Archiwum kategorii: Citroen

Citroen BX 1991 – 12000 PLN – Sopot

Citroen BX debiutował w 1982 roku, lecz utrzymał się w produkcji przez długie 12 lat. Na ulicach wyróżniał się zawsze, co było zasługą doskonałego projektu Marcello Gandini’ego. Ceniono go za niezrównany w tej klasie komfort, będący następstwem zastosowania specjalności Citroena – zawieszenia hydropneumatycznego. Początkowo zaskakiwał również awangardowym wnętrzem z wszystkimi przełącznikami świateł zintegrowanymi z deską oraz z bębenkowym prędkościomierzem. Ten w ogłoszeniu to już model poliftowy, w którym kokpit rozwiązano w bardziej standardowy sposób, choć pozostawiono charakterystyczną, jednoramienną kierownicę. Zwraca uwagę niski przebieg i doskonały stan zachowania samochodu. Zważywszy na wykonane czynności serwisowe, możemy tanio cieszyć się z nieszablonowego i fantastycznie komfortowego pojazdu.
Czytaj dalej Citroen BX 1991 – 12000 PLN – Sopot

Citroen 2CV 1986 – SPRZEDANY

Choć w produkcji dotrwała do roku 1990, jej projekt pamięta czasy II wojny światowej. Kaczka, czyli Citroen 2 CV, to jedna z najbardziej charakterystycznych i długowiecznych konstrukcji XX wieku. We wnętrzu tak spartańska jak to tylko możliwe, posiada wszystko co potrzebne do jazdy, dodatkowo zapewniając niezłą jakość resorowania. Jej ogromną zaletą na pewno jest sympatia, jaką budzi powszechnie na drodze niezależnie od długości i szerokości geograficznej. Ta z ogłoszenia jest po kompletnej renowacji, co zapewnia piękną prezencję i spokojną eksploatację.
Czytaj dalej Citroen 2CV 1986 – SPRZEDANY

Citroen BX 1986 – 16000 PLN – Kłodzko

Citroena BX wyróżniał się ciekawą stylistyką autorstwa Marcello Gandini’ego oraz doskonałym komfortem, gwarantowanym przez hydropneumatyczne zawieszenie. Jako model średniej klasy, zastępował Citroena GS/GSA i poprzedzał Xantię. W swojej pierwotnej formie, oferowanej jedynie w latach 1982-86, czarował awangardowym wnętrzem, z prędkościomierzem w formie obracającego się bębna i rezygnacją z przełączających obsługę świateł i wycieraczek dźwigienek przy kierownicy. Dziś to rzadki widok na drodze, udowadniający, że nie zawsze samochody musiały być do siebie podobne. Wybór dla każdego, kto lubi gdy samochód ma charakter, osobowość oraz indywidualny styl.
Czytaj dalej Citroen BX 1986 – 16000 PLN – Kłodzko

Citroen 2 CV Sahara 1961 – SPRZEDANY

Citroen 2 CV Sahara to samochód niezwykle rzadki i konstrukcyjnie niebanalny. Dysponował napędem na obie osie, choć zamiast skomplikowanego układu przeniesienia napędu, zastosowanu tu po prostu dwa silniki. Każdy posiadał własną skrzynię biegów i zbiornik paliwa, choć sterowane były jedną przepustnicą i jedną dźwignią zmimany biegów. Sumaryczna moc silników wynosiła 24 KM, co w połączeniu z wysokim prześwietem i niezwykle miękkim zawieszeniem uczyniło z Sahary niezwykle praktyczną maszynę. Między 1958 a 1966 rokiem zbudowano 694 egzemplarze, które w większości zostały wyeksploatowane w ciężkich afrykańskich warunkach. Citroen 2 CV Sahara który większość swojego czasu spędził w magazynie, ma w pełni oryginalny, doskonale zachowany stan i przebieg zaledwie 11 tys. km, to dziś prawdziwa rzadkość. Samochód dwukrotnie przebił przedaukcyjne prognozy i został sprzedany za 172840 euro.
Czytaj dalej Citroen 2 CV Sahara 1961 – SPRZEDANY

Citroen BX 4TC 1986 – SPRZEDANY

Citroen BX 4TC to niemal zapomniany dziś model, który powstał jako konkurent Peugeota 205 T16, MG Metro 6R4 czy Audi Quattro. Debiutował w 1985 roku, wziął udział w jedymie trzech rajdach Mistrzostw Świata. Zanim dopracowano konstrukcję hydropneumatycznego zawieszenia, Grupa B została zlikwidowana, a rajdowy projekt zamknięty. Citroeny dysponowały napędem na cztery koła i silnikami 2,2 l turbo o mocy 200 KM, która w wyczynowych odmianach podnoszona była do ok. 380 KM. Do celów homologacyjnych miało powstać 200 egzemplarzy wersji drogowej. Sprzedano ich zaledwie 86, co więcej – większość z nich została odkupiona i zniszczona przez producenta, podobno w obawie przed kosztami gwarancyjnego serwisu. Nieliczne przetrwałe egzemplarze są dziś kolekcjonerską ciekawostką. Przedstawiony egzemplarz licytowany był bez ceny minimalnej i sprzedany został za 61984 euro (ok. 276 tys. PLN).
Czytaj dalej Citroen BX 4TC 1986 – SPRZEDANY

Citroen CX GTi Turbo 2 1988 – SPRZEDANY

Citroen CX przez wielu uznawany jest za ostatniego prawdziwego Citroena. Przez 16 lat produkcji sprzedano ich 1,2 miliona, co jak na tak awangardową konstrukcję jest ilością wręcz rekordową. Citroen CX GTi Turbo 2 był szczytową wersją modelu, uzyskującą dzięki turbosprężarce moc 168 KM i osiągi pozwalające w pełni wykorzystać korzyści płynące z aerodynamicznej sylwetki i doskonałego hydropneumatycznego zawieszenia. Licytowany egzemplarz ma 121 tys. km przebiegu i drugą powłokę lakierniczą. Należał do kolekcji Andre Trigano, francuskiego polityka, przedsiębiorcy i byłego kierowcy wyścigowego i jako jeden z 39 jego Citroenów, wystawiony został na sprzedaż podczas targów Retromobile w Paryżu. Licytowany bez ceny minimalnej, sprzedany został za 13708 euro (ok. 61000 PLN).
Czytaj dalej Citroen CX GTi Turbo 2 1988 – SPRZEDANY

Citroen SM 1972 – SPRZEDANY

Na przełomie lat 60-tych i 70-tych rynek luksusowych samochodów klasy GT był podzielony między marki takie, jak Jaguar, Aston Martin, Alfa Romeo, Porsche, Ferrari i Maserati. Aby stworzyć dla nich konkurencję, Citroen postanowił kupić ostatnią z nich. To pozwoliło połączyć doskonałe hydropneumatyczne zawieszenie oraz szereg innych nowinek technicznych z doskonałą, sprawdzoną i pełną wigoru włoską jednostką napędową. Tak powstał Citroen SM, bez wątpienia jeden z najbardziej fascynujących samochodów lat 70-tych, zamknięty w przepięknych kształtach i zachwycający szeregiem detali, zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Licytowany egzemplarz jest po w pełni profesjonalnej i kompleksowej renowacji mechanicznej, blacharskiej i lakierniczej, która przełożyła się na uzyskanie imponującej kwoty ponad 300 tys. PLN.
Czytaj dalej Citroen SM 1972 – SPRZEDANY

Citroen SM 1973 – SPRZEDANY

Série Maserati, czyli Citroen SM, to prawdziwa ikona zadziwiającego francuskiego stylu lat 70-tych. Wśród prawdziwie wybitnych i unikalnych projektów na aukcji Bonhamsa był jedynym reprezentantem seryjnej produkcji, lecz trzeba przyznać – absolutnie wyjątkowym. To poszukiwana finalna wersja z silnikiem Maserati powiększonym do 3 l i manualną skrzynią biegów – w takiej konfiguracji powstało jedynie 600 sztuk. Samochód został pięknie odrestaurowany zewnątrz i wewnątrz – skóra, zamsz i aluminium ukształtowane w modernistyczne formy robią tu absolutnie fenomenalne wrażenie. Ten wyjątkowy samochód sprzedany został za ok. 215 tys. PLN (wliczając premię domu aukcyjnego).
Czytaj dalej Citroen SM 1973 – SPRZEDANY

Citroen DS19 Cabriolet 1961 – SPRZEDANY

Citroen DS19 Cabriolet łączy wspaniały francuski styl z wielką unikatowością. Ten licytowany jest jedenastym, który opuścił manufakturę Henriego Chaprona i jednocześnie najprawdopodobniej najstarszym z zachowanych. Sprzedany został za pośrednictwem sieci dealerskiej Citroena do Portugalii, gdzie od 1988 roku stanowił część kolekcji ok. 300 samochodów Antoniego Almeidy. Świeżo odrestaurowany w Szwajcarii, przykuwa uwagę niepowtarzalną sylwetką, pięknymi detalami i nieskazitelnym stanem. Po przeliczeniu na złotówki i uiszczeniu prowizji domu aukcyjnego Bonhams, na zakup był potrzebny niemal milion złotych.
Czytaj dalej Citroen DS19 Cabriolet 1961 – SPRZEDANY

Citroen SM 1971 – SPRZEDANY

Citroen SM w fantastyczny sposób łączy awangardową sylwetkę i nieszablonowe rozwiązania mechaniczne, oferując również coś, co wcześniej było piętą achillesową francuskiej marki – mocny silnik V6, przejęty wraz z marką Maserati. Mimo sportowych aspiracji czaruje świetnym komfortem gwarantowanym przez zawieszenie hydropneumatyczne. Obok ponaddźwiękowego samolotu Concorde i kolei szybkiej prędkości TGV to zdecydowanie symbol swojej epoki we Francji, lecz w odróżnieniu od tamtych dwóch – na tyle przystępny, że możemy go zamknąć we własnym garażu. W ogłoszeniu jeden z najlepszych modeli na rynku – gruntownie odrestaurowany kilka lat temu, czeka na nowego nabywcę w Holandii.
Czytaj dalej Citroen SM 1971 – SPRZEDANY