Citroen

Citroen DS 21 Cabriolet Chapron 1969 – 210000 EUR – Włochy

Debiutujący w 1955 roku Citroen DS był prawdziwą rewolucją. Technicznie wyprzedził swoje czasy i swoją kulturą jazdy zachwyca do dziś – hydropneumatyczne zawieszenie gwarantuje niezrównany komfort, a hamulce są fantastycznie skuteczne. Jego sylwetka też wyprzedzała swoje czasy, a chcąc podkreślić jego ekskluzywność, już w 1958 roku Citroen zamówił w pracowni Henri Chapron wykonanie na bazie tego modelu luksusowego kabrioletu. Od 1961 do 1971 roku w pracowni Chapron’a powstało tylko 1365 sztuk i są to dziś niezwykle poszukiwane i cenione kolekcjonersko samochody.
Czytaj dalej Citroen DS 21 Cabriolet Chapron 1969 – 210000 EUR – Włochy

Citroen ID 19 1967 – 60000 EUR – Włochy

Citroen DS jest jednym z symboli Francji lat 50. i 60. XX wieku. DS wzbudził ogromny entuzjazm publiczności, gdyż jego nadwozie łamie wszelkie obowiązujące wówczas kanony estetyczne. Citroen ID to jego nieco uproszczony brat, wyróżniający się detalami, silnikiem o mniejszej mocy i mniejszą ilością serwomechanizmów. To co najważniejsze, jednak tu pozostawiono. Mowa oczywiście o zawieszeniu hydropneumatycznym, dającym mu niezrównaną miękkość i zdolność do niwelowania przechyłów – statycznie, podczas obciążania – jak i dynamicznie – podczas przyspieszania, hamowania i pokonywania zakrętów. Dzięki temu jeździł lepiej, niż jakikolwiek inny samochód w jego epoce. To wspaniały przykład triumfu inżynierii. Zachwycał wówczas i zachwycać może również dziś, nie tylko miękkością jazdy, ale również swoją futurystyczną sylwetką i nieszablonowo zaprojektowanym wnętrzem, z fotelami, które dopełniają wrażenia absolutnej miękkości.
Czytaj dalej Citroen ID 19 1967 – 60000 EUR – Włochy

Citroen DS21 Pallas 1970 – 239900 PLN – Dębe Wielkie

Citroen DS debiutował na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku i okrzyknięty został wówczas przybyszem z kosmosu. Jego nadwozie było futurystyczne i opływowe, hydropneumatyczne zawieszenie zapewniało niezrównany komfort, a hamulce – fantastyczną skuteczność. Nawet prawie dwie dekady później, u schyłku produkcji, samochód był o wiele bardziej nowoczesny, niż większość konkurencji. W międzyczasie jeszcze go udoskonalono… w 1967 zmieniono przód na bardziej aerodynamiczny i przypominający rekina, pojawiły się wówczas również światła kierunkowe podążające za skrętem kół w zakręcie. Poprawiono wyciszenie i wentylację kabiny, powiększano i wzmacniano silniki. Citroen DS21 Pallas to wersja z samego końca produkcji, wyposażona między innymi we doskonałą skórzaną tapicerkę. DS to jednak przede wszystkim magia związana z ówczesną technologią, czyli ze wspaniałym zawieszeniem i układem hamulcowym opartym o hydropneumatykę. Odrestaurowanie od podstaw takiego samochodu to proces bardziej złożony, niż choćby odbudowanie banalnego E-Type’a. Stąd też cena tak wspaniałego egzemplarza nie powinna nikogo dziwić.
Czytaj dalej Citroen DS21 Pallas 1970 – 239900 PLN – Dębe Wielkie

Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Wrocław

Citroen Xantia debiutował w 1993 roku jako następca modelu BX. Z perspektywy czasu i zamkniętej już historii hydropneumatyki spod znaku podwójnego szewronu, należy uznać go za najbardziej udaną i najmniej wymagającą serwisowo konstrukcję, wykorzystującą tą niezwykłą technologię. To nie przypadek, że wciąż spotykamy te samochody na ulicach, w zwykłym użytku, mimo, że od rozpoczęcia produkcji minęło już ponad ćwierć wieku. Auto jest super komfortowe, ma świetną tapicerkę i łatwo się z nim zaprzyjaźnić. Ten egzemplarz kosztuje więcej niż średnia rynkowa, ale spójrzcie co może zaoferować. Jedynie 4 tys. km przebiegu w 26-letnim samochodzie to nie jest coś, co spotyka się na co dzień.
Czytaj dalej Citroen Xantia 1996 – 35000 PLN – Wrocław

Citroen DSpecial 20 1974 – SPRZEDANY

Citroen DS jest jednym z symboli Francji lat 60. i 70. XX wieku, okresu pełnego ruchu w przemyśle. DS wzbudził ogromny entuzjazm publiczności, gdyż jego nadwozie łamie wszelkie obowiązujące wówczas kanony estetyczne. Wyposażenie wnętrza również jest nietypowe, jak na samochód z tego okresu: jednoramienna kierownica, futurystyczna deska rozdzielcza, wspaniałe miękkie fotele. Przez lata powstała mnogość specyfikacji. W ofercie pojawił się też model ID, z nieco mniej luksusowym wykończeniem niż DS oraz z klasycznym układem hamulcowym. ID jako nazwa handlowa zniknęła po roku 1970. Wtedy też pojawia się DSpécial, czyli poziom podstawowy wyposażenia zastępujący ID 19 Luxe. W samochodzie pojawia się nowa deska rozdzielcza z okrągłymi tarczami zegarów. W 1973 roku wspomaganie kierownicy jest już standardem, a silnik notuje wzrost mocy do 99 KM.
Czytaj dalej Citroen DSpecial 20 1974 – SPRZEDANY

Citroen 15 SIX H 1954 – 140000 PLN – Swarzędz

Traction Avant to rozwijana przez 20 lat niezwykle udana linia Citroenów z przednim napędem i samonośnym nadwoziem. Citroen 15 SIX pojawił się po raz pierwszy w 1938 roku, stanowiąc najwyższą odmianę modelu wyróżniającą się sześciocylindrowy sinikiem. Samochód nazywany we Francji Królową Dróg, a w Niemczech Gangster Sedan, zawdzięcza przydomek magicznemu połączeniu nisko położonego środka ciężkości, świetnemu prowadzeniu i wysokiej mocy. Citroen 15 SIX H to finalna ewolucja Traction Avant i zarazem pierwszy na świecie samochód produkowany seryjnie z zawieszeniem hydropneumatycznym, które zastosowano na tylnej osi. Jego premiera miała miejsce w 1954 roku, a koniec już rok później, w momencie debiutu modelu DS19. Wśród 759.111 wszystkich wyprodukowanych modeli Traction Avant, 15 H stanowią ledwie garstkę, wyprodukowano ich tylko nieco ponad 3 tysiące sztuk. Egzemplarz wystawiony na sprzedaż ma bogatą polską historię, a w ręce obecnego właściciela trafił niemal pół wieku temu.
Czytaj dalej Citroen 15 SIX H 1954 – 140000 PLN – Swarzędz

Citroen DS20 1970 – 129000 PLN – Łódź

Citroen DS debiutował na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955 roku i okrzyknięty został wówczas przybyszem z kosmosu. Jego nadwozie było futurystyczne i opływowe, hydropneumatyczne zawieszenie zapewniało niezrównany komfort, a hamulce – fantastyczną skuteczność. Nawet prawie dwie dekady później, u schyłku produkcji, samochód był o wiele bardziej nowoczesny, niż większość konkurencji. W międzyczasie jeszcze go udoskonalono… w 1967 zmieniono przód na bardziej aerodynamiczny i przypominający rekina, pojawiły się wówczas również światła kierunkowe podążające za skrętem kół w zakręcie. Poprawiono wyciszenie i wentylację kabiny, powiększano i wzmacniano silniki. Wszystkie te aktualizacje posiada Citroen DS20 prezentowany w tym ogłoszeniu. Auto ma na wyposażeniu manualną skrzynię biegów i ma bardzo atrakcyjną konfigurację kolorystyczną oraz w wysokim stopniu oryginalny, bardzo dobrze zachowany stan.
Czytaj dalej Citroen DS20 1970 – 129000 PLN – Łódź

Citroen DS 21 Cabriolet Ivanoff 1968 – 175000 EUR – Włochy

Debiutujący w 1955 roku Citroen DS był prawdziwą rewolucją. Technicznie wyprzedził swoje czasy i swoją kulturą jazdy zachwyca do dziś – hydropneumatyczne zawieszenie gwarantuje niezrównany komfort, a hamulce są fantastycznie skuteczne. Jego sylwetka też wyprzedzała swoje czasy, a chcąc podkreślić jego ekskluzywność, już w 1958 roku Citroen zamówił w pracowni Henri Chapron wykonanie na bazie modelu kabrioletu. Otrzymały one nazwę Usine (fabryczne) i były wzorem dla powstania po latach „Ivanoff kit” – kompletnego wzoru do konwersji sedana na cabrio. Ten Ivanoff powstał w 2015 roku podczas renowacji przeprowadzonej przez panów Delbauche i Van Eyll. Ekstra dodatkiem w tym egzemplarzu jest podpis dwukrotnego mistrza świata Formuły 1, Maxa Verstappena, złożony na schowku.
Czytaj dalej Citroen DS 21 Cabriolet Ivanoff 1968 – 175000 EUR – Włochy

Citroen 2CV 1983 – SPRZEDANY

W październiku 1980 roku Citroën przedstawił wersję specjalną modelu 2CV, która nazwano Charleston. Choć planowano ją jako wersję specjalną w ilości 8000 egzemplarzy, auto sprzedawało się tak dobrze, że pozostało w stałej produkcji. Jego wykończenie zostało zapożyczone w dużej części z wersji 2CV Club, lecz 2CV Charleston wyróżniał się dwukolorowym nadwoziem, specjalną tapicerką i okrągłymi reflektorami z chromowaną obudową. Ostatni wyprodukowany 2CV również był Charsltonem, a fabrykę opuścił w dniu 27 lipca 1990 roku. Prezentowany egzemplarz wyprodukowany był pomiędzy tymi dwiema datami, choć czy fabrykę opuścił jako wersja specjalna, czy jej atrybuty otrzymał podczas renowacji, tego niestety nie wiemy.
Czytaj dalej Citroen 2CV 1983 – SPRZEDANY

Citroen Ami 6 Break 1969 – SPRZEDANY

Citroen Ami 6 to luksusowe 2CV, tutaj w wersji Club Break, czyli wakacyjne kombi z 1969 roku. Napędzany 2-cylindrowym silniczkiem chłodzonym powietrzem o mocy 35 KM daje mega frajdę szczególnie na zakrętach, na których szoruje klamkami po asfalcie. 4 biegi zmieniamy legendarną parasolką umieszczoną na desce rozdzielczej, a zawieszenie jest tak miękkie, że żadne nierówności nie zaburzą naszego komfortu. Na dodatek każdy kto go widzi, to macha i się cieszy… to prawdziwie wakacyjny wóz, który budzi tylko pozytywne emocje.
Czytaj dalej Citroen Ami 6 Break 1969 – SPRZEDANY