Archiwum kategorii: Delahaye

Delahaye 135 MS Cabriolet Saoutchik 1950 – SPRZEDANE

RM Sotheby’s przedstawia na aukcji kolekcję jednego właściciela składającą się z 77 najlepszych samochodów wyścigowych i drogowych na świecie. Kolekcja Guikas, która zostanie licytowana bez cen minimalnych, zawiera niezwykłe samochody. Jean Guikas to prawdziwy pasjonat samochodów klasycznych i wyścigowych, swoje pierwsze Ferrari kupił w wieku 18 lat. Był on finalistą konkursu młodych kierowców wyścigowych „le Volant Elf”, posiadał i sprzedał ponad 600 egzemplarzy Ferrari, w tym siedemdziesiąt Daytona, dziesięć 250 GT California, trzy 250 LM, a także Tour de France. Nic więc dziwnego, że uwagę jego przykuł niesamowity przedstawiciel francuskiej firmy Delahaye, znanej z przepięknych, luksusowych i sportowych konstrukcji. Delahaye 135 – znany również jako „Coupé des Alpes”, nazwany tak po triumfie w Rajdzie Alpejskim – został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1935 roku. Produkowany w formie kabrioletu lub coupé, dostępny był również w przygotowanych do wyścigów wersjach. 135 MS – lub „Modifiee Speciale” – rozszerzył sportowe kwalifikacje dzięki silnikowi z trzema gaźnikami, dzięki którym był najmocniejszym samochodem turystycznym w gamie. Spośród 2000 egzemplarzy 135, MS był wersją najczęściej wybieraną do sportów motorowych. Egzemplarz wystawiony na aukcji zakupiony został jako nowy w Garage Royal w Paryżu przez Alberta Prosta, który do swojej kolekcji Delahaye dołączył również Bugatti, Ferrari czy Jaguary. Pan Prost odebrał podwozie na kołach i zlecił zabudowę słynnemu paryskiemu konstruktorowi nadwozi Saoutchik. Wybrał elegancką konfigurację czteromiejscowego kabrioletu z kołami Borrani i czterobiegową skrzynią z preselektorem. W 1955 roku Prost sprzedał samochód Garage le Marais, ale po ponownym odkryciu go w innym miejscu we Francji w latach 80-tych, dodał Delahaye z ponownie do swojej kolekcji. Samochód został zakupiony od rodziny Prost przez pana Guikasa w 2014 roku. Wtedy Delahaye miał już obecny, charakterystyczny burgundowy kolor oraz koniakowe wnętrze. Samochód jest ponadto wyposażony w piękną dokumentację zawierającą wiele zdjęć rodziny Prost z tym samochodem. Samochód sprzedany został podczas aukcji za 410 tysiące euro, czyli prawie 2 miliony złotych.
Czytaj dalej Delahaye 135 MS Cabriolet Saoutchik 1950 – SPRZEDANE

Delahaye 135 S Competition 1936 – SPRZEDANE

Delahaye to francuskie przedsiębiorstwo istniejące od 1895 do 1954 roku, które produkowało luksusowe i sportowe samochody o niesamowitych kształtach oraz rozwiązaniach technicznych. Delahaye 135 zaprojektowane zostało przez młodego inżyniera Jeana François i było produkowane od 1935 do 1954 roku w wielu różnych wersjach nadwozia. Ten sportowy samochód turystyczny był popularny również w wyścigach. Oferowane na aukcji Delahaye 135 S Competition to jeden z trzech okazów marki należących do małżeństwa Schell. Zostało zbudowane zgodnie z regulaminem 24-godzinnego wyścigu Le Mans z 1936 roku, który jednak z powodu strajków nie odbył się. Delahaye zostało zarejestrowane po raz pierwszy w 1936 roku. W tym samym roku wystartowało w RAC Tourist Trophy, rozgrywanym na torze Ards w pobliżu Belfastu, w Donington Grand Prix, Grand Prix de Comminges oraz Côte Mont-Ventoux. Tak samo intensywnie wyglądał dla Delahaye sezon 1937, po którym na rok zawieszono jego starty. Na początku 1939 roku samochód przechodzi do kolejnego entuzjasty sportów motorowych i po przebudowie rozpoczyna sezon 1939 od Grand Prix de Pau, by lipcu wziąć udział wreszcie w słynnym 24h Le Mans. Kariera wyścigowa tego Delahaye zakończyła się tuż przed ogłoszeniem rozpoczęcia drugiej wojny światowej, a pod koniec 1940 roku samochód znów zmienił właściciela, by pozostać w firmie Grivelet przez następne 30 lat. Zmodernizowane w 1952 roku, przeszło przez ręce kolejnych właścicieli we Francji, Belgii, Holandii i Francji. Delahaye 135 S Competition po powrocie do rodzimego kraju trafiło do Carrosserie Bonnefoy, które miało za zadanie odtworzenie aluminiowego nadwozia wyścigowego Écurie Francia, które samochód nosił podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 1939 roku. Dziś w świetnej kondycji z piękną historią, Delahaye 135 S Competition wycenione zostało na 3,6 – 5 milionów złotych, a licytowane będzie 23 kwietnia w Monako.
Czytaj dalej Delahaye 135 S Competition 1936 – SPRZEDANE