De Tomaso Pantera z centralnie umieszczonym silnikiem nawiązywała do najbardziej ekstremalnych konstrukcji swojej epoki, jak Lamborghini Miura czy Maserati Bora, lecz zamiast zawsze egzotycznej włoskiej mechaniki, zastosowano tu bardziej plebejskie V8 od amerykańskiego Forda. Jako nowe kosztowało zdecydowanie mniej od najsłynniejszych włoskich egzotyków, lecz oferowało podobnego kalibru wrażenia i doznania. Prawdziwą nieśmiertelność zagwarantowała jej piękna sylwetka nadwozia, będąca projektem włoskiego studia stylistycznego Ghia.
De Tomaso Pantera
Rocznik: 1972
Przebieg: 36000 mil
Pojemność: 5800 cm³
Rodzaj paliwa: benzyna
Skrzynia biegów: manualna
Moc: 320 KM
Cena: 500000 PLN
Robi WOW?
Choć konkurował z Ferrari był zupełnie inny. Nie jest zwinny, delikatny, ani wysublimowany w obyciu. To absolutny brutal. Wulgarny? I to bardzo!
De Tomaso Pantera to efekt mariażu amerykańskiego Forda z włoskim De Tomaso. Ford był odpowiedzialny za umieszczony centralnie silnik Cleveland 5.8 l V8 o sportowych genach (320 KM), za sieć dystrybucji w USA i opiekę serwisową, natomiast mieszczące się w Modenie De Tomaso dostarczało gotowe auto. Skrzynie biegów wymagające silnej ręki i zaopatrzone w „open gate” dostarczał ZF. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Toma Tjardę (GHIA), a za jego montaż odpowiadało Vignale. Wóz kosztował w 1972 roku 10.000 USD, podczas gdy Ferrari 25.000 USD.
Oto piękny okaz De Tomaso Pantera Pre-L z 1972 roku, raczej z niewielkim przebiegiem (najprawdopodobniej 36.000 mil), bardzo oryginalny, po częściowej renowacji (nowy lakier, nowe zawieszenie, poprawki mechaniczne) zakończonej w 2017 roku. Stan olśniewający.
Telefon: +48 602 151 650
Miejscowość: Raszyn pod Warszawą