Archiwum kategorii: Concept VTC

Concept Sp. z o.o. funkcjonuje w branży motoryzacyjnej od 1992 roku. Tworzymy, budujemy i produkujemy pojazdy specjalne, ich podzespoły oraz łodzie aluminiowe. Prowadzimy salon samochodowy, serwis i komis obsługujący samochody dostawcze, terenowe, miejskie i reprezentacyjne. Oferujemy i serwisujemy również pojazdy ATV renomowanych marek.

Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – 36000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Kappa SW debiutowała w 1996 roku jako owoc współpracy z firmą karoseryjną Pininfarina. Ma kształt kombi, ale założenia przy jej powstawaniu były nie tylko użytkowe, auto miało być możliwie luksusowe i komfortowe. W modelu zastosowano samopoziomujący system tylnego zawieszenia, a bagażnik otrzymał nie tylko elegancką wykładzinę, lecz również ciekawą, trzypoziomową konstrukcję, pozwalającą pomieścić wszystkie drobiazgi. Również wnętrze potrafi zachwycić, szczególnie jeżeli jesteście fanami dobrego audio i wysokiej jakości materiałów. Fotele obszyte są tutaj skórą z turyńskich zakładów Poltrona Frau. W latach 1996 – 2000 w zakładach montażowych Pininfariny w Grugliasco i San Giorgio Canavese wyprodukowano 9208 sztuk tego luksusowego kombi, lecz ten egzemplarz jest szczególnie ciekawy z racji zastosowania silnika. Pod jego maską pracuje topowe w tym modelu, 204-konne, 3-litrowe V6 konstrukcji Giuseppe Busso, powszechnie uznawane za najpiękniej brzmiący silnik V6 w historii. Auta z tymi jednostkami stanowiły zaledwie około 20% produkcji, są dziś szczególnie rzadko spotykane na rynku i mają najlepszą perspektywę przyszłego wzrostu cen. Wystarczy krótka przejażdżka, by zrozumieć dlaczego… Lancia na pewno sprawi radość wszystkim fanom włoskiego stylu i dynamicznej jazdy.
Czytaj dalej Lancia Kappa SW 3.0 V6 1999 – 36000 PLN – Bielsko-Biała

Alfa Romeo 156 2001 – SPRZEDANA

Kiedy Alfa Romeo 156 ukazała się publiczności w 1997 roku na salonie we Frankfurcie, zachwytom nie było końca. Piękna i zgrabna sylwetka autorstwa Waltera de Silva, przednie klamki w stylu retro i pomysłowo schowane klamki tylnych drzwi oraz dumnie i centralnie umieszczone scudetto, co wymusiło przesunięcie tablicy rejestracyjnej na bok. Wnętrze również miało to coś – świetnie wystylizowana deska z zegarami schowanymi na styl wyścigowy w tubach. Brak uchwytów na kubki, ale po co one we włoskim aucie, którego kierowca nie żłopie coli, a zatrzymuje się w kawiarni, by sączyć espresso 😉 Również od strony technicznej nie szukano oszczędności. Wielowahaczowe zawieszenie z przodu i z tyłu, nowa linia 16-zaworowych silników Twin Spark. Generując ponad 150 KM z lekkiej, dwulitrowej jednostki, auto jeździło lepiej niż cała przednionapędowa konkurencja, co docenili dziennikarze przyznając jej tytuł Europejskiego Samochodu Roku 1998. Ten egzemplarz sprawia wrażenie, że czas się zatrzymał… Alfa ma przebieg jedynie 36 tys. km i stan adekwatny do przebiegu.
Czytaj dalej Alfa Romeo 156 2001 – SPRZEDANA

Lancia Thema 8.32 1990 – 148320 PLN – Bielsko-Biała

Produkcja specjalnie przygotowanych wersji najwyższych modeli w gamie była punktem honoru wielu firm na przełomie lat 80-tych i 90-tych. Partnerstwo ze słynnymi sportowymi markami było tu na porządku dziennym, i tak powstały najbardziej wyjątkowe szybkie sedany tej epoki, jak Lotus Carlton, Mercedes 500E (Porsche Typ 2758) czy wreszcie debiutująca w 1987 roku Lancia Thema 8.32. Włoszka może poszczycić się nie tylko felgami Speedline z pięcioramiennym wzorem przeniesionym z Ferrari, lecz przede wszystkim zamontowanym tu pod maską silnikiem V8 Ferrari. To 32-zaworowa, 2,9-litrowa jednostka Tipo F105A, bazująca na jednostce z Ferrari 308 QV i będąca dumą każdego posiadacza tej limuzyny. Przedmiotem fascynacji w czasach debiutu był również elektrycznie wysuwany spojler – to pierwsze takie rozwiązanie na rynku, w kolejnych latach chętnie kopiowane przez konkurencję. To, czego jednak skopiować nie mógł nikt, to włoska atencja i przywiązanie do luksusu. Fenomenalnej jakości skóra Poltrona Frau, pięknie obszyta kierownica, gałka zmiany biegów i deska, wspaniałe drewno (prawdziwy czeczot), dodatkowo Alcantara na suficie. Dochodzą tu jeszcze smaczki w postaci otworów wentylacyjnych a’la Ferrari na desce i system automatycznie podnoszonych zagłówków tylnej kanapy (unoszących się w wersji poliftowej, gdy zostanie wykryty ciężar na kanapie). To wyjątkowe auto, które jako nowe kosztowało dwa razy więcej, niż prosta Thema 2.0 Turbo i przekraczało cenę Maserati 430. W rezultacie również produkcja była limitowana. Oferowana w latach 1986-88 seria 1 powstała w ilości 2370 sztuk. Seria 2 z lat 1988-92 to jedynie 1601 egzemplarzy, a znalezienie drugiego zachowanego równie pięknie jak ten prezentowany przez salon Concept VTC, byłoby niezwykle trudne.
Czytaj dalej Lancia Thema 8.32 1990 – 148320 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Delta HF Turbo 1995 – 82000 PLN – Bielsko-Biała

Lancia Delta HF Turbo przywołuje na myśl samochody znane z tras rajdowych, i mimo, że ten egzemplarz to już przedstawiciel kolejnej generacji w której nie był już dostępny napęd 4×4, nie brakuje w niej elementów, które przywołują bodaj najbardziej kultową rajdówkę w historii. Jedna rzecz to barwy Martini, druga – wnętrze z tapicerką, którą znamy z modelu Evoluzione, a trzecie – sam silnik. Również dwulitrowy, turbodoładowany, dokładnie taki sam jak w kultowej poprzedniczce.
Czytaj dalej Lancia Delta HF Turbo 1995 – 82000 PLN – Bielsko-Biała

Alfa Romeo 166 3.0 V6 1999 – 50166 PLN – Bielsko-Biała

Motore vi sei, cambio manuale, tappezzeria in velluto… czyli silnik V6, manualna skrzynia i welurowa tapicerka. Trzy elementy, dzięki którym życie jest słodsze, a jazdą Alfą Romeo jeszcze bardziej fascynująca. Szczególnie, jeżeli mieszka się w Alpach, a auto serwisuje nad jeziorem Como. Trudno o piękniejsze warunki przyrody, niż miała dotąd ta piękna Włoszka. Teraz przyjechała do Polski, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by kupujący to auto odwiedził te rejony przynajmniej raz w roku. Z pewnością każda podróż będzie przyjemnością. Raz dlatego, że brzmienie V6 Busso jest doskonałą muzyką, dwa dlatego, że przyjemność z ręcznej zmiany biegów i słuchanie silnika na poszczególnych partiach obrotów jeszcze tą przyjemność zwiększa, a trzy – dlatego, że jest to po prostu niesamowicie komfortowe auto, którego zawieszenie wspaniale potrafi tłumić nierówności, a fotele są fantastyczne.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 3.0 V6 1999 – 50166 PLN – Bielsko-Biała

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003 – SPRZEDANA

Chłopaki nie płaczą? Płaczą, gdyż każdy chciałby wejść w posiadanie tej wyjątkowej Alfy Romeo 166, a szczęśliwy nabywca może być tylko jeden. Czarny kolor na przedliftowym nadwoziu prezentuje się wyśmienicie, a nie mniej zachwycić może zespół napędowy tego samochodu. Pod jego maską pracuje 2,5-litrowa, 24-zaworowa ewolucja jednostki Giuseppe Busso, włoskiego inżyniera będącego współtwórcą słynnego V12 Colombo dla Ferrari i wielu jednostek napędowych Alfy Romeo. Jednostka V6 ujrzała światło dzienne wraz z modelem Alfa 6 w 1979 roku, a potencjał rozwoju miała tak ogromy, że pozwoliła zdobyć nagrodę International Engine of the Year w kategorii 2-2,5 l jeszcze w 2000 roku. Silnik pięknie brzmi, ale też ma mnóstwo wigoru i sportowego charakteru dzięki połączeniu z 6-biegową, krótko zestopniowaną manualną skrzynią biegów. Ten egzemplarz ma piękne, kremowe wnętrze i jedynie 42 tys. km przebiegu, dzięki czemu prezentuje się niemal jak nowy.
Czytaj dalej Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003 – SPRZEDANA

Mercedes 250 S W108 1967 – SPRZEDANY

Mercedes 250S W108 to pierwowzór wszystkich modeli rodziny S-klasy. Luksusowa limuzyna o ponadczasowych liniach i stylu, jazda którą jest komfortem w czystej postaci. Chrom, prawdziwe drewno, dywany z długim runem, salonowa elegancja, a wszystko to opakowane w przyciągające spojrzenia nadwozie projektu Paula Bracqa. W okazie wystawionym na sprzedaż pracuje cichutko sześciocylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra i mocy 130 KM, który połączony jest z automatyczną, 4-stopniową skrzynią biegów. Na pokładzie tego auta jest wciąż działające oryginalne radio Becker i jest klimatyzacja. Fantastyczne jest również zestawienie kolorystyczne tego Mercedesa – lakier w kolorze ciemnej zieleni i brązowe wnętrze to połączenie niebanalne i niezwykle stylowe. Eksploatowany hobbistycznie Mercedes jest w świetnej kondycji zarówno wizualnej, jak i mechanicznej.
Czytaj dalej Mercedes 250 S W108 1967 – SPRZEDANY

Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Lancia Astura, Lancia Aurelia GT czy wreszcie Lancia Flaminia Coupe. Na jaką epokę słynnej włoskiej marki byśmy nie spojrzeli, zawsze odnajdziemy w niej model, który doskonale odzwierciedlał ideę Il Granturismo, samochodu stworzonego do pokonywania dalekich, międzynarodowych tras w komforcie i luksusie. Nie inaczej było w latach 90-tych, kiedy pojawiła się na rynku Lancia Kappa Coupe. Budowana w zakładach Maggiora, wyróżniała się nie tylko piękną sylwetką i drzwiami bez ramek. Zmodyfikowano również zawieszenie, zwiększono sztywność karoserii oraz zmieniono detale wnętrza. Kappa Coupe debiutowała w 1996 roku, a do 2000 roku wyprodukowano zaledwie 3263 sztuki, co czyni ten model prawdziwym rarytasem. Ta jest wyjątkowo pięknie skonfigurowana i utrzymana, i ma jeszcze jeden atut. To wyjątkowo pięknie i gładko pracujący, topowy silnik 3.0 V6 konstrukcji Busso, jedyny który łączony był ze skrzynią automatyczną. Powstało ich zaledwie około 600 sztuk.
Czytaj dalej Lancia Kappa Coupe 1997 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE 1998 – SPRZEDANA

Lancia Delta HPE to najzgrabniejsza, trzydrzwiowa wersja modelu Delta drugiej generacji. Nazwa HPE nawiązywała do szczególnej wersji coupe-kombi, Lancii Beta HPE z lat siedemdziesiątych. Sportowej Włoszce nie brak indywidualnego stylu, który z nazwą „Delta” zawsze komponował się znakomicie. Czarny kolor, felgi Speedline, we wnętrzu fotele Recaro w skórze i Alcantarze, do tego doskonały system audio, a na deser jednostka FIAT Pratola Serra o pojemności niespełna 1,8 l i mocy 131 KM. Silnik wyposażony jest w dwa wałki w głowicy i układ VVT, czyli zmienne fazy rozrządu, co pozwoliło zoptymalizować przebieg krzywej momentu obrotowego i zmniejszyć spalanie. Mimo mocy niższej o 8 KM od dostępnej do 1996 roku wersji 2-litrowej, przyspieszenie do pierwszej setki jest tu krótsze o 0,2 s i wynosi 9,4 s. Prędkość maksymalna to 200 km/h.
Czytaj dalej Lancia Delta HPE 1998 – SPRZEDANA

Lancia Thema 3.6 V6 AWD 2014 – SPRZEDANA

Połączenie Lancii i Chryslera otworzyło przed włoską marką nowe opcje. Otóż zamiłowanie do wysokiej jakości materiałów i rękodzielnictwa właściwe dla kilkudziesięcioletniej tradycji tworzenia samochodów luksusowych, pozwoliło na skorzystanie z platformy, która oferowała wszystko to, o czym konstruktorzy Lancii marzyli od wielu lat. Ponad 3-metrowy rozstaw osi, wyjściowo tylnonapędowa platforma z możliwością dołączenia napędu przednich kół, mocny i nowoczesny silnik V6 3,6 l zespolony z 8-stopniową skrzynią automatyczną ZF. To wszystko nie było dostępne w zasobach koncernu Fiata, ale pozwoliło w 2011 roku stworzyć model Lancia Thema drugiej generacji, limuzynę zaprojektowaną w oparciu o model Chrysler 300 i z pewnością godną wielkich włoskich przodków. Thema najlepiej smakuje w najwyższej wersji wyposażenia, takiej jaką oferuje salon Concept VTC. Wspaniałe wnętrze bogato obszyte skórą Poltrona Frau, fotele z podgrzewaniem i wentylacją, ogromne okno dachowe, wysokiej klasy system audio i 286-konny silnik z rzadko spotykaną w tym modelu opcją napędu na wszystkie koła. Te luksusowe auta oferowano jedynie przez 3 lata, ten egzemplarz pochodzi z ostatniego roku produkcji i ma bardzo ciekawą historię, związaną z szanowaną osobą prezydenta Bielska-Białej. Tak jak podczas zakupu, tak i dziś samochód łączy wyjątkowe cechy – pozwala czerpać przyjemność z posiadania i podróżowania, ale unika ostentacji w okazywaniu możliwości finansowych.
Czytaj dalej Lancia Thema 3.6 V6 AWD 2014 – SPRZEDANA