególnie przydatny w momencie przewożenia ciężkiego bagażu i mowa tu nie tyle o przewożeniu płytek z marketu budowlanego, ale chociażby o rodzinnym wyjeździe na wakacje. Tu o ciągnięciu brzuchem po ziemi nie ma mowy. Zwraca na siebie uwagę z pewnością stylistyka – ostre kształty to wyróżnik epoki lat 80-tych, a projekt to efektowne dzieło Marcello Gandini z Carrozzeria Bertone. Produkcja modelu BX rozpoczęła się w 1982 roku, a wersja kombi dołączyła do oferty w 1985. Samochód montowany był przez producenta nadwozi Heuliez i stanowił niewielką część produkcji (dokładnie 8%). W 1987 model przeszedł lifting i taki właśnie samochód po fabrycznych aktualizacjach oferowany jest w tym ogłoszeniu.
Czytaj dalej Citroen BX Break 1987 – 17900 PLN – Józefosław

Citroen XM 1995 – 19800 PLN – Radomsko

Citroen XM to potomek wspaniałych modeli DS i CX. Auto tak komfortowe, jak to tylko możliwe, oparte na konstrukcji hydropneumatycznego układu zawieszenia, hamulców i wspomagania kierownicy. To był zdobywca nagrody Car of the Year 1990, który w plebiscycie dziennikarzy otrzymał dwukrotnie więcej głosów, niż drugi Mercedes SL generacji R129. Co ciekawe, było to dokładnie 15 lat po tym, jak tą samą nagrodę otrzymał Citroen CX. Również tutaj samochód wyróżniał się awangardową sylwetką i nie dał się pomylić z konkurencją. Ten oferowany w ogłoszeniu to model poliftowy, wyróżniający się szewronem przeniesionym na środek atrapy chłodnicy, zmienionymi światłami przeciwmgłowymi i kierunkowskazami, ale też przede wszystkim zmodyfikowanym wnętrzem, z deskę rozdzielczą inspirowaną Xantią. Samochód ma podstawową w tym okresie jednostkę 2-litrową o mocy 132 KM, wzbogaconą o skrzynię automatyczną.
Czytaj dalej Citroen XM 1995 – 19800 PLN – Radomsko

Citroen CX 1985 – 26900 PLN – Warszawa

Citroen CX z 1985 roku to jeden z ostatnich przedstawicieli pierwszej serii, z pięknymi zderzakami ze stali nierdzewnej i kultowymi bębnowymi wskaźnikami, w uroczy sposób pokazującymi prędkość i obroty silnika. Od strony technicznej to już nowszy silnik Douvrin, pięciostopniowa skrzynia biegów i system Diravi, będący nie tylko wspomaganiem kierownicy zrealizowanym na bazie układu hydropneumatyki, ale z dodatkową funkcją polegającą na automatycznym powrocie do ustawienia na wprost. Największą atrakcją pozostaje zawieszenie hydropneumatyczne, gwarantujące komfort na poziomie nie znanym w jakichkolwiek innych samochodach średniej klasy.
Czytaj dalej Citroen CX 1985 – 26900 PLN – Warszawa

Citroen XM 1997 – 18700 PLN – Kielce

Citroen XM debiutował w roku 1989, a w rok później otrzymał prestiżową nagrodę Samochód Roku, powtarzając sukces modelu CX odniesiony w tym samym plebiscycie 15 lat wcześniej. Samochód kontynuował ideę poprzednika – był awangardowy w kształcie, aerodynamiczny i dzięki hydropneumatycznemu zawieszeniu oferował komfort niedostępny dla niemieckiej konkurencji. Wśród dziennikarzy zrobił takie „wow”, że zdobył prawie dwukrotnie więcej punktów niż drugi w rankingu Mercedes SL generacji R129. Prezentowany w tym ogłoszeniu egzemplarz to model poliftowy, wzbogacony o możliwość aktywnego sposobu tłumienia nierówności. Napędza go dwulitrowa, benzynowa jednostka z niskociśnieniową sprężarką.
Czytaj dalej Citroen XM 1997 – 18700 PLN – Kielce

Citroen CX 2000 1975 – SPRZEDANY

Citroen CX 2000 Super szokował. Niezwykle futurystyczny i wizjonerski, zadziwiał zarówno swoją sylwetką, jak i technicznymi rozwiązaniami. Debiutował w 1974 roku, nie przypominając niczego, co wówczas poruszało się po ulicach. Opływowy, charakterystyczny, pięknie udekorowany elementami z nierdzewnej stali, skrywał mechanikę bardziej ambitną, niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy na rynku. Jego największy wyróżnik to układ hydropneumatyczny, sterujący zawieszeniem i układem hamulcowym. Oferował komfort, jakiego nie gwarantowało żadne inne rozwiązanie na świecie. Znamienny jest fakt, że nawet Rolls Royce i Mercedes zaszczepili te technologie do swoich samochodów, po zakupieniu od Citroena licencji. Ten przedstawiciel pierwszej serii zachował wszystkie swoje wizualne atrybuty – czystą sylwetkę bez bocznych listew, wąskie błotniki, światła i atrapę chłodnicy starego typu, małe dekle felg, futurystyczny kokpit, doskonałą welurową tapicerkę. Zachował piękny, oryginalny stan i ma nawet pierwszą powłokę lakierniczą. Jest po pełnym serwisie mechanicznym przeprowadzonym w specjalistycznym zakładzie zajmującym się wyłącznie zabytkowymi Citroenami, co oferuje mu pełną mobilność i gotowość do przebycia każdej trasy. Nie jest to wydłużony Prestige, jakich obecnie najwięcej na kolekcjonerskim rynku w Europie, ale zamiast dodatkowych centymetrów na nogi dla pasażerów tylnej kanapy, odnajdziemy w nim niezrównaną welurową miękkość. Jest boski i świetnie mu w białym kolorze.
Czytaj dalej Citroen CX 2000 1975 – SPRZEDANY